2025-10-27, 14:24
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det är uteslutet att de kommer åtalas för förtal av normalgraden. Spridningen är alldeles för stor för att det ska komma på fråga.

Anjo har inte den färdiga FUP:en. FUP:en är ingen stämningsansökan. När den kommer in kommer det vara grovt förtal och inget annat.

Just nu är det förtal, vad det blir om det blir något får vi se.
Citera
2025-10-27, 14:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Va? Om det står förtal variant förtal så är det väl inte grovt förtal?
Är man en lojal fan av Anjo för att man håller sig till fakta och sanning? Ok, säger en del om ni 3-4 modiga chrippo krigare.

Du menar att det inte är fakta att åklagare inte åtalar för förtal av normalgraden?

Lev vidare på hoppet.
Citera
2025-10-27, 14:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Håller med. Jag har det dock på en screen och vet inte förrän jag letat upp exakt vart detta är.

Men vad tycker du om det han skriver?

Okej, jag förstår.

Jag har redan svarat på det.
Citera
2025-10-27, 14:35
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Du menar att det inte är fakta att åklagare inte åtalar för förtal av normalgraden?

Lev vidare på hoppet.

Är någon åtalad?
Citera
2025-10-27, 14:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Tingsrätten i Örebro anser nu att Julias (kärande) inlämnade handlingar i vårdnadstvisten har kompletterats fullgott, och därför har domstolen idag utfärdat en stämning av herr Lundström (svarande).

Örebro TR T 5345-25 - stämning ang umgänge
https://pixeldrain.com/l/D4bEiMAn

Herr Lundström har, sent omsider, skaffat juridiskt ombud.

Det är det klokaste han kan göra i en vårdnadstvist.
Citera
2025-10-27, 14:39
Avstängd
Citat:
Är någon åtalad?

Du vet nog lika väl som jag att ett åtal kommer att väckas.

Det finns liksom inte något som motbevisar att det Anjo tjattrat om på YT är grovt förtal.
Citera
2025-10-27, 14:43
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Du vet nog lika väl som jag att ett åtal kommer att väckas.

Det finns liksom inte något som motbevisar att det Anjo tjattrat om på YT är grovt förtal.

Jag vet ingenting och det gör inte du heller, men fortsätt spekulera du.
Citera
2025-10-27, 14:43
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jo, det är orimligt att försöka toppstyra andra människors liv. Dessutom stod det snabbt klart att L inte hade slagit något barn - då kreerade man videor där en lek med barnet skulle utgöra misshandel.
När Jocke stod trumpetade till 1 miljon följare att de skulle göra massanmälan så handlade det om att inte bara polisen utan också socialtjänsten hade lagt ner utredningen.

Jocke har aldrig brytt sig om barnet - och bryr sig inte om barnet. Hon har varit ett maktmedel och inget mer.

Hur stod detta klart? Menar du att Chrippa senare säger att han ljög är någon typ av bevis?
Citera
2025-10-27, 15:05
Medlem
Citat:
Hade du någon åsikt eller inte ang Anjos bristande respekt för rättsväsendet?

Har du en åsikt om att du har info om vad som är i handlingarna? du visste ju hur många punkter det var och du vet att det kommer väckas åtal.

Det är väl bra att Anjo & Rask får den infon att det läcks här inne på samma sätt som det man säger att Anjo gör.
Citera
2025-10-27, 15:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Justja.. Sneas Monsterlek som lilla c så jättegärna ville leka. 👹
Citera
2025-10-27, 15:10
Medlem
Citat:
Just nu är det förtal, vad det blir om det blir något får vi se.

Nej, det finns inte på kartan att det är förtal just nu. Det har alltid varit misstänkt grovt förtal. Det är därför de tilldelats offentliga försvarare, och att en utredning ligger öppen överhuvudtaget.

Riskerar man böter bekostar inte staten advokat. Punkt.
Citera
2025-10-27, 15:13
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nej, det finns inte på kartan att det är förtal just nu. Det har alltid varit misstänkt grovt förtal. Det är därför de tilldelats offentliga försvarare, och att en utredning ligger öppen överhuvudtaget.

Riskerar man böter bekostar inte staten advokat. Punkt.

Av de dokumenten som visats så är det förtal, sen kan du tro att det blir något annat och det kanske blir det. Men du VET inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in