2025-11-02, 00:27
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Que, ett foto - det finns inget att förklara.
Hundratusentals vittnen, inklusive egyptens president.
Massor av folk som sagt att dom blivit helade.

De stängde av strömmen till hela stadsdelen och sökte igenom typ hela staden efter källor som fenomenet kunde kommit från.

Egyptens regering sa offentligt att det var övernaturligt, kyrkan bekräftade det som ett mirakel.
Citera
2025-11-02, 00:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Skillnaderna ökar trovärdigheten enligt alla som jag hört från när jag undersökt ämnet.

Vet inte vad du menar med guds ord. Evangelierna är inte guds ord, det är vittnesmål.

Ja, det är det man måste säga.

Men inget av det hänger ihop.

"Enligt alla som jag hört från" betyder att du inte har tänkt själv.
Citera
2025-11-02, 00:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det där är bara trams. Det finns inga sådana vittnesmål samtida med en eventuell Jesus.
https://www.biola.edu/blogs/biola-magazine/2013/did-the-apostles-really-die-as-martyrs-for-their-f

Orkar inte hitta mer nu. Men det är historiskt bekräftat att de dog för vad de påstod sig ha sett.
Dina enda argument är ju bara "nähä". Kom igen alltså.
Citera
2025-11-02, 00:31
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Att tyget har 3d data i sig, som kan skannas med ai? och ingen före modern tid visste ens vad det var? Att forskare inte kan återskapa hur tyget är skapat, och har ingen aning hur det har skapats? Att alla detaljer stämmer så som om det skulle varit jesus tyg han blev inlindad i när han dog?

Det har gjorts tester att det är från 2000 år sen. Anatomiskt korrekta skador till och med jord på näsan från när jesus ramlade, pollen från rätt region.

Alltså du får ju i alla fall kolla upp vad det handlar om innan du börjar diskutera.

Och varför tror ni att detta är nåt utomjordiskt tygstycke?
Pollen har funnits i miljoner år!
3D data? Tror ni nu oxå på att det funnits en högstående utvecklad civilisation före vår tideräkning, ca. 12000 år sen? Ni hittar på massa teorier som ni inte kan bevisa.
Citera
2025-11-02, 00:33
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
3D data? Tror ni nu oxå på att det funnits en högstående utvecklad civilisation före vår tideräkning, ca. 12000 år sen? Ni hittar på massa teorier som ni inte kan bevisa.
Alltså vad pratar du om? tyget finns, det studeras just nu. Menar du på riktigt att du inte förstår innebörden eller vad det bevisar?
Citera
2025-11-02, 00:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Hundratusentals vittnen, inklusive egyptens president.
Massor av folk som sagt att dom blivit helade.

De stängde av strömmen till hela stadsdelen och sökte igenom typ hela staden efter källor som fenomenet kunde kommit från.

Egyptens regering sa offentligt att det var övernaturligt, kyrkan bekräftade det som ett mirakel.

Det spelar ingen roll. Det är vidskepelse och hittepå.

Fråga dig själv det här, varför vill en allsmäktig gud visa sig som ett ljusfenomen, när densamma gud lika gärna hade kunnat stoppa allt mördande mellan olika länder?

Din bild är skräp, eftersom en eventuell GUD, som du tänker dig det lika gärna hade kunnat sätta en blixt i huvudet på Putin och Trump. Eller bota elaka sjukdomar, och även för de som ännu inte fötts.
Citera
2025-11-02, 00:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Det är tyget jesus lindades in i när han dog. Avbilden skapades troligen av något ljusfenomen när han återuppstod.
Citera
2025-11-02, 00:37
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det spelar ingen roll. Det är vidskepelse och hittepå.

Fråga dig själv det här, varför vill en allsmäktig gud visa sig som ett ljusfenomen, när densamma gud lika gärna hade kunnat stoppa allt mördande mellan olika länder?

Din bild är skräp, eftersom en eventuell GUD, som du tänker dig det lika gärna hade kunnat sätta en blixt i huvudet på Putin och Trump. Eller bota elaka sjukdomar, och även för de som ännu inte fötts.
Kanske för att bevisa hans existens för de som kan tänka logiskt, men hålla det halvgömt för de som inte bryr sig om sanning ändå?

För att förstå det här måste du förstå kristendom, och du verkar inte förstå kristendomens filosofi riktigt.
Citera
2025-11-02, 00:37
Medlem
goseigens avatar
Citat:
https://www.biola.edu/blogs/biola-magazine/2013/did-the-apostles-really-die-as-martyrs-for-their-f

Orkar inte hitta mer nu. Men det är historiskt bekräftat att de dog för vad de påstod sig ha sett.
Dina enda argument är ju bara "nähä". Kom igen alltså.

Nähä, så nu orkar du inte mer? Gick det inte att ljuga för Jesus längre?

Jag är nog ganska säker på att det är möjligt för dig att väcka en annan lika knäpp medlem i din sekt, och låta henom skriva.
Citera
2025-11-02, 00:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Kanske för att bevisa hans existens för de som kan tänka logiskt, men hålla det halvgömt för de som inte bryr sig om sanning ändå?

För att förstå det här måste du förstå kristendom, och du verkar inte förstå kristendomens filosofi riktigt.

Tänker man logiskt så inser man att allt bara är hittepå.

De morallagar vi har är våra egna och kommer inte från en järnåldersreligion från Levanten.

Det är bara att inse.
Citera
2025-11-02, 00:41
Medlem
cenobs avatar
Jag anser mig själv inte troende av någon religon. Som andra skriver upplever jag nog mer de som är aktiva i en religon som mer kännslostyrda. Jag vet inte vilka du har pratat med som upplevs känslostyrda av det. Jag blir dock känslostyrd när människor med en tro på religon försöker att övertyga mig. Full respekt för vad andra tror på sålänge de respekterar att jag inte tror på det.
Citera
2025-11-02, 00:43
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nähä, så nu orkar du inte mer? Gick det inte att ljuga för Jesus längre?

Jag är nog ganska säker på att det är möjligt för dig att väcka en annan lika knäpp medlem i din sekt, och låta henom skriva.
http://www.about-jesus.org/martyrs.htm
https://www.christianity.com/church/church-history/timeline/1-300/whatever-happened-to-the-twelve-apostles-11629558.html

Jag har undersökt saken, historiker säger att det hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in