2025-10-28, 15:44
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Tydligen gick dom på samma skola. Är det bara jag som ser en räv ligga gömd här?

Och vart vill du komma med det? Är det okej om man går på samma skola att mot en tjejs vilja sent en kväll i en tunnel stoppa upp två fingrar i tjejens fitta?
Sedan hade gymnasiet i fråga 2023 ca 1400 elever så vart vill du komma med att de gick på samma skola?
Citera
2025-10-28, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
Nej, rasismen ser jag i att det enda ni vill är att utvisa folk. Du är okej med att han går fri i hemlandet efter en vecka? Det är inte ett hån mot offer eller risk för andra? Du bryr dig uteslutande om blonda tjejer och vill skicka ut invandrare. Vad är det då sherlock?

Utvisning betyder att han skulle utvisas efter avtjänat fängelsestraff, bara så du vet. Dvs finkan hamnar han i oavsett. Detta borde du veta.

Om du vill fortsätta i dessa banor varför är då potentiella offer i hans hemland mer värda och förtjänar mer skydd än potentiella offer i vårt land där han ska ut igen? Du kommer aldrig att vinna dessa argument för jag kan vända på det varenda gång du drar fram rasistkortet, det håller inte längre.

Det är invandrarna som oftast är rasister mot svenskar inte tvärtom, och det kommer jag att lyfta fram varje gång någon börjar med det här tramset.

Det är svenska tjejer som blir våldtagna av invandrare, invandrartjejer behöver inte oroa sig för att bli våldtagna av svenska män då dessa brott knappt existerar. Förstår du att detta problem bara kommer från ett håll?
Citera
2025-10-28, 15:50
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Det som beskrivs är inte troligt eller våldtäkt.
Jag menar bara att det räcker med att läsa i tråden hur folk ställer sig till detta så fort man hör att det gäller en svarting.
Hur ställer sig blatten till anklagelserna och domen?
Det blev överklagan till hovrätten i Umeå, så åtminstone hans advokater avlönade av skattebetalarna tyckte riktiga jurister och inte en skock avdankade politiker från Skellefteå (77 000 inv) ledda av en domare hade bättre förståelse för fallet.
Citera
2025-10-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Elefanten i rummet som ingen vågar tala om är att våldtäkten inte var så allvarlig. Han fingerpullade henne under ett fåtal sekunder. För några år sedan hade det inte varit en våldtäkt, i många länder är det fortfarande inte en våldtäkt. Och det är också därför Sverige har den värsta våldtäktsstatistiken i världen.

Brottet var inte så synnerligen grovt att det motiverade en utvisning.

Jag antar att du är man för som kvinna känner jag inget annat än avsky för det inträffade.
För till skillnad mot dig anser jag inte att kvinnors kroppar är allmän egendom som man kan ta för sig av hur man vill.

Utvisning är inte ett dödsstraff, så så allvarligt hade inte påföljden av brottet blivit anser jag.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-10-28 kl. 16:01.
Citera
2025-10-28, 16:01
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag antar att du är man för som kvinna känner jag inget annat än avsky för det inträffade.
För till skillnad mot dig anser jag inte att kvinnors kroppar är allmän egendom som man kan ta för sig av hur man vill.

Skrev jag att jag gillar det som har inträffat? Var skrev jag att kvinnors kroppar är allmän egendom? Många här som inte kan läsa.
Citera
2025-10-28, 16:03
Medlem
Citat:
Skrev jag att jag gillar det som har inträffat? Var skrev jag att kvinnors kroppar är allmän egendom? Många här som inte kan läsa.

Du förminskar brottet. Tycker att utvisning skulle vara för allvarlig påföljd. Det tycker inte jag. Ut med fanskapet.

Jag skiter i hur han skulle känna inför det precis som han skiter i hur kvinnor känner av hans förehavanden.
Citera
2025-10-28, 16:08
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Du förminskar brottet. Tycker att utvisning skulle vara för allvarlig påföljd. Det tycker inte jag. Ut med fanskapet.

Jag skiter i hur han skulle känna inför det precis som han skiter i hur kvinnor känner av hans förehavanden.

Jag anser att man ska utvisa ickemedborgare som har begått brott med fängelse som påföljd. Det har jag alltid tyckt, i många år.

Men den här domen är ju helt korrekt eftersom vi inte har sådan lagstiftning och våldtäkten var av normalgraden.
Citera
2025-10-28, 16:10
Medlem
Citat:
Jag anser att man ska utvisa ickemedborgare som har begått brott med fängelse som påföljd. Det har jag alltid tyckt, i många år.

Men den här domen är ju helt korrekt eftersom vi inte har sådan lagstiftning och våldtäkten var av normalgraden.

Ja men det är för att kvinnofrid inte är så viktigt i det nya Sverige.
Citera
2025-10-28, 16:12
Medlem
Citat:

Förminskning av grova brott är ett vapen som marxister använder för att vänja folk med den nya sämre vardagen. "Det var väl inte så farligt" osv.

Detta ska alltid omedelbart pekas ut.
Citera
2025-10-28, 16:13
Medlem
Benny98s avatar
Citat:

Sexualbrottslagstiftningen har skärpts oerhört i Sverige de tre senaste decennierna. Det verkar som att kvinnofrid i det nya Sverige är det enda som är viktigt. Viktigare än rättssäkerheten. Men det är en annan diskussion.
Citera
2025-10-28, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Förminskning av grova brott är ett vapen som marxister använder för att vänja folk med den nya sämre vardagen. "Det var väl inte så farligt" osv.

Detta ska alltid omedelbart pekas ut.

Precis. Sen när blev det ok att stoppa in fingrarna i någons könsorgan mot dennes vilja?
Citera
2025-10-28, 16:16
Medlem
Citat:
Sexualbrottslagstiftningen har skärpts oerhört i Sverige de tre senaste decennierna. Det verkar som att kvinnofrid i det nya Sverige är det enda som är viktigt. Viktigare än rättssäkerheten. Men det är en annan diskussion.

Du menar som i att vemsomhelst kan anmäla närsomhelst någon för ett sexualbrott? Ja men det leder sällan till något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in