2025-10-26, 01:56
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nangialia00
Alex och vet ej efternamn men bor i campus sätra och gick på borgarskolan och blev 18 år medlem i G15

Svensk?
Citera
2025-10-26, 02:01
Moderator
v50s avatar
Rubrik justerad
Utgången rubrik: Flera skadade i skottlossning vid Stenebergsparken Gävle (2025-10-25)
/ Moderator
Citera
2025-10-26, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Svensk?
Somalie
Citera
2025-10-26, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nangialia00
Alex och vet ej efternamn men bor i campus sätra och gick på borgarskolan och blev 18 år medlem i G15

Blir det hämd nu?
Citera
2025-10-26, 02:21
Medlem
Dehär blir riktigt illa gissar jag eller man vet ju mellan G15 och G10 så mkt skjutningar och felskjutningar såklart men även deras släkt kommer få smaka på sprängda portar ....fick se en bild på denna somalie Alex där de står vila i frid som ett av mina vita barn fick tag på genom att de går samma skola...borgarskolan..typiskt under mörka hösten när allt blir så mkt enklare i mörkret och när man är mörk...hämd blir de och är såklart redan påväg när som ,inte låter G15 dehär slippas undan utan de fixar hämd kosta vad de kosta tycker dem bara få "jobbet" avklarat
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90

Blir det hämd nu?
Citera
2025-10-26, 02:25
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Just det där området kring Stenbergsparken, Första och Tredje Tvärgatan har alltid varit ett jävla skithål rent ut sagt. Man gick inte ens förbi där nattetid för 25 år sedan och då är jag varken en särskilt rädd eller orolig person.

Men det har alltid varit knarkare, alkoholister, allmänt kriminella och socfall där. Förr låg det även ett LSS-boende där för grava missbrukare och det har väl inte blivit bättre med åren.

Dåligt upplyst där så det passar väl utmärkt för den typen av aktiviteter som att ta livet av varandra.

Jag stod själv och väntade på en kompis på Brynästorget för ett par år sedan, vilket är bara något stenkast därifrån när en helt okänd snubbe kom och frågade om jag ville handla? Jag fattade inte vad han menade först, tills han frågade om jag ville "handla".

Närområdet är att undvika för den som inte vill ha kriminella som grannar.

Extremt eftersatt. Hela området hade kunnat göras attraktivt. Stenebergsparken inte minst.
Citera
2025-10-26, 02:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Just det där området kring Stenbergsparken, Första och Tredje Tvärgatan har alltid varit ett jävla skithål rent ut sagt. Man gick inte ens förbi där nattetid för 25 år sedan och då är jag varken en särskilt rädd eller orolig person.

Men det har alltid varit knarkare, alkoholister, allmänt kriminella och socfall där. Förr låg det även ett LSS-boende där för grava missbrukare och det har väl inte blivit bättre med åren.

Dåligt upplyst där så det passar väl utmärkt för den typen av aktiviteter som att ta livet av varandra.

Jag stod själv och väntade på en kompis på Brynästorget för ett par år sedan, vilket är bara något stenkast därifrån när en helt okänd snubbe kom och frågade om jag ville handla? Jag fattade inte vad han menade först, tills han frågade om jag ville "handla".

Närområdet är att undvika för den som inte vill ha kriminella som grannar.

Stenebergsparken på Brynäs och den där äckliga gångtunneln mellan Öster och tågstationen lär väl sig varenda invånare i hela kommunen tidigt i livet att undvika kvällstid och på natten? Parkeringshuset på Nordost är ju inte så mysigt den tiden på dygnet heller precis.
Senast redigerad av Vashego 2025-10-26 kl. 02:37.
Citera
2025-10-26, 02:36
Medlem
En tjej som ligger på marken vid Le Bon. Chihabli eller vafan hen heter la ut det på sin story nu, han påstod för nån timma sen att det skulle ske en till skottlossning. Lallar han runt om att tjejen blivit skjuten eller är hon typ för full för att gå? Nån som vet???
Citera
2025-10-26, 02:40
Medlem
Nvm. Finns inga polisbilar runtomkring, bara ambulanspersonal. Säkert en fjortis som fick i sig lite för mycket cider.
Citera
2025-10-26, 02:41
Medlem
JustTrollings avatar
Polisen säger: Både den avlidna och den skadade personen är båda unga män i övre tonåren.

Så 18-19 kanske.
Citera
2025-10-26, 02:50
Medlem
Icke-Galen-666-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaquqen
Nvm. Finns inga polisbilar runtomkring, bara ambulanspersonal. Säkert en fjortis som fick i sig lite för mycket cider.

Samma konto postade ett klipp med helikopter uppe, inte skickar snuten en helikopter i luften för att nån är full. Så ska vi tro kontot så är det absolut något som skett. Kanske tagit första bästa anhörig eller slumpen att den snurrar o tjejen är på marken

Tillägg: snut syns på en bild med tjejen på marken. 100% samband isåfall
Citera
2025-10-26, 02:53
Medlem
Fezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icke-Galen-666-
Samma konto postade ett klipp med helikopter uppe, inte skickar snuten en helikopter i luften för att nån är full. Så ska vi tro kontot så är det absolut något som skett. Kanske tagit första bästa anhörig eller slumpen att den snurrar o tjejen är på marken

Tillägg: snut syns på en bild med tjejen på marken. 100% samband isåfall

Klart polisen har närvaro med både bilar och helikopter i Gävle efter en skjutning. Behöver inte ha något med personen vib Le Bon att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in