2025-10-28, 18:02
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Och jag har lyssnat på Å*A när hon har diskussion med Anjo & Rask ang att hon sålde bilder till C jag blev traumatiserad 😅

Beklagar. Känns som en bra kväll att dra fram boxen och glömma allt man sett och hört idag 🤓
Citera
2025-10-28, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Att Tomas hatar Jocke är fullt begripligt med tanke på Jockes alla tilltag mot modern.

Då är han riktigt sjuk som inte förstår hur mamman behandlade sitt barn. Eller så är det Tomas som tvingade henne att förskjuta sitt barn och hela tiden få sina barn dvs Jacke och Chrippa att avsky barnet han inte är pappa till.
Usch vilken pösmunk.
Citera
2025-10-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Mellan raderna så betyder det att saker gäller ibland men när narrativet inte är det rätta då gäller ngt annat.
Ni vänder o vrider på allt, därav är er trovärdighet noll.
Det finns ingen kontinuitet i era framläggningar

Exakt och därför kan man inte ta något som dessa individer skriver på allvar. Helt omöjligt.
Citera
2025-10-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag tycker vi ska starta en insamling för att hjälpa Chrippa betala sina skadestånd.

Vilka skadestånd? Något jag tydligen har missat.
Citera
2025-10-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ja det har hänt en hel del som inte finns här i tråden eller på sociala medier och ett kontaktförbud får man inte så lätt men det är väldigt bra att han fick det.
Allt som ”hänt” Jocke finns här. Menar du att det är Jocke som fått kontaktförbud?
Citera
2025-10-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Då är han riktigt sjuk som inte förstår hur mamman behandlade sitt barn. Eller så är det Tomas som tvingade henne att förskjuta sitt barn och hela tiden få sina barn dvs Jacke och Chrippa att avsky barnet han inte är pappa till.
Usch vilken pösmunk.

Och vad gjorde Jocke?

Efter det han gjort mot sin mor förväntar han sig att hon någonsin ska våga ha honom i närheten av sitt liv.
Citera
2025-10-28, 18:14
Medlem
Ur stämningsansökan

Ange vilken bevisning (till exempel vittnen eller skriftliga bevis) som ni vill lägga fram för rätten. Tänk på:
- Tala om vad varje enskilt bevis ska styrka (visa).
- Bifoga kopior av skriftliga bevis, t.ex. avtal, avbetalningskontrakt, kvitton eller liknande.
- Vill ni att rätten ska höra vittne ska kontaktuppgifter för vittnet lämnas. Ange namn, personnummer och
postadress
samt i förekommande fall annan adress där personen kan träffas för delgivning. Om ni känner till det
ska uppgift även lämnas om telefonnummer och e-postadress samt adress och telefonnummer till arbetsplatsen

Julia
” Jag har flera vittnen som kan styrka detta, min kille har hört mycket men dom som hört mest är Joakim Lundell, Anna book
och min mamma helena puhakka men också Emelie sterling.”

Jocke, hjälp kvinnan.
Senast redigerad av Pallal 2025-10-28 kl. 18:18.
Citera
2025-10-28, 18:15
Medlem
Citat:
Personen är ju verkligen inte okänd för familjen vart har du fått de ifrån?

Verkligen inte. Och jag fattar inte gnället om att någon passar ett barn i några dagar. Herregud, det är ju inte som att barnet är övergivet.

Det är Chrippa som övergivet sitt barn.
Vem vet, Tomas är kanske drivande i det eftersom mamman är den där Julia som han uttrycker sig.

Jag börjar mer och mer tro att Tomas har större roll i allt Chrippa sysslar med än jag kunde föreställa mig.
Citera
2025-10-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt och därför kan man inte ta något som dessa individer skriver på allvar. Helt omöjligt.

Man lär barn att skriva klarspråk eftersom det annars misstförstås lätt.

Då kan man väl åtminstone kräva att vuxna klarar av det?
Citera
2025-10-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ur stämningsansökan

Här anger ni hur ni vill att domstolen ska döma, till exempel att svaranden ska betala köpesumman med visst belopp
med anledning av ett visst köp, leverera en viss vara, betala ut innestående lön med visst belopp, betala skadestånd
med visst belopp för till exempel förlorad arbetsinkomst eller förstörda kläder.
Om ni begär att svaranden ska betala era rättegångskostnader så skriv det, och ange vilket belopp ni i så fall för
närvarande yrkar. Precisera vad kostnaderna avser. Observera att om tvisten rör värden på högst ett halvt
prisbasbelopp (s.k. förenklade tvistemål, FT-mål) är möjligheten till ersättning begränsad.

Julia
”Jag som ansöker betalar”

Ange vilken bevisning (till exempel vittnen eller skriftliga bevis) som ni vill lägga fram för rätten. Tänk på:
- Bifoga kopior av skriftliga bevis, t.ex. avtal, avbetalningskontrakt, kvitton eller liknande.
- Vill ni att rätten ska höra vittne ska kontaktuppgifter för vittnet lämnas. Ange namn, personnummer och
postadress samt i förekommande fall annan adress där personen kan träffas för delgivning. Om ni känner till det
ska uppgift även lämnas om telefonnummer och e-postadress samt adress och telefonnummer till arbetsplatsen

Julia
” Jag har flera vittnen som kan styrka detta, min kille har hört mycket men dom som hört mest är Joakim Lundell, Anna book

Hon är inte klipsk den flickan.
Citera
2025-10-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Och vad gjorde Jocke?

Efter det han gjort mot sin mor förväntar han sig att hon någonsin ska våga ha honom i närheten av sitt liv.

Efter det hon och resten av familjen gjort Jocke har han all rätt att få bearbeta det som han själv tycker.

Vi har helt skilda åsikter här. Jag ser ett barn som växt upp med en mamma och styvpappa som är helt utan känslor för mer än Chrippa och möjligen systern och i desperat försök att få klarhet i vad som hände och varför.

Du verkar bara se det från den dagen när Jocke är vuxen.

Här avslutar jag detta eftersom du inte ser helheten och jag skriver och tycker utifrån det som hände där I början.

En sak till. Jocke och hans mamma hade en enorm fin mamma och son kärlek tills Tomas kom in i hennes liv.

Over and out.
Citera
2025-10-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ur stämningsansökan

postadress
samt i förekommande fall annan adress där personen kan träffas för delgivning. Om ni känner till det

Julia

Jocke, hjälp kvinnan.

Vad är konstigt med det tycker du?
Du vet att dom alla har ett liv innan detta dramat?
Du tror inte chrippa kommer åberopa Jacke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in