2025-10-28, 23:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Men får jag välja tro på plisen i det här läget eller psykospundiga wheinne så är min ståndpunkt solklar, i vartfall det här fallet. Jag tror nämligen inte ens wheinne själv vet vad han har gjort, vad han säger nu efteråt ser jag som en efterhandskonstruktion.

Ja, det brukar vara sådär att man tror på allt polisen säger och att de är oförmögna att ljuga, därför kommer de alltid undan. Så var det även när Osmo Vallo dog vid ett gripande, tills det kom fram att poliserna trots allt inte var så oskyldiga när de knäckte ryggen och kvävde honom. Självklart kom de undan ändå.
Citera
2025-10-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, du tror ju alla poliser är guds bästa barn. Trots all skit som gång på gång kommer fram om poliser begår allvarliga fel.
Jaag känner flera polisr ja och åklagare advokater med även en domare, och ingen av dem är korrupt så sluta med ditt skitsnack nu.
Citera
2025-10-28, 23:40
Avstängd
Citat:
[/b]
Hur vet du det? det är bara din subjektiva uppfattning, och det gör dig ännu mindre trovärdig du bygger din fakta på dina känslor, det är många kvinnor som gör så med och kvinnor ljuger betydligt mer än vad män gör är MIN uppfattning.

Det är så många fall jag läst om där det inte händer något alls trots mycket olämpligt beteende från polisman.

Vill du att jag ska skicka en massa fall till dig eller? Men justja, du tror ju alla tidningar ljuger om allt.
Citera
2025-10-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ja, det brukar vara sådär att man tror på allt polisen säger och att de är oförmögna att ljuga, därför kommer de alltid undan. Så var det även när Osmo Vallo dog vid ett gripande, tills det kom fram att poliserna trots allt inte var så oskyldiga när de knäckte ryggen och kvävde honom. Självklart kom de undan ändå.
Jo jag vet din ståndpunkt här pundiga wheinnes ord din själsfrände har alltid rätt i allt han säger och gör.

Det du inte kan få in i din lilla hjärna är även om polisen gör fel, så gör det givetvis inte alltid fel, att du tar upp ett undantag då de gjort det säger ingenting, eller ska jag börja ta upp fall menar du när de gjort rätt sså vi kan jämför hur månag rätt vs fel polisen gör.

Tror iof i det spelar någon roll här å din ståndpunkt är de alltid gör fel hur de än gör, i din värd skullee säkert polisen kör wheinne hem och litat helt på han inte kommer skada hon, för att sedan köpa öl till han på macken som plåster på såren för de försörde han bersekargång.
Citera
2025-10-28, 23:46
Medlem
Citat:
Det är så många fall jag läst om där det inte händer något alls trots mycket olämpligt beteende från polisman.

Vill du att jag ska skicka en massa fall till dig eller? Men justja, du tror ju alla tidningar ljuger om allt.
Men du jag skiter i hur många fall du läst om, jag har studerat fall i över 20år, men vad spelar det för roll här?

Det här är ett nytt fall och alla fall är unika eller trodde du de var identiska?

Jag läser domar och FUP sedan bilda jag mig en egen uppfattning närmare sanningen än så blir det inte.
Citera
2025-10-28, 23:50
Avstängd
Citat:
Så du menar polisen tjänar på få ett tipps åka ditt och skjuta första bästa kille de ser i ryggen?

Om en polis gör ett misstag tjänar de givetvis på att utmåla det som nödvärn så att de inte för dåligt rykte för sin oprofessionaltet.

När de sköt ihjäl en gravt handikappad person med downs, autism m.m. var det ju också nödvärn tydligen. För det hade ju blivit riktigt jobbigt för polisen annars.
Citera
2025-10-28, 23:52
Avstängd
Citat:
Jaag känner flera polisr ja och åklagare advokater med även en domare, och ingen av dem är korrupt så sluta med ditt skitsnack nu.

Hur vet du det? Har du en spionkamera på dom 24/7 eller?
Citera
2025-10-28, 23:54
Avstängd
Citat:
Det du inte kan få in i din lilla hjärna är även om polisen gör fel, så gör det givetvis inte alltid fel, att du tar upp ett undantag då de gjort det säger ingenting, eller ska jag börja ta upp fall menar du när de gjort rätt sså vi kan jämför hur månag rätt vs fel polisen gör.

Har inte sagt att de alltid gör fel, men det sker onekligen ofta. Annars skulle det ju inte finnas så många fall där de utreds och fall som uppmärksammas där de betett sig olämpligt.
Citera
2025-10-28, 23:55
Avstängd
Citat:
Jag läser domar och FUP sedan bilda jag mig en egen uppfattning närmare sanningen än så blir det inte.

Jaha, men i detta fall har du redan bildat dig uppfattning utan att ens läst FUP? Snacka om oseriöst.
Citera
2025-10-28, 23:56
Medlem
Citat:
Om en polis gör ett misstag tjänar de givetvis på att utmåla det som nödvärn så att de inte för dåligt rykte för sin oprofessionaltet.

När de sköt ihjäl en gravt handikappad person med downs, autism m.m. var det ju också nödvärn tydligen. För det hade ju blivit riktigt jobbigt för polisen annars.
återigen drar du en jämförelse som inte ens är i närheten av rättvis här.

Du tror verkligen alla fall är identiska det är bara hänvisa till ett tidigare så har det gått till så här med, och i alla fall framöver med, om det ändå vore så enkelt du.

Ungefär som du blir dömd för misshandel så är det en person som hoppar på dig så kommer polisen och säger men du gjorde ju sähär förra gången då har du gjort så nu med, och även rätten med åklagare advokat nämdemän och domare alla skriver likadant om dig och domen. Hänmnar du i bråk igen får du en likdan dom som den första, det behövs inte ens förhör och rättegång.

som sagt allt det här har jag redan sagt till dig men du vägrar lyssna och ta in något av nått jag säger så nu kommer jag skita i svara dig framöver för jag orkar tillskillnad ifrån dig inte skriva samma saker flera dagar i rad.
Citera
2025-10-28, 23:57
Medlem
Citat:
Jaha, men i detta fall har du redan bildat dig uppfattning utan att ens läst FUP? Snacka om oseriöst.
uppfattnig ja men det har ju du en väldigt tydlig med, vem som är närmast sanningen fåår vi snart se vill du slå vad om utgången?
Citera
2025-10-28, 23:57
Medlem
Citat:
Har inte sagt att de alltid gör fel, men det sker onekligen ofta. Annars skulle det ju inte finnas så många fall där de utreds och fall som uppmärksammas där de betett sig olämpligt.
har redan svarat på det här mer än en gång pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in