Citat:
Har du objektiva och neutrala källor på det?
Har du objektiva och neutrala källor på att Jesus ens har levt?
Har du objektiva och neutrala källor på att Jesus om han nu ska ha levt faktiskt är den han påstås ha varit (Guds enfödde som, Messias och så vidare.)?
Om du har bevis på den nedersta frågan har du för övrigt bevis på Guds existens och behöver inte bevisa något annat...
Citat:
Tyget har 3d data i sig, har blivit vetenskapligt analyserat till att komma från 2000 år sen, har rätt pollen från regionen, har en intryckning av en bild av en man på sig med anatomiskt korrekta skador från en korsfärstning, allt stämmer exakt med jesus korsfästelse.
Har du objektiva och neutrala källor på det du påstår ovan?
Citat:
Hur vet du vilken blodtyp (Menar du blodgrupp?) Jesus ska ha haft om han har levt?
Att det andra tyget sägs komma från Jesus är inte bevis på något?
Har du objektiva och neutrala källor som säger att det andra tyget kommer från Jesus?
Citat:
Hela världens samlade vetenskap och forskare kan inte återskapa hur intryckningen är gjord på tyget, de säger att det enda som hade kunnat skapa intryckningen hade varit ett ljusfenomen lika starkt som en atombomb i bara någon enstaka nanosekund vilket är omöjligt att göra med dagens tekonologi.
Har verkligen hela världens samlade vetenskao och forskare försökt?
Har du objektiva och neutrala källor på att så är fallet?
Jag har bidragit en del till forskning (Både i mitt nuvarande arbete och under min studietid.) och vi har aldrig ens uttalat oss om ämnet...
Citat:
Har du objektiva och neutrala källor som säger det?
Citat:
Teorin? Finns det en fastställd teori om ämnet?
Du menar inte tesen?
Har du objektiva och neutrala källor som styrker det påståendet?
Om du kan hänvisa till en vetenskaplig teori som faktiskt bevisar Guds existens får du gärna länka till den då det - om något - skulle ha extrem tyngd i sakfrågan; något det du länkat till tidigare i tråden på inget vis faktiskt har.
Vad exakt bekräftar länkarna?
Innehåller länkarna objektiva och neutrala vetenskapliga källor?
Diskutera vad?
Den här tråden har redan ett diskussionsunderlag och jag vill gärna att du förklarar hur det du kommer med ligger i linje med det.
Så, hur ligger detta i linje med topic för tråden?