2025-10-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aionbkon5677
Dem beter sig riktigt märkligt tänk att jag har väntat på min vinst sen 7e oktober 20 dagar utan framgång
Hoppas att det löser sig för dig.
Känslan är den jag får är, att dem prioriterar små cash-outs, och att Unibet frånsäger sig ansvaret för större utbetalningar, sker på deras bekostnad, i och med att dem tror sig kunna frångå ansvaret, då dem har fått till stånd ett nytt licensavtal. Spelinspektionen i sin tur har blivit förda bakom ljuset.
Citera
2025-10-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Är väl inte ett dugg konstigt om Sverige och Spanien har sina egna licenssystem och unibet har licens i båda länderna. Spelar du i Spanien på svensk licens bryter väl unibet antagligen mot de spanska spellagarna om de tillåter det.
Spelar faktiskt i Sverige så dem har alltid något och hitta på för o inte betala ut vinster jag kommer med uppdatering om de löser sig för mig
Citera
2025-10-27, 18:03
Medlem
Citat:
Spelar faktiskt i Sverige så dem har alltid något och hitta på för o inte betala ut vinster jag kommer med uppdatering om de löser sig för mig

Var inte dig jag citerade utan han som skrev att han va i Spanien.
Citera
2025-10-27, 19:05
Medlem
Citat:
Är väl inte ett dugg konstigt om Sverige och Spanien har sina egna licenssystem och unibet har licens i båda länderna. Spelar du i Spanien på svensk licens bryter väl unibet antagligen mot de spanska spellagarna om de tillåter det.

Jag förstår inte varför du har den inställningen till hur det ska fungera.
Helt ovidkommande svar från din sida.
Förklara för mig vad som är tokigt.
Jag spelade poker från Spanien, med Unibets äldre spellicens för drygt en månad sedan.
Inga problem.
Jag lämnar in stryktips och lotto på Svenska Spel, från Spanien via webben, inte via Svenska Spels appar, för det fungerar inte.
Varför går det inte att spela på Unibet, varken från webben eller Unibets appar, när Unibet har avtal med Spelinspektionens tillåtelse, att bedriva spel i Sverige.
Det fungerade tidigare att spela på Unibet från Spanien.
Vad är skillnaden?
Unibet har fortfarande sitt säte på Malta.
Vad skulle Spanien erinra mot att jag som "Svensk Spelare" lägger mina spel i Spelbolag med Svensk spellicens?????
Unibet hävdar att dem är ett internationellt spelbolag, vilket inte stämmer om jag spelar från Spanien.
Citat Unibet:
"Från och med idag, den 23 oktober står Unibet på helt egna ben med en egen svensk licens".
Senast redigerad av Sv.Reg.Korrupt. 2025-10-27 kl. 19:33.
Citera
2025-10-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sv.Reg.Korrupt.
Jag förstår inte varför du har den inställningen till hur det ska fungera.
Helt ovidkommande svar från din sida.
Förklara för mig vad som är tokigt.
Jag spelade poker från Spanien, med Unibets äldre spellicens för drygt en månad sedan.
Inga problem.
Jag lämnar in stryktips och lotto på Svenska Spel, från Spanien via webben, inte via Svenska Spels appar, för det fungerar inte.
Varför går det inte att spela på Unibet, varken från webben eller Unibets appar, när Unibet har avtal med Spelinspektionens tillåtelse, att bedriva spel i Sverige.
Det fungerade tidigare att spela på Unibet från Spanien.
Vad är skillnaden?
Unibet har fortfarande sitt säte på Malta.
Vad skulle Spanien erinra mot att jag som "Svensk Spelare" lägger mina spel i Spelbolag med Svensk spellicens?????

Du svarar ju på din egen fråga. Du är inte i Sverige och spelar på svenska marknaden, du är i Spanien och spelar på deras och då ska det göras under spansk licens.

Ser nu att unibet inte ens har spansk licens. Ännu mer solklart varför de inte vill bryta mot spanska spellagarna genom att operera där och kanske öppna upp sig för stämningar och böter.

Du hade väl bara tur innan att de inte upptäckte det.
Citera
2025-10-27, 20:09
Medlem
Citat:
Du svarar ju på din egen fråga. Du är inte i Sverige och spelar på svenska marknaden, du är i Spanien och spelar på deras och då ska det göras under spansk licens.

Ser nu att unibet inte ens har spansk licens. Ännu mer solklart varför de inte vill bryta mot spanska spellagarna genom att operera där och kanske öppna upp sig för stämningar och böter.

Du hade väl bara tur innan att de inte upptäckte det.

Som "svensk medborgare" så skulle Spaniens lagar, kunna sätta stopp för mig att äta "Del Montes Bananer", här i Spanien, då dessa bananer inte får importeras till Sverige.
Ironi, men det verkar f** inte bättre.
Hoppas dem inte upptäcker det.
Senast redigerad av Sv.Reg.Korrupt. 2025-10-27 kl. 20:12.
Citera
2025-10-27, 21:34
Medlem
Uppdatering ang tråden / fick mejl av Unibet om att jag ska vänta på verifiering avdelningen att svara samma svar som jag hörde för 20 dagar sen inget nytt de här är ett skämt jag förstår verkligen inte att dem inte tar ansvar och betalar ut när någon vinner dem borde be om verifiering när man gör första insättningen.
Kommer med uppdatering när jag fått svar från dem
Citera
2025-10-28, 11:51
Medlem
Uppdatering jag fick mitt uttag utbetald idag
Citera
2025-10-28, 12:13
Medlem
Citat:
Hur många dagar tog det sedan du först begärde utbetalning?
Citera
2025-10-28, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Hur många dagar tog det sedan du först begärde utbetalning?

Totalt 21 dagar sen 7e oktober
Citera
2025-10-28, 13:40
Medlem
Citat:

Citera
2025-10-28, 20:42
Medlem
Citat:
Totalt 21 dagar sen 7e oktober
Det är just sånt här som är lurt med utländska spelbolag. Sätter igång och trilskas med kontoutdrag ifrån banker och annat skit för att man skall ha ut pengar man vunnit.

Är det någon som vet om ATG och Svenska Spel också skall ha kontoutdrag bara för att man skall få ut vunna pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in