2025-10-31, 20:13
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Det är inte definitivt, men polisen misstänkte ju det (i verkligheten) så att säga. I serien blir han BARA dömd för två mord dessutom, så det stämmer ju med verkligheten.

Jag menar VI, tittarna ser honom döda fler, men inte myndigheterna i serien. Han blir aldrig dömd för jägarna eller någon annan i serien, kolla om det. Bara för tanten + bartendern, precis som IRL. Är det första gången du ser någon film/serie, måste jag förklara grunderna för film för dig?
Han kan även ha byggt en rymdraket och åkt till månen, det går bara inte att bevisa.

Skitserie och gillar man den så har man kass smak!
Citera
2025-10-31, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Han kan även ha byggt en rymdraket och åkt till månen, det går bara inte att bevisa.

Så det kan ALDRIG vara bra om det inte är 100% verkligt och 100% bevisat? Du verkar vara en kul person...
Citera
2025-10-31, 22:17
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Menendez bröder VAR oskyldiga, de skulle aldrig fått fängelse.

De dödade en pedofiljävel till far som våldtog dem och tänkte döda dem.

Menendez bröderna borde fått en medalj men de fick fängelse. Världen är fan jävligt sjuk. Hoppas de blir friande innan de dör.

Hur fan kan man bli så jävla hjärntvättad? Det finns inte ett enda bevis på dessa påstådda övergrepp. Det enda är utsagor från två psykopater som kallblodigt sköt ihjäl sina föräldrar. Dra åt helvete så korkad du är.
Citera
2025-11-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hur fan kan man bli så jävla hjärntvättad? Det finns inte ett enda bevis på dessa påstådda övergrepp. Det enda är utsagor från två psykopater som kallblodigt sköt ihjäl sina föräldrar. Dra åt helvete så korkad du är.

Jag har sett flera dokumentärer om den familjen. Kommer alltid fram till samma slutsats, båda bröderna verkar genuina, två offer tyvärr som haft det ruggigt svårt i livet, samt att farsan där var ett monster, den värsta sortens människa som finns. Vi vet inte EXAKT hur allt gått till, men man får verkligen dåliga vibbar av honom. Googla deras farsa, man ser fan Djävulen själv i hans ögon. Han är fan på Fritzl nivå näst intill. Att våldta sina egna barn, och hota att döda dem, man blir inte mer ond än så.

Han förtjänade att dö och mer därtill för vad han gjorde med sina EGNA oskyldiga söner. Hans fru, deras mor, lät allt ske, hon brydde sig inte ett skit, hon var inte så mycket bättre. Bröderna Menendez är hjältar! De gjorde vad alla med föräldrar som skadar och våldtar sina egna barn borde göra.
Citera
2025-11-01, 08:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Hög nivå på kritiken av serien.
Citera
2025-11-01, 09:01
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Jag har sett flera dokumentärer om den familjen. Kommer alltid fram till samma slutsats, båda bröderna verkar genuina, två offer tyvärr som haft det ruggigt svårt i livet, samt att farsan där var ett monster, den värsta sortens människa som finns. Vi vet inte EXAKT hur allt gått till, men man får verkligen dåliga vibbar av honom. Googla deras farsa, man ser fan Djävulen själv i hans ögon. Han är fan på Fritzl nivå näst intill. Att våldta sina egna barn, och hota att döda dem, man blir inte mer ond än så.

Han förtjänade att dö och mer därtill för vad han gjorde med sina EGNA oskyldiga söner. Hans fru, deras mor, lät allt ske, hon brydde sig inte ett skit, hon var inte så mycket bättre. Bröderna Menendez är hjältar! De gjorde vad alla med föräldrar som skadar och våldtar sina egna barn borde göra.

Ja det klart att dom var pedofiler och förtjänade att dö för att du tycker pappan är ful. Det finns inte ett enda bevis mot föräldrarna. Inte ett enda, bara lögner från två fullblodspsykopater. Och om nu skulle dessa föräldrar varit ett par fruktansvärda pedofiler som torterade sina barn så hade sönerna kunnat vända sig till polis eller flytta hemifrån. De var inte 5 år gamla utan 2 fullvuxna män. Men istället valde de att skjuta ihjäl föräldrarna och sedan levde de loppan på arvet. Menendez-bröderna förtjänar inget annat än dödstraff och jag hoppas de ruttnar bort i fängelset.
Citera
2025-11-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja det klart att dom var pedofiler och förtjänade att dö för att du tycker pappan är ful. Det finns inte ett enda bevis mot föräldrarna. Inte ett enda, bara lögner från två fullblodspsykopater. Och om nu skulle dessa föräldrar varit ett par fruktansvärda pedofiler som torterade sina barn så hade sönerna kunnat vända sig till polis eller flytta hemifrån. De var inte 5 år gamla utan 2 fullvuxna män. Men istället valde de att skjuta ihjäl föräldrarna och sedan levde de loppan på arvet. Menendez-bröderna förtjänar inget annat än dödstraff och jag hoppas de ruttnar bort i fängelset.

Tror du på allvar att det är så enkelt? Att det "bara" är att gå till polisen. Han har förstört deras liv i tjugo år, de är så nedtryckta och förstörda och rädda att de inte vågar det då. De kan vara 2meter långa bodybuilders men ända känna sig små mot sin förövare, det är så det fungerar, kan tyckas märkligt.

Eller ta typ kvinnor som lever med en farlig man, är du en som säger "men lämna honom bara" då också? Det är inte så lätt som du tror.

Och sen var ju farsan en slug jävel, han var framgångsrik för att han var smart. Tror du han skulle vara så dum att han faktiskt lämnar bevis då? Extremt många av världens monster blir aldrig fångade eller så tar det låååång tid för att de är smarta och sluga och döljer det väl. Han kan våldtagit dem i sovrummet, där ingen kunde se eller höra, och fem minuter senare sticker han ut och gör affärer med sina partners, helt obrydd. Det är farsan som var den totala psykopaten.

Bröderna kände att de hade två val, döda eller dö. Det var 100% självförsvar. Du måste förstå att när man är så nedtryckt, så mental förstörd, så rädd, då tänker man inte som vanliga människor. När allt är ett mörker, då agerar man irrationellt. Var det överdrivet att skjuta dem, för en utomstående kan det verka så, men jag vet att jag hade gjort likadant i samma situation och att DU hade gjort det också. För så fungerar sinnet när man är extremt traumatiserad. Därför gjorde dem inget fel, därför var det just självförsvar!

Sedan rekommenderar jag dig att kolla på videor från rättegången, finns enkelt tillgängligt på Netflix, alltså dokumentären inte Monster-serien. Man får se bröderna prata om det. Jag är inte en utbildad psykolog, men jag anser att jag kan läsa människor väl. Jag svär på allt jag äger, jag är 100% säker här, de talar sanning. Man ser tydligt att de inte är lögnare, man ser i deras ögon, deras kroppsspråk, i allt att de är djupt traumatiserade och att allt de säger är sant.
Citera
2025-11-01, 12:27
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Vilken kass serie, rörigt och oerhört svårt att veta vad som har hänt och inte.
Läser man på Eddies Wikipedia sida så blev han dömd för 2 mord, men redan nu har han haft ihjäl 5-6st i serien.

Serien om Dahmer var mycket bättre.

Han är ju misstänkt för fler mord. Det finns ju en teori om att han mördande sin bror b.la.
Citera
2025-11-03, 22:40
Medlem
pulverhonungs avatar
Min Netflix prenumeration tog slut i mitten på avsnitt 6? Runt där han satt i förhör med polisen, jag tog förgivet att det var det sista avsnittet, möjligtvis ett till.

Skiten fortsatte för fan i 2-3 avsnitt till, vad var poängen med scenen där någon svarting satte på en transa?

De sista avsnitten bestod bokstavligt talat enbart utav en dansande ed gein och bögerier, Charlie hunnam gjorde en bra insats men snacka om att förstöra en serie, Netflix har fan i mig inte släppt något bra på 5+ år nu.
Citera
2025-11-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Charlie Hunnam är för snygg för att spela Ed Gein, om han färgar håret skulle han kunna axla rollen som Ted Bundy bra, åtminstone utseendemässigt.
Men de lär väl ha fulat till honom i "Monsters".

Ed Gein är en intressant mördare. En person jag tror att vi stundtals kommer tycka synd om. Hans osunda relation till sin mor - både i livet och i döden är både obehaglig och sorglig.

Edit: Googlade Ed Gein precis och han var inte så ful som jag trodde. Har ju sett bilder på honom innan, men det var ett tag sedan.

Mer störande är väl att dom har en supersöt liten skönhet som spelar Adeline Watkins! Det bilder jag fick fram när jag googlade henne var ju ett typisk feministutseende, vilket går hand i hand med att hon absolut inte ville bli hemmafru. Typiskt Netflix att vrida till saker och ting.

Tycker serien var lite väl rörig emellanåt och dom sista avsnitten satt man mest och längtade till att den skulle ta slut. Bra skådespelarinsatser dock.

Skrämmande tanke att det går runt så sjuka människor i vår värld och ännu en påminnelse om att man alltid ska vara vaksam på udda människor.
Citera
2025-11-05, 12:57
Medlem
Alltså, så jävla kass serie. Man laddade upp med lite dokumentärer innan och detta var ju nästan som en dålig sådan. Noll spänning, noll wow. Inte ens en "fan va sjuk snubbe".

Så extremt lättmjölk.
Citera
2025-11-08, 21:30
Avstängd
PlanetCaravans avatar
Den där Richard Speck var väl aldrig transa på riktigt?

Fyfan vilka vidriga scener på honom som transa. Fuck Netflix!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in