Citat:
Ursprungligen postat av
Pokpokpok
Jag tror att den stereotypen du pratar om endast existerar i ditt eget huvud. De flesta jag känner är atheister, Ingen såvitt jag vet tycker ingen att kristna eller religiösa ska vara dumma eller dummare än någon annan. Det har jag aldrig hört förut.
Det jag vill veta är hur ställer du dig till tex. att vetenskapen kan bevisa big bang och att det inte var gud som skapade universum tex?
För där är det ju faktiskt så att bevisen finns där.
Sen bad jag dig att INTE länka vittnesmål som bevis och det första jag klickar på från dig är NDE vittnesmål du använder som bevis. Det här bevisar absolut ingenting.
Den kristna iden är ju att gud skapade big bang.
Tänk efter, innan big bang fanns ingenting. Inte ens tid, och ingen materia eller energi. Det fanns inga naturlagar.
Sen bara dök allt upp från ingenstans.
Gud beskrivs enligt kristendom som utanför tid och rum och vårt universum, och vad det än var som orsakade big bang så måste det ju varit utanför tid, rum och universum visst?
Vilket bevisar att det finns något utanför materia och vårt universum, någon slags högre verklighet, som kristna väljer att kalla den "spirituella världen", men man kan kalla den vad man vill.
Sen angående vittnesmål så är det ju en typ av bevis. T.ex. under NDE upplevelser har folk kunnat beskriva saker som hänt i andra rum och andra byggnader medans de haft 0 hjärnaktivitet, och det har bekräftats och har stämt. Det bevisar att vårt medvetande består av mer än bara våra hjärnor.