2025-10-28, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Verkligen inte. Och jag fattar inte gnället om att någon passar ett barn i några dagar. Herregud, det är ju inte som att barnet är övergivet.

Det är Chrippa som övergivet sitt barn.
Vem vet, Tomas är kanske drivande i det eftersom mamman är den där Julia som han uttrycker sig.

Jag börjar mer och mer tro att Tomas har större roll i allt Chrippa sysslar med än jag kunde föreställa mig.

Då förstår du och mutemute123 inte hur anknytning fungerar.
Citera
2025-10-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Hon är inte klipsk den flickan.

Där är du och Tomas helt överens i varje fall.

Varför tror du att Tomas var så arg på Julia för att hon spärrade barnets pass?
Vad har han liksom med det att göra?

Jag tror att han blev arg för att planen att Chrippa skulle ta flickan och fly försvann. Smart av Julia att spärra passet.
Citera
2025-10-28, 18:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Efter det hon och resten av familjen gjort Jocke har han all rätt att få bearbeta det som han själv tycker.

Vi har helt skilda åsikter här. Jag ser ett barn som växt upp med en mamma och styvpappa som är helt utan känslor för mer än Chrippa och möjligen systern och i desperat försök att få klarhet i vad som hände och varför.

Du verkar bara se det från den dagen när Jocke är vuxen.

Här avslutar jag detta eftersom du inte ser helheten och jag skriver och tycker utifrån det som hände där I början.

En sak till. Jocke och hans mamma hade en enorm fin mamma och son kärlek tills Tomas kom in i hennes liv.

Over and out.
Tills han fick syskon menar du väl. Det fungerade inte för honom att mamma brydde sig om småsyskonen ...
Citera
2025-10-28, 18:40
Medlem
Ekonomisk brottslighet får avsevärda negativa konsekvenser på samhället, företag och i slutändan oss som individer.

Varje år går över 100 miljarder kronor förlorade. Skolor, vård, omsorg och infrastruktur blir lidande.
Alla är vi därför brottsoffer för ekobrott.

Men jag får anta att ni få chrippakrigare inte betalar skatt eftersom ni tycker att det är ett sunt beteende att lura staten och skattebetalare.
Samtidigt kostar även idioterna skattebetalarna långt mkt mer än detta utan dom ska även ha tillgång till samhällets resurser.

VIDRIGT!
Citera
2025-10-28, 18:41
Avstängd
Summer24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Hon får leva på ev skadestånd 🤭 sen mamma o pappa, för att behålla ett jobb verkar hon inte klara av.

Precis..... Det har dom räknat med. Hoppas dom får betala hela kalaset istället.
Citera
2025-10-28, 18:43
Avstängd
Citat:
Ekonomisk brottslighet får avsevärda negativa konsekvenser på samhället, företag och i slutändan oss som individer.

Varje år går över 100 miljarder kronor förlorade. Skolor, vård, omsorg och infrastruktur blir lidande.
Alla är vi därför brottsoffer för ekobrott.

Men jag får anta att ni få chrippakrigare inte betalar skatt eftersom ni tycker att det är ett sunt beteende att lura staten och skattebetalare.
Samtidigt kostar även idioterna skattebetalarna långt mkt mer än detta utan dom ska även ha tillgång till samhällets resurser.

VIDRIGT!

Visst är det hemskt med ekonomisk brottslighet men brott mot person är värre.
Citera
2025-10-28, 18:48
Medlem
Citat:
Följer enbart på IG.

Man tar tillbaka det man sagt på samma ställe för att nå samma publik som blev uppmanade. Men hur ska detta ha kunnat reparera skadan han åsamkade?

Ni beter er som att det enbart är Chrippa och Linnea som "lidit".
Med tanke på kontaktförbudet har nog jocke och hans familj m.fl oxå lidigt. Det finns fler som har blivit påverkade av chrippa och Linnea och alla sjuka saker dom gjort.
FUP är ett bevis, kontakförbud är ett bevis, rättegången för ekobrott kommer vara bevis.

Ni är så inskränkta så hälften vore nog, så drivna av hat och ångest över att skydda er idol till varje pris att ni bortser från allt dom gjort andra.
Senast redigerad av Amstaff4life 2025-10-28 kl. 18:54.
Citera
2025-10-28, 18:50
Medlem
Citat:
Visst är det hemskt med ekonomisk brottslighet men brott mot person är värre.

Chrippa är inget offer inte linnea heller, dom har drivit på, ljugit, utsatt folk för hot, betett sig vidrigt och förtalat många andra.
Citera
2025-10-28, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Precis..... Det har dom räknat med. Hoppas dom får betala hela kalaset istället.

Hur skulle de kunna få betala hela kalaset om det är skadeståndet från förtal du menar?
Citera
2025-10-28, 18:53
Medlem
Citat:
Följer enbart på IG.

Man tar tillbaka det man sagt på samma ställe för att nå samma publik som blev uppmanade. Men hur ska detta ha kunnat reparera skadan han åsamkade?

Skada?
Du tror att fler anmälningar från random människor är vad socialtjänsten går på?
Skulle inte tro det.
chrippa satte sig själv i den sitsen och lilla C behövde skyddas.
Så skada, jag tycker det va det enda rätta faktiskt.
Flickan är trygg med J som ensam vårdnadshavare, chrippa sitter snart inne och är skuldsatta för livet.
Citera
2025-10-28, 18:54
Avstängd
Citat:
Ni beter er som att det enbart är Chrippa och Linnea som "lidit".
Med tanke på kontaktförbudet har nog jocke och hans familj oxå ledigt. Det finns fler som har blivit påverkade av chrippa och Linnea och alla sjuka saker dom gjort.
FUP är ett bevis, kontakförbud är ett bevis, rättegången för ekobrott kommer vara bevis.

Ni är så inskränkta så hälften vore nog, så drivna av hat och ångest över att skydda er idol till varje pris att ni bortser från allt dom gjort andra.

Det är separata cases.

Innan vi vet mer om caset där han är i behov av kontaktförbud så kan vi inte uttala oss.
Citera
2025-10-28, 18:55
Avstängd
Citat:
Chrippa är inget offer inte linnea heller, dom har drivit på, ljugit, utsatt folk för hot, betett sig vidrigt och förtalat många andra.

Fortsätt att victim blamea du...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in