2025-10-27, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellabus35
Flera i klassen har sagt att bilen hade kommit över till våran sida och låg i mitten av vägen. Vilket man även kunde se på bussen när vi kommit ut då skadorna på rutan och delar från bussen främst hade lossnat från ena sidan. Vägen var en raksträcka är jag rätt säker på. Det kändes väldigt tydligt varje gång bussen svängde, även om det bara var en liten sväng. Jag kunde inte känna att vi åkte över på fel sida, det var en del trafik på båda sidor och jag tänker att vi borde stött till något annan fordon innan isåfall. Ska försöka lägga in två bilder på hur bussen såg ut.

https://docs.google.com/document/d/1-A0N2GgsdcjXAS2NFDu2UmQt0DcgxBawxfdPDRfNHOI/edit?usp=drivesdk

Tack för din sansade och jordnära beskrivning.
Yngst i tråden, och vettigast hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Nu gick det ju förhållandevis bra för alla i bussen ändå, men det kunde gått betydligt sämre om bussen kantrat eller någon som flög inne i bussen hade flugit värre.

Ja, när bussar välter blir det avgjort brutala skador och dödsfall bland obältade passagerare. Några graders lutning ytterligare så hade det varit Härjedalen all over again.
Märkligt att inte folk tar till sig av det som sker.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående orsaken till olyckan så får vi väl avvakta utredningen. Ofta är sånt här självmord, men känslan är väl att det är lägre odds på att orsaken är en annan denna gången. Tragiskt.

Enig. Detta känns mer som distraktion/ouppmärksamhet - om det nu inte var en katastrofalt korkad omkörning.
Senast redigerad av boboboxbox 2025-10-27 kl. 06:55.
Citera
2025-10-28, 08:56
Medlem
Var det nån ung person som dog?
Citera
2025-10-28, 10:47
Medlem
Det står på flera sidor i den här tråden. En ung man i 25-års åldern
Citera
2025-10-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Ja, när bussar välter blir det avgjort brutala skador och dödsfall bland obältade passagerare. Några graders lutning ytterligare så hade det varit Härjedalen all over again.
Märkligt att inte folk tar till sig av det som sker.

Jag läste i en annan tråd hur vissa resonerar. Bussbälten är mer obekväma än bilbälten, klaustrofobisk känsla, sed etc. Det var skrämmande läsning.

(FB) Använda bälte på buss?

När jag hamnade på en ersättningsbuss för tåg satt jag bredvid en man som gjorde en i mina ögon märklig variant. När jag tog på mig bussbältet drog han sitt bälte över axeln utan att knäppa fast det. Bara visa att han låtsades bry sig. Den karln hade mosat mig om bussen vält i diket.
Citera
2025-10-29, 12:56
Medlem
mrnitrouss avatar
Varning för spekulationer!

Nu är detta rykten i typ 5e hand så ska inte säga att det är så.
Men ryktet säger att killen (i personbilen) tog livet av sig. Anledningarna varierar så mycket från olika håll så jag vågar inte ens gå in på det.
Citera
2025-10-29, 16:22
Medlem
[quote=mrnitrous|93348556]
Varning för spekulationer!

Nu är detta rykten i typ 5e hand så ska inte säga att det är så.
Men ryktet säger att killen (i personbilen) tog livet av sig. Anledningarna varierar så mycket från olika håll så jag vågar inte ens gå in på det.

Ja det är de ryktet som går att han tog sig själv av daga. Skall visst vara någon rättegång inbladad
Citera
2025-10-29, 23:47
Medlem
Jag hoppas verkligen att den spekulationen inte stämmer.
Hellre att det var ett dumt misstag bakom ratten.

Tur att bussen inte hade föraren lika lågt som i (FB) SL-gasbuss och bil i lågor efter krock i Värmdö – två döda (2025-08-28)
Citera
2025-10-30, 15:08
Medlem
Idag kom domen mot bilföraren.

Rättegången hölls 21 oktober. Tre dagar senare, i väntan på dom, hände det.

Visste idrottsföreningen som hyllade honom vad han åtalats för? Stackars BO att hennes MGM hyllades offentligt. Klockrent självmord...

Jag lägger ut dagens tingsrättsdom mot den avlidne. Eftersom den kom efter hans död heter det slutligt beslut och bilföraren såg till att ej dömas för ett tabubrott och få det i belastningsregister.

Främst till er ungdomar som drabbades i olyckan.

Fy fan. Han kunde ha valt en bergvägg. Eller sänkt sig med tyngder långt ut i havet.

Om det finns en tråd I Aktuella brott om sexbrottet får någon gärna länka.

https://gofile.io/d/kvBk6g
Citera
2025-10-30, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Jag hoppas verkligen att den spekulationen inte stämmer.
Hellre att det var ett dumt misstag bakom ratten.

Verkligen och varför? Flashback kan vara så förvirrande. Annars kan man läsa att sexbrottslingar borde avsluta sina liv.
Citera
2025-10-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Idag kom domen mot bilföraren.

Rättegången hölls 21 oktober. Tre dagar senare, i väntan på dom, hände det.

Visste idrottsföreningen som hyllade honom vad han åtalats för? Stackars BO att hennes MGM hyllades offentligt. Klockrent självmord...

Jag lägger ut dagens tingsrättsdom mot den avlidne. Eftersom den kom efter hans död heter det slutligt beslut och bilföraren såg till att ej dömas för ett tabubrott och få det i belastningsregister.

Främst till er ungdomar som drabbades i olyckan.

Fy fan. Han kunde ha valt en bergvägg. Eller sänkt sig med tyngder långt ut i havet.

Om det finns en tråd I Aktuella brott om sexbrottet får någon gärna länka.

https://gofile.io/d/kvBk6g

Våldta och inte kunna stå för vad man gjort, fly utgången och dessutom blanda in andra i sitt självmord.

Första klassens ynkeråtta.
Ingen samhället kommer att sakna, tvärt om. Hans utväg är så typisk för ryggradslösa ynkedynkar.
Citera
2025-10-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Våldta och inte kunna stå för vad man gjort, fly utgången och dessutom blanda in andra i sitt självmord.

Första klassens ynkeråtta.
Ingen samhället kommer att sakna, tvärt om. Hans utväg är så typisk för ryggradslösa ynkedynkar.
Då stämde ryktet som gått på byn
Citera
2025-10-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Verkligen och varför? Flashback kan vara så förvirrande. Annars kan man läsa att sexbrottslingar borde avsluta sina liv.
Avsluta sitt liv, med att att krasha mot en buss.
Det är galet. Närapå mordförsök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in