2025-11-01, 23:45
Medlem
Helikoptern är i luften och Gävles Finest är ute och söker på gatorna. Har de uppgifter om att våra berikande "vänner" tänker ställa till med lite kulturellt "stök mellan grupperingar" igen ikväll i det nya spännande Sverigestan...?
Citera
2025-11-02, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaksam
Lite off topic men... Tvillingarna Niva var lite stökiga och bullriga i tonåren men i grunden charmiga och trevliga om man delade deras musiksmak och lite löst umgicks i samma musikkretsar på den tiden. Synd att det gick som det gick, de hade kanske fortfarande varit i livet om de fokuserat mer på metal och mindre på droger och kasst umgänge senare...
Tror vi var ca 10 år när vi satt och lyssnade på Joan Jett hemma hos dom, på den tiden var dom bara lite småbusiga.
Citera
2025-11-02, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Står på hennes fb

Står ju fortfarande Uppsala?
Citera
2025-11-02, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Står på hennes fb

Har även märkt en annan grej. Hon har ju vissa textliga inlägg där hon skriver om olika saker på hennes Facebook. Sättet hon skriver på är väldigt likt på hur det skrivs på chihablilja. En annan grej är att chihablilja också brukar skriva långa texter ibland om ämnen som ingen bryr sig om. Kan se ett sammanhang på detta och antar att hon har ett visst intresse om det. Kan tyda på att hon har asperger då hon verkligen gillar att skriva om konstiga saker som ingen bryr sig om.
Citera
2025-11-03, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornegerrr
Står ju fortfarande Uppsala?
Jo om du verkligen läser igenom
Citera
2025-11-03, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornegerrr
Har även märkt en annan grej. Hon har ju vissa textliga inlägg där hon skriver om olika saker på hennes Facebook. Sättet hon skriver på är väldigt likt på hur det skrivs på chihablilja. En annan grej är att chihablilja också brukar skriva långa texter ibland om ämnen som ingen bryr sig om. Kan se ett sammanhang på detta och antar att hon har ett visst intresse om det. Kan tyda på att hon har asperger då hon verkligen gillar att skriva om konstiga saker som ingen bryr sig om.

Hon kan ju faktiskt sålt kontot eftersom det har en del följare…
Men nog misstänker jag också hon står bakom det
Citera
2025-11-05, 10:47
Medlem
Schaefers avatar
Få se under onsdagen då om A.S blir kvar eller friges då enl GDs artikel i måndags var dagen som omhäktning skulle begäras isf.

Så kanske vi får mer "snack" om denna händelsen istället för allt trams om Chiha-Braja.

Den delen rörande A.S ev omnhäktning nedan från måndagens GD (låst)

https://www.gd.se/2025-11-03/16-aring-misstanks-for-vapenbrott-kopplat-till-mordet-i-stenebergsparken/

-"Den mordmisstänkte 24-åringen är häktad på skälig misstanke, vilket är den lägre misstankegraden. Senast under onsdagen den här veckan behöver åklagarna inkomma med en begäran om att få honom omhäktad på sannolika skäl.
– Om vi hittar sannolika skäl kommer vi att anmäla det till tingsrätten, säger Fredrik Normark."
Citera
2025-11-05, 12:15
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Få se under onsdagen då om A.S blir kvar eller friges då enl GDs artikel i måndags var dagen som omhäktning skulle begäras isf.

Så kanske vi får mer "snack" om denna händelsen istället för allt trams om Chiha-Braja.

Den delen rörande A.S ev omnhäktning nedan från måndagens GD (låst)

https://www.gd.se/2025-11-03/16-aring-misstanks-for-vapenbrott-kopplat-till-mordet-i-stenebergsparken/

-"Den mordmisstänkte 24-åringen är häktad på skälig misstanke, vilket är den lägre misstankegraden. Senast under onsdagen den här veckan behöver åklagarna inkomma med en begäran om att få honom omhäktad på sannolika skäl.
– Om vi hittar sannolika skäl kommer vi att anmäla det till tingsrätten, säger Fredrik Normark."

Jag tror han kommer gå fri. Polisen har kanske bevis som gör att dom kan dra slutsatser. Men det kommer inte att räcka för att åtala. Så han blir säkert fri!
Citera
2025-11-05, 13:52
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Jag tror han kommer gå fri. Polisen har kanske bevis som gör att dom kan dra slutsatser. Men det kommer inte att räcka för att åtala. Så han blir säkert fri!

Han blev kvar

Nedan från artikeln i GD Länk (låst)
https://www.gd.se/2025-11-05/misstankarna-mot-24-aringen-starks-efter-nya-uppgifter/

-"Utredningen mot den man som häktades som skäligt misstänkt för mordet i Stenebergsparken har nu stärkts.
På onsdagen omhäktades han – nu som sannolikt misstänkt, den högre graden."
Vid lunchtid på onsdagen hölls så en ny häktningsförhandling gällande 24-åringen. Kammaråklagare Jenny Örn begärde då mannen häktad för mord och mordförsök. Men på onsdagen hade åklagaren även lagt till en ny brottsmisstanke – grovt vapenbrott, ett brott som ska ha begåtts under hela oktober.
Under inledningen av onsdagens förhandling ställde domaren en fråga till åklagaren som indikerar att två vapen finns i beslag.
Kammaråklagare Jenny Örn försökte omgående stoppa den frågestunden och menade att den kunde tas bakom stängda dörrar.
– Det sades en del och det finns två intressanta vapen men på vilket sätt kan jag inte säga eller om båda är i beslag, sade Fredrik Normark efter förhandlingen."
Citera
2025-11-13, 15:59
Medlem
Visste inte vilken tråd jag skulle skriva i men ser att Chihablilja nämnts i denna ett par gånger, är kontot borta för någon annan också? Det vanliga och backupen går inte att hitta längre när jag söker på de
Citera
2025-11-14, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixen123
Visste inte vilken tråd jag skulle skriva i men ser att Chihablilja nämnts i denna ett par gånger, är kontot borta för någon annan också? Det vanliga och backupen går inte att hitta längre när jag söker på de

Jag tänkte nyss att det var konstigt att kontot inte lagt upp storys på hela dagen, läste din kommentar här och sökte på kontot, fick upp det ena kontot men tydligen följer jag inte längre kontot fast jag har inte avföljt.

Uppdatering: Måste vara ett nytt konto, under 400 följare.
Senast redigerad av Carro85 2025-11-14 kl. 23:40.
Citera
2025-11-15, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carro85
Jag tänkte nyss att det var konstigt att kontot inte lagt upp storys på hela dagen, läste din kommentar här och sökte på kontot, fick upp det ena kontot men tydligen följer jag inte längre kontot fast jag har inte avföljt.

Uppdatering: Måste vara ett nytt konto, under 400 följare.

Kan ni snälla be mod öppna Blajachibla-tråden som redan finns och fortsätta i den? Det är övertröttsamt att det där kontot tar inlägg i varenda brottstråd.

Jag ber er, bror!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in