Citat:
Kan man få tillgång till stämningsansökan på nåt sätt? Jag såg att nån länkat någon form av protokoll där det framgick vad som hade hänt, vem som stod åtalad, och vad den åtalade skulle dömas till etc. Det kanske inte var rättegångsprotokoll men då är det möjligen samma vi tänker på?
I länken här från Angeliqa finns tre dokument. Stämningsansökan, dagboksbladet och rättens slutbesked efter att EL dog:
Citat:
Idag kom domen mot bilföraren.
Rättegången hölls 21 oktober. Tre dagar senare, i väntan på dom, hände det.
Visste idrottsföreningen som hyllade honom vad han åtalats för? Stackars BO att hennes MGM hyllades offentligt. Klockrent självmord...
Jag lägger ut dagens tingsrättsdom mot den avlidne. Eftersom den kom efter hans död heter det slutligt beslut och bilföraren såg till att ej dömas för ett tabubrott och få det i belastningsregister.
Främst till er ungdomar som drabbades i olyckan.
Fy fan. Han kunde ha valt en bergvägg. Eller sänkt sig med tyngder långt ut i havet.
Om det finns en tråd I Aktuella brott om sexbrottet får någon gärna länka.
https://gofile.io/d/kvBk6g
Rättegången hölls 21 oktober. Tre dagar senare, i väntan på dom, hände det.
Visste idrottsföreningen som hyllade honom vad han åtalats för? Stackars BO att hennes MGM hyllades offentligt. Klockrent självmord...
Jag lägger ut dagens tingsrättsdom mot den avlidne. Eftersom den kom efter hans död heter det slutligt beslut och bilföraren såg till att ej dömas för ett tabubrott och få det i belastningsregister.
Främst till er ungdomar som drabbades i olyckan.
Fy fan. Han kunde ha valt en bergvägg. Eller sänkt sig med tyngder långt ut i havet.
Om det finns en tråd I Aktuella brott om sexbrottet får någon gärna länka.
https://gofile.io/d/kvBk6g
För övrigt vill jag rikta ett enormt tack till dig Angeliqa som sökt reda på det här materialet. Om du har fler aktbilagor tillgängliga får du gärna dela dem.
Jag kommer passera Jönköping med bil dagtid nästa vecka och kan eventuellt hämta ut FUP i våldtäktsärendet om ingen annan lyckats skaka fram den till dess.