Citat:
Man ska undvika bordeller i Favoriten då distriktet generellt har ett dåligt rykte. Det är relativt lätt att öppna en bordell där då det finns många tomma lokaler som företag varken vill köpa eller hyra på grund av all gängkriminalitet, drogförsäljning och skjutningar som sker där. Synd att din upplevelse på Laufhaus Vienna inte blev bra. Jag tror dock att jämfört med andra laufhaus i Wien, så håller LH hög klass, och det är väldigt mycket bättre än de laufhaus som finns i tex Hamburg (Reeperbahn). Men sen beror det förstås väldigt mycket på vem man träffar där. T ex Bianca tror jag att du skulle bli nöjd med.
Favoriten är problemområdet nr 1 i Wien ja, men LH ligger i utkanten av Favoriten. I och för sig är väl södra Margareten inte särskilt mycket bättre egentligen. Men Mariahilferstrasse med omnejd är ganska perfekt för mina Wien-besök.
Favoriten är problemområdet nr 1 i Wien ja, men LH ligger i utkanten av Favoriten. I och för sig är väl södra Margareten inte särskilt mycket bättre egentligen. Men Mariahilferstrasse med omnejd är ganska perfekt för mina Wien-besök.
Tjejerna som jobbar på bordellerna i Favoriten är kända för att erbjuda dålig service, de talar inte så bra tyska och många bordeller är slitna och gamla. Visst är priserna lägre, men det är även kvaliteten på servicen. Ett exempel på en sådan låg status bordell är Studio6lady. Med så låga priser som 70€ för 30 min och 120€ för 1 h så kan förvänta sig att kvaliteten på servicen är begränsad.
I de övriga distrikten har bordellerna högre standard, precis som du nämner tex i Mariahilferstraße. Tjejerna är mer benägna att anstränga sig för att göra sina kunder nöjda när bordellen har hög kvalitet och erbjuder bra arbetsvillkor.