2025-10-30, 00:23
Medlem
Attraktiv, passionerad, rolig, lojal, kommunikativ, känslosam, stark, självsäker, common sense, street smart, kärleksfull
Citera
2025-10-30, 08:28
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Jag kan förklara varför

De allra flesta kvinnor vill ha en man med typiskt manliga drag såsom kapabel, principfast, stark, beskyddande och stabil. Det är detta som attraherar.
Men för att skapa trygghet, tillit och en fungerande långsiktig relation krävs drag som kommunikativ, lyhörd och villig till egen utveckling för sig själv och relationen.

Man vill alltså ha BÅDE OCH. Det finns män som uppfyller båda dessa beskrivningar men de är väldigt sällsynta och självklart svåra att få.

Mycket träffande. Som man kan jag intyga att om du har både och så saknar du aldrig options 😇

Den enda utmaningen är att du riskerar bli mer kräsen, för det finns en både-och-lista för kvinnor också: feminin och följsam men smart och med drive; charmig och lekfull men mentalt stabil; barnasinnet i behåll men mogen etc.
Citera
2025-10-30, 10:09
Medlem
styckets avatar
Citat:
Intressant tanke, det kanske stämmer. Men även om man som kvinna inte försöker, så lär man ju inte avvisa om en sådan man visar intresse och då borde det väl spela mindre roll att dessa män inte blir "uppraggade av kvinnor"?
Varför skulle en sån man visa intresse för en kvinna som lägger ned tid på andra män än honom?
Citera
2025-10-30, 10:39
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shawshaw
Attraktiv, passionerad, rolig, lojal, kommunikativ, känslosam, stark, självsäker, common sense, street smart, kärleksfull
Vad hindrar dig från att träffa en sådan och gifta er?
Citera
2025-10-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vad hindrar dig från att träffa en sådan och gifta er?
Har hittat och vi är gifta nyligen
Citera
2025-10-30, 14:49
Medlem
Citat:
Jag tycker nog att de två relationer jag har haft har krävt lite ansträngning och omvårdnad. Skulle ändå klassa dem som bra och tycker inte att det är nått dåligt att behöva jobba lite för nått, inom rimliga gränser såklart. Men roligt att du har en så positiv upplevelse av relationer.

Jag har en positiv upplevelse av den relation jag är i nu. Tidigare är avslutade; mycket för att det krävdes ansträngning. Om och när man hittar rätt så vet man det och jag tror inte man kan veta det fören det inträffar. Då inser man att de relationer man ändå i efterhand ser som "bra" på sin höjd var okej.
Citera
2025-10-31, 07:17
Medlem
Jag tror det viktigaste är att han har en kuk.

Han kan ha allt det som hon sökt och vill ha hos en man. Hon har aldrig känt såhär med en man tidigare.

Och så tar man bort kuken.
Hur många kvinnor skulle stanna kvar?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-10-31 kl. 07:20.
Citera
2025-11-01, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag har en positiv upplevelse av den relation jag är i nu. Tidigare är avslutade; mycket för att det krävdes ansträngning. Om och när man hittar rätt så vet man det och jag tror inte man kan veta det fören det inträffar. Då inser man att de relationer man ändå i efterhand ser som "bra" på sin höjd var okej.

Vad roligt! Och såklart positivt för oss som då bara har nått bättre att vänta
Citera
2025-11-01, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Varför skulle en sån man visa intresse för en kvinna som lägger ned tid på andra män än honom?

Nä, det är ju sant. Ingen man med lite självinsikt, eller kvinna för den delen, blir ju intresserad av nån som har sin uppmärksamhet på annat håll.
Citera
2025-11-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Mycket träffande. Som man kan jag intyga att om du har både och så saknar du aldrig options 😇

Den enda utmaningen är att du riskerar bli mer kräsen, för det finns en både-och-lista för kvinnor också: feminin och följsam men smart och med drive; charmig och lekfull men mentalt stabil; barnasinnet i behåll men mogen etc.

Ja, alla vill såklart ha en mångsidig partner
Citera
2025-11-01, 09:52
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag tror det viktigaste är att han har en kuk.

Han kan ha allt det som hon sökt och vill ha hos en man. Hon har aldrig känt såhär med en man tidigare.

Och så tar man bort kuken.
Hur många kvinnor skulle stanna kvar?

100%
Citera
2025-11-01, 12:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nä, det är ju sant. Ingen man med lite självinsikt, eller kvinna för den delen, blir ju intresserad av nån som har sin uppmärksamhet på annat håll.
Så vad kan man dra för slutsats då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in