2025-10-26, 19:07
Medlem
https://www.sverigesradio.se/avsnitt/lakaren-fredrik-nystrom-lite-overvikt-ar-bra

Läkaren Fredrik Nyström berättar att han inte brukar kolla vad folk skriver om honom i sociala medier men inför en intervju med Titti Schultz i P4 Extra gjorde han det. Folk var inte alla så arga på mig som jag trodde säger han. Jag har fått höra att på Flashback är dom så ilskna mot andra men jag vågade gå in där.
Citera
2025-10-26, 19:13
Medlem
fittanstickerframs avatar
Vad modigt av honom! Herregud...
Citera
2025-10-26, 19:32
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Tänkte precis samma sak. Tänkt att han vågade. Måste ha krävts många styrkekramar.

De flesta blir nog positivt överraskade när de besöker forumet för första gången, med tanke på de förutfattade meningarna om Flashback.
Citera
2025-10-26, 19:45
Avstängd
kyrkstockens avatar
Kan vara så att det var hans väldigt diplomatiska sätt att säga att flashback inte alls är så illa som det framställs. Och han i verkligheten är medlem.
Citera
2025-10-26, 19:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Tänkte precis samma sak. Tänkt att han vågade. Måste ha krävts många styrkekramar.

De flesta blir nog positivt överraskade när de besöker forumet för första gången, med tanke på de förutfattade meningarna om Flashback.

Nu finns det ju delar av forumet där hat mot person är på en fruktansvärd nivå.
Citera
2025-10-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08

Då gäller det banne mig att hålla sig inomhus. Där ute finns det nämligen massor med folk som tycker och tänker så fruktansvärda saker att de inte ens får skrivas på ett så regelstyrt ställe som Flashback!

Så hemskt.
Citera
2025-10-26, 19:57
Avstängd
Citat:
Då gäller det banne mig att hålla sig inomhus. Där ute finns det nämligen massor med folk som tycker och tänker så fruktansvärda saker att de inte ens får skrivas på ett så regelstyrt ställe som Flashback!

Så hemskt.

Det var inte det jag skrev.

Men människor kan ta skada av det hat som sker anonymt på forum eftersom det tenderar att vara långt värre än det du möter irl.

En del är känsligare och bör därför inte läsa om sig själva på flashback.
Citera
2025-10-26, 19:58
Avslutad
Citat:
Fredrik Nyström levererar väl mest populistiska åsikter som går stick i stäv med myndigheternas rekommendationer och som gör vanligt folk glada.

"Löpning är farligt yadayada" - folk blir jätteglada och stannar i soffan med öl och ostbågar.

"Kött är nyttigt och ska ätas i mängder" - folk blir jätteglada och laddar grillen med flintasteken.

Enligt mig ett mycket större bekymmer att läkare tvingas begränsa sin forskning i viktiga ämnen. Jonas Ludvigsson tvingades sluta forska på barns insjuknande i Covid-19 pga hat och hot och vi vet alla hur Anders Tegnell behandlades i media och på Flashback.
Citera
2025-10-26, 19:59
Medlem
Citat:
Det var inte det jag skrev.

Ja, precis. Det du har citerat är det jag som skrivit. Nu vet vi båda två hur det fungerar.
Citera
2025-10-26, 20:38
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Han var nog bara uttråkad då han inte verkar få dyka upp i TV4s soffa så ofta numera.
Ev för dyrt att betala traktamente ända från Linköping.
Citera
2025-10-26, 20:58
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Fredrik Nyström levererar väl mest populistiska åsikter som går stick i stäv med myndigheternas rekommendationer och som gör vanligt folk glada.

"Löpning är farligt yadayada" - folk blir jätteglada och stannar i soffan med öl och ostbågar.

"Kött är nyttigt och ska ätas i mängder" - folk blir jätteglada och laddar grillen med flintasteken.

Det är ju precis så.
Om man är en seriös forskare - som Nyström onekligen är - så kanske man ska hålla igen, när pressen och populasen vill ha rubrikvänliga yttranden.

Men Fredrik är för mycket känslomänniska för det. Jag har träffat honom ett par gånger, och båda gångerna har han varit jättearg över något som någon gjort eller sagt. Det är nog lätt att mjölka honom på kul citat.
Citera
2025-10-26, 21:14
Moderator
Fear2bes avatar
För den som undrar och snabbspolar så nämner han Flashback 45 sekunder in i klippet. Verkar vara en rätt skön typ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in