2025-10-29, 16:36
Medlem
godboys avatar
Jag skall erkänna, jag var dum i hela huvudet härom dagen. Fjärrkontrollen till våran TV är rätt sliten, och särskilt en knapp är lite trist i sin funktion. Jag Googlade och fick en träff på CDON för 139 kr med frakten inräknad. Tar dock runt två veckor att få den. Jag beställde i alla fall.

Sen gick jag in på TEMU för en annan anledning, och kom på att jag kan ju söka o se om de har den typen av fjärrkontroll, jo visst hade det den, för 34 kr! Jag beställde en där också.

Tror nog fan jag får TEMU leveransen först. Så garanterat så kör CDON säljaren dropshipping.

CDON var väl ok för 10 år sen, men idag - nja.
Citera
2025-10-29, 21:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag skall erkänna, jag var dum i hela huvudet härom dagen. Fjärrkontrollen till våran TV är rätt sliten, och särskilt en knapp är lite trist i sin funktion. Jag Googlade och fick en träff på CDON för 139 kr med frakten inräknad. Tar dock runt två veckor att få den. Jag beställde i alla fall.

Sen gick jag in på TEMU för en annan anledning, och kom på att jag kan ju söka o se om de har den typen av fjärrkontroll, jo visst hade det den, för 34 kr! Jag beställde en där också.

Tror nog fan jag får TEMU leveransen först. Så garanterat så kör CDON säljaren dropshipping.

CDON var väl ok för 10 år sen, men idag - nja.

Sedan CDON började att sälja från andra butiker, blev de en av de sämsta butikerna i mannaminne. Handlar aldrig därifrån längre.
När de var som bäst, spenderade jag runt 20.000 kr/året på film.
Citera
2025-10-30, 11:40
Medlem
swebarbs avatar
Cdon har sugit i mer än 10 års tid. Rena dyngan idag som alla märkt
Citera
2025-10-30, 18:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Sedan CDON började att sälja från andra butiker, blev de en av de sämsta butikerna i mannaminne. Handlar aldrig därifrån längre.
När de var som bäst, spenderade jag runt 20.000 kr/året på film.
Jag har tidigare också handlat en hel del på CDON, men inte alls lika mycket som du. I Vilket fall så upplevde jag dem som rätt så välfungerande, men detta är + 10 år sedan. Vill till och med minnas att företaget heter Ginza från början, och enbart sålde film och musik.

Idag verkar det i princip bara vara dropshipping butiker. Visst får jag skylla mig själv att jag var dum i huvudet och klickade hem fjärrkontrollen lite för snabbt utan att kolla vidare på andra ställen, men det är ju inga jättepengar totalt sett.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Cdon har sugit i mer än 10 års tid. Rena dyngan idag som alla märkt
Jo det verkar som sagt bara vara dropshipping som de sysslar med idag.
Citera
2025-10-30, 20:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag har tidigare också handlat en hel del på CDON, men inte alls lika mycket som du. I Vilket fall så upplevde jag dem som rätt så välfungerande, men detta är + 10 år sedan. Vill till och med minnas att företaget heter Ginza från början, och enbart sålde film och musik.

Idag verkar det i princip bara vara dropshipping butiker. Visst får jag skylla mig själv att jag var dum i huvudet och klickade hem fjärrkontrollen lite för snabbt utan att kolla vidare på andra ställen, men det är ju inga jättepengar totalt sett.

Jo det verkar som sagt bara vara dropshipping som de sysslar med idag.

Precis. Runt 10 år sedan. Därefter ändrade de helt och blev en marknad. Kundtjänsten är ocksö helt horribel.
Ginza är ett helt annat företag.
Citera
2025-11-21, 06:40
Medlem
Sluutenbergens avatar
Vad är AKprints som säljer på cdon? Vissa av deras annonser ser ut som vilken halvdassig privatpersons traderaannons somhelst: en produkt, tagen med mobilkamera, placerad på ett bord. Det verkar vara många olika saker som säljs därifrån och det verkar efter en googling som att företaget är hemmahörande i England. Hur kan någon som säljer annonser från en skokartong ha så mycket varor? Företaget ser oseriöst ut men verkar vara massivt ifråga om varor.
Citera
2025-11-21, 08:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sluutenbergen
Vad är AKprints som säljer på cdon? Vissa av deras annonser ser ut som vilken halvdassig privatpersons traderaannons somhelst: en produkt, tagen med mobilkamera, placerad på ett bord. Det verkar vara många olika saker som säljs därifrån och det verkar efter en googling som att företaget är hemmahörande i England. Hur kan någon som säljer annonser från en skokartong ha så mycket varor? Företaget ser oseriöst ut men verkar vara massivt ifråga om varor.

Kan du länka till några varor då?
Citera
2025-11-21, 14:24
Medlem
Sluutenbergens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Kan du länka till några varor då?

Ja. Efter en enkel googling hittar man produktsidan
https://cdon.se/merchant/ak%20prints/

Ak Prints är den främsta distributören för mobiltelefontillbehör och prylar, vi har varit etablerade i över 3 år och tillhandahåller den bästa kundservicen till alla våra kunde.

965320 produkter

Här är en lockande DVD-box med Alla älskar Raymond för futtiga 1885 kr.
https://cdon.se/produkt/everybody-loves-raymond-complete-collection-seasons-1-9-dvd-box-set-region-2-brand-new-c8aeba65a8155 5ce/
Citera
2026-03-24, 21:56
Medlem
Elementarts avatar
Tips på vad man köpa på CDON? Jag har ett presentkort på 200 kronor som går ut om en månad. Vet inte vad jag ska köpa, vill helst heller inte lägga till pengar för att köpa ett tv-spel heller eftersom CDON är betydligt dyrare än många andra butiker.
Citera
2026-03-25, 14:33
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Tips på vad man köpa på CDON? Jag har ett presentkort på 200 kronor som går ut om en månad. Vet inte vad jag ska köpa, vill helst heller inte lägga till pengar för att köpa ett tv-spel heller eftersom CDON är betydligt dyrare än många andra butiker.

Köp nudlar i låda. Det gjorde jag för några år sedan
Citera
2026-04-03, 18:25
Avstängd
Vad är detta för skitföretag?
Får ni era paket därifrån eller är det en bluff sajt?
Citera
2026-06-23, 23:30
Medlem
Elementarts avatar
Hur länge till tror ni CDON lever? Vet inte hur länge en sida kan överleva där alla varor är betydligt dyrare än hos sina konkurrenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in