Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Ja det klart att dom var pedofiler och förtjänade att dö för att du tycker pappan är ful. Det finns inte ett enda bevis mot föräldrarna. Inte ett enda, bara lögner från två fullblodspsykopater. Och om nu skulle dessa föräldrar varit ett par fruktansvärda pedofiler som torterade sina barn så hade sönerna kunnat vända sig till polis eller flytta hemifrån. De var inte 5 år gamla utan 2 fullvuxna män. Men istället valde de att skjuta ihjäl föräldrarna och sedan levde de loppan på arvet. Menendez-bröderna förtjänar inget annat än dödstraff och jag hoppas de ruttnar bort i fängelset.
Tror du på allvar att det är så enkelt? Att det "bara" är att gå till polisen. Han har förstört deras liv i tjugo år, de är så nedtryckta och förstörda och rädda att de inte vågar det då. De kan vara 2meter långa bodybuilders men ända känna sig små mot sin förövare, det är så det fungerar, kan tyckas märkligt.
Eller ta typ kvinnor som lever med en farlig man, är du en som säger "men lämna honom bara" då också? Det är inte så lätt som du tror.
Och sen var ju farsan en slug jävel, han var framgångsrik för att han var smart. Tror du han skulle vara så dum att han faktiskt lämnar bevis då? Extremt många av världens monster blir aldrig fångade eller så tar det låååång tid för att de är smarta och sluga och döljer det väl. Han kan våldtagit dem i sovrummet, där ingen kunde se eller höra, och fem minuter senare sticker han ut och gör affärer med sina partners, helt obrydd. Det är farsan som var den totala psykopaten.
Bröderna kände att de hade två val, döda eller dö. Det var 100% självförsvar. Du måste förstå att när man är så nedtryckt, så mental förstörd, så rädd, då tänker man inte som vanliga människor. När allt är ett mörker, då agerar man irrationellt. Var det överdrivet att skjuta dem, för en utomstående kan det verka så, men jag vet att jag hade gjort likadant i samma situation och att DU hade gjort det också. För så fungerar sinnet när man är extremt traumatiserad. Därför gjorde dem inget fel, därför var det just självförsvar!
Sedan rekommenderar jag dig att kolla på videor från rättegången, finns enkelt tillgängligt på Netflix, alltså dokumentären inte Monster-serien. Man får se bröderna prata om det. Jag är inte en utbildad psykolog, men jag anser att jag kan läsa människor väl. Jag svär på allt jag äger, jag är 100% säker här, de talar sanning. Man ser tydligt att de inte är lögnare, man ser i deras ögon, deras kroppsspråk, i allt att de är djupt traumatiserade och att allt de säger är sant.