2024-10-23, 17:03
Medlem
mimimexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Synd att din upplevelse på Laufhaus Vienna inte blev bra. Jag tror dock att jämfört med andra laufhaus i Wien, så håller LH hög klass, och det är väldigt mycket bättre än de laufhaus som finns i tex Hamburg (Reeperbahn). Men sen beror det förstås väldigt mycket på vem man träffar där. T ex Bianca tror jag att du skulle bli nöjd med.

Favoriten är problemområdet nr 1 i Wien ja, men LH ligger i utkanten av Favoriten. I och för sig är väl södra Margareten inte särskilt mycket bättre egentligen. Men Mariahilferstrasse med omnejd är ganska perfekt för mina Wien-besök.
Man ska undvika bordeller i Favoriten då distriktet generellt har ett dåligt rykte. Det är relativt lätt att öppna en bordell där då det finns många tomma lokaler som företag varken vill köpa eller hyra på grund av all gängkriminalitet, drogförsäljning och skjutningar som sker där.

Tjejerna som jobbar på bordellerna i Favoriten är kända för att erbjuda dålig service, de talar inte så bra tyska och många bordeller är slitna och gamla. Visst är priserna lägre, men det är även kvaliteten på servicen. Ett exempel på en sådan låg status bordell är Studio6lady. Med så låga priser som 70€ för 30 min och 120€ för 1 h så kan förvänta sig att kvaliteten på servicen är begränsad.

I de övriga distrikten har bordellerna högre standard, precis som du nämner tex i Mariahilferstraße. Tjejerna är mer benägna att anstränga sig för att göra sina kunder nöjda när bordellen har hög kvalitet och erbjuder bra arbetsvillkor.
Citera
2024-10-23, 21:55
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimimex
Man ska undvika bordeller i Favoriten då distriktet generellt har ett dåligt rykte. Det är relativt lätt att öppna en bordell där då det finns många tomma lokaler som företag varken vill köpa eller hyra på grund av all gängkriminalitet, drogförsäljning och skjutningar som sker där.

Tjejerna som jobbar på bordellerna i Favoriten är kända för att erbjuda dålig service, de talar inte så bra tyska och många bordeller är slitna och gamla. Visst är priserna lägre, men det är även kvaliteten på servicen. Ett exempel på en sådan låg status bordell är Studio6lady. Med så låga priser som 70€ för 30 min och 120€ för 1 h så kan förvänta sig att kvaliteten på servicen är begränsad.

I de övriga distrikten har bordellerna högre standard, precis som du nämner tex i Mariahilferstraße. Tjejerna är mer benägna att anstränga sig för att göra sina kunder nöjda när bordellen har hög kvalitet och erbjuder bra arbetsvillkor.

Det står förvisso ofta i Wiens tidningar om nåt kriminellt som har hänt i Favoriten, men jag tycker att man då bör ha i åtanke att det väl även är det allra största bezirket,

Jag har varit en hel del i utkanterna av Favoriten (området vid Laufhaus Vienna och i Oberlaa) och även sent på kvällen, och det har inte varit något problem. Däremot har jag sett polisinsatser och ganska mycket misär i form av droger, tiggare och uteliggare i Margareten. Mariahilferstraße har det mesta och även misären. Men någon bordell har jag inte sett där. Jag är där för andra inköp.

Det där med gängkriminalitet, drogförsäljning och skjutningar har vi förövrigt väldigt mycket av i Sverige, och det verkar vara mer farligt att befinna sig i Sverige än i Favoriten.
Senast redigerad av Kurt1 2024-10-23 kl. 22:11.
Citera
2025-04-03, 08:26
Medlem
Kurt1s avatar
Den här gången blev det återbesök med Bianca https://www.laufhaus-vienna.at/girl-bianca-167 och nybesök med Izabella https://www.laufhaus-vienna.at/girl-izabella-126.

Jag funderade absolut på att även besöka det av mimimex rekommenderade Simply top, men det blev inte av.

Jag gillar Laufhaus Vienna för att de har ett stort utbud av tjejer (det är alltid många på plats där), gångavstånd från flera hotell och för att det är ganska lagom bra. Jag tycker inte att det ska vara för bra, för då är det risk att man blir förälskad, och den risken finns nog med Simply top. Lagom är bäst.

Edit: Jag såg nu att jag även tidigare har knullat med Izabella. Men det var nästan 5 år sen.
Senast redigerad av Kurt1 2025-04-03 kl. 08:46.
Citera
2025-04-03, 16:54
Medlem
Citat:
Den här gången blev det återbesök med Bianca https://www.laufhaus-vienna.at/girl-bianca-167 och nybesök med Izabella https://www.laufhaus-vienna.at/girl-izabella-126.

Jag funderade absolut på att även besöka det av mimimex rekommenderade Simply top, men det blev inte av.

Jag gillar Laufhaus Vienna för att de har ett stort utbud av tjejer (det är alltid många på plats där), gångavstånd från flera hotell och för att det är ganska lagom bra. Jag tycker inte att det ska vara för bra, för då är det risk att man blir förälskad, och den risken finns nog med Simply top. Lagom är bäst.

Edit: Jag såg nu att jag även tidigare har knullat med Izabella. Men det var nästan 5 år sen.

Ser att du tycker om mörkhåriga tjejer

Vad kostade det?

Har besökt ställer 4-5 gånger, men har inte altid blivit något på grund att det ofta har varit i samband med FKK besök och jag "sparat" mig til det.
Citera
2025-04-03, 17:38
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mkfckngwsh
Ser att du tycker om mörkhåriga tjejer

Vad kostade det?

Har besökt ställer 4-5 gånger, men har inte altid blivit något på grund att det ofta har varit i samband med FKK besök och jag "sparat" mig til det.

Jag gillar allt även blondiner och brunetter. På Laufhaus Vienna är de flersta mörkhåriga dock, och de flesta är från Rumänien.

En halvtimme med Izabella (som är från Ungern) fick jag betala 70 Euro för, vilket tydligen är ovanligt billigt numera. Standard verkar vara 100 Euro för en halvtimme, och jag hörde rumänskornas klagande om "snåljåpande" och prisdumpning, när jag gick in i Izabellas rum. :-)
Senast redigerad av Kurt1 2025-04-03 kl. 17:40.
Citera
2025-04-03, 23:24
Medlem
Citat:
Jag gillar allt även blondiner och brunetter. På Laufhaus Vienna är de flersta mörkhåriga dock, och de flesta är från Rumänien.

En halvtimme med Izabella (som är från Ungern) fick jag betala 70 Euro för, vilket tydligen är ovanligt billigt numera. Standard verkar vara 100 Euro för en halvtimme, och jag hörde rumänskornas klagande om "snåljåpande" och prisdumpning, när jag gick in i Izabellas rum. :-)

Är det så att alla tjejer kräver gummi även vid oralt, eller går det att betala bort?
Citera
2025-04-04, 08:01
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znusmumriken
Är det så att alla tjejer kräver gummi även vid oralt, eller går det att betala bort?

Den tjänsten har de flesta av tjejerna. Kostar extra dock.
Citera
2025-05-30, 23:59
Medlem
mimimexs avatar
Citat:

Kul att höra att du var på besök i Wien igen! 70 euro är väldigt billigt för en halvtimme. Jag tror att ungerskan tar så låga priser eftersom hon pendlar mellan sin stad i Ungern och Wien. Då levnadskostnaderna är mycket lägre i Ungern så kan hon ta ut så låga priser. Känner många ungerskor som gör så. De arbetar i Wien men bor i sitt hemland oftast i städerna Hegyeshalom, Győr eller Tatabánya.

Standardpriset i de flesta bordeller är numera 120 - 140 euro för en halvtimme. Det är väldigt svårt att hitta något under 100 euro. Tjejerna brukar inkludera oskyddat oralsex i priset på de flesta bordeller om halvtimmen kostar minst 120 euro. Personligen så skulle jag aldrig betala så mycket bara för en halvtimme. Jag bokar oftast in en timme med varje tjej som jag träffar och betalar 160 - 180 euro då det är en mycket mer fördelaktigare pris.
Citera
2025-10-27, 08:33
Medlem
Påväg för en natt i Wien, kommer bo centralt.
Någon som har tips vad man inte borde missa?
Ska man besöka Laufhaus eller annan club?
Ha det,
Citera
2025-10-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayee87
Påväg för en natt i Wien, kommer bo centralt.
Någon som har tips vad man inte borde missa?
Ska man besöka Laufhaus eller annan club?
Ha det,
Det beror på såklart vad man föredrar. Jag kommer prioritera Baroq när jag återvänder till Wien. För den som inte vill spendera pengar på champagne går det att ta med en tjej direkt till ett rum (bara vissa av tjejerna som gör det). Dyrare än andra ställen men hög klass när jag var där.

(FB) Wien
(FB) Wien
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här