V85

2025-10-25, 17:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Ni som skriker bojkott. En omsättning på 143 miljoner tyder på att ni är ytterst få.

85 miljoner i jackpott denna veckan vilket brukar ge hög omsättning då extra många köper en andel i butiken!
Premiären lockar väl också lite folk.

Men vad V85 kommer bli i framtiden återstår att se! men jag tror då inte att V85 gör någonting bättre för själva travet.
Redan idag lockar inte travet ungdomar att sitta och analysera och spela egna system och V85 gör ju absolut inte saken bättre! De flesta travspelarna är ju redan nu äldre gubbar som jag själv.

Jag tror entusiasterna och småspelarna kommer tröttna och framtidens travspelaren blir en andelsköpare som köper en "lott" och rättar en massa siffror i hopp om att vinna pengar, de har inget intresse av själva travsporten och att åka till travbanor och att köpa travhästar som behövs om man ska ha nått att spela på.
I längden tror jag inte travet blir bättre för att det blir svårare och svårare med fler lopp det gynnar bara stora system och andelsbolag.
När man aldrig vinner blir det bara tråkigt så känner då jag, när jag började spela var det V65 på lördag det var riktigt kul att få vinna lite då och då, sedan kom V75 och det var ok även om man inte direkt fick 7rätt varje vecka så kunde man få nån 7:a om året, men V85 känns ju bara helt hopplöst för mig som småspelare
(och nej köpa andelar är inget för mig min hobby och det jag tycker är roligt är att analysera loppen runt 20-30 timmar i veckan, men med V85 tycker jag inte det är värt det längre)
2025-10-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izismile
85 miljoner i jackpott denna veckan vilket brukar ge hög omsättning då extra många köper en andel i butiken!

Men vad V85 kommer bli i framtiden återstår att se! men jag tror då inte att V85 gör någonting bättre för själva travet.
Redan idag lockar inte travet ungdomar att sitta och analysera och spela egna system och V85 gör ju absolut inte saken bättre! De flesta travspelarna är ju redan nu äldre gubbar som jag själv.

Jag tror entusiasterna och småspelarna kommer tröttna och framtidens travspelaren blir en andelsköpare som köper en "lott" och rättar en massa siffror i hopp om att vinna pengar, de har inget intresse av själva travsporten och att åka till travbanor och att köpa travhästar som behövs om man ska ha nått att spela på.
I längden tror jag inte travet blir bättre för att det blir svårare och svårare med fler lopp det gynnar bara stora system och andelsbolag.
När man aldrig vinner blir det bara tråkigt så känner då jag, när jag började spela var det V65 på lördag det var riktigt kul att få vinna lite då och då, sedan kom V75 och det var ok även om man inte direkt fick 7rätt varje vecka så kunde man få nån 7:a om året, men V85 känns ju bara helt hopplöst för mig som småspelare
(och nej köpa andelar är inget för mig min hobby och det jag tycker är roligt är att analysera loppen runt 20-30 timmar i veckan, men med V85 tycker jag inte det är värt det längre)

Tack. Har inte kunnat sagt det bättre själv. Prickade LD på en enkelrad. Nu återstår bara 2 lopp till V5-an.
2025-10-25, 19:05
Medlem
MyJustices avatar
Blir stor del av prispotten som går till 8 rätt
och lite till 7 och 6 rätt
5 rätt går till 8 rätt mesta av tiden som jackpott
Det är Eurojackpot med hästar istället för plastbollar
2025-10-25, 19:09
Medlem
Lagerkommandants avatar
V85 Utdelning 25 okt 2025
8 rätt 174 601 kr
7 rätt 725 kr
6 rätt 44 kr
5 rätt 12 kr

Omsättning: 145 316 108 kr
Antal system: 2 089 515 st
2025-10-25, 19:28
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Matematiska chansen att få alla rätt (12 hästar i varje lopp)

V85: 1 på 430 miljoner !!!
V75: 1 på 36 miljoner
Lotto: 1 på 6,7 miljoner
Stryktipset: 1 på 1,6 miljoner

Var inte V75 tillräckligt svårt???

Ett system på 10.000rader kan få 2916st femmor!
ATG skriver att fler vinner, men man vinner inte om man spelar för 200kr och får nån femma som ger 10kr.
Pengarna kommer hamna hos de större systemen som får 8rätt och massor av 7,6 och 5or.

ATT BOJKOTTA V85 SOM BARA GYNNAR STORA ANDELSSYSTEM ÄR SJÄLVKLART FÖR OSS SMÅSPELARE!
SMÅSPELAREN BLIR JU NÄSTAN HELT CHANSLÖS OCH MÅNGA KOMMER NOG OCKSÅ FATTA DETTA OCH GE UPP!
FRAMTIDENS TRAVSPELARE BLIR EN ANDELSKÖPARE OCH VINNARNA ÄR DE STORA SYSTEMEN SOM KOMMER ATT TA ALLA PENGARNA.

Jag slutade med v75/v85 efter förra veckan. Har gått över till v5 istället.
2025-10-25, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00

Samma här. Det gav i alla fall resultat första vackan. Satte både LD och V5. Gav ungefär 4 ggr pengarna och 1400 kr i vinst. Hade jag lämnat in V85 i stället för samma insats hade jag fått 1 6-a och 12 5-or dvs 188 kr och gått förlust. Kommande veckor kommer V85-omsättningen bli betydligt lägre och därmed även utdelningarn för liknande svårighetsgrad på loppen så jag fortsätter "bojkotta" V85.
2025-10-25, 19:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Ni som skriker bojkott. En omsättning på 143 miljoner tyder på att ni är ytterst få.
Det är ju samma skit som V86. Hysteriskt och galen reklam för nåt som gör folk till förlorare. Resultatet idag är som en kopia av V86. Nej tack!
2025-10-25, 19:49
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Instämmer helt.
2025-10-25, 19:58
Medlem
MrMadoffs avatar
Hahha detta är sånt jävla fiasko fast ingen fattar det än. En 78% Francesco Zet förlorar och endast en favorit vinner och utdelningen landar endast på 180 000:- efter 8 hela lopp!! I en redan överladdad jackpot omgång.. Om Francesco vunnit hade det inte ens gett 10 000:-.

Nä nu är det färdigspelat på lördagar. Nåja vinnar och platsspelet kan jag hålla mig till
2025-10-25, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00

Om du väljer en enkelrad och väljer hästarna slumpmässigt så håller ditt resonemang. Du kan inte jämföra lotto med ett spel där du kan göra en bedömning.
2025-10-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Hahha detta är sånt jävla fiasko fast ingen fattar det än. En 78% Francesco Zet förlorar och endast en favorit vinner och utdelningen landar endast på 180 000:- efter 8 hela lopp!! I en redan överladdad jackpot omgång.. Om Francesco vunnit hade det inte ens gett 10 000:-.

Nä nu är det färdigspelat på lördagar. Nåja vinnar och platsspelet kan jag hålla mig till

Vilka förväntningar på utdelning hade du? Och vad hade utdelningen gett med ungefär samma vinnarhästar på V75?
2025-10-25, 20:19
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Har spelat på rikstoton (V65 o V75) i princip varje lördag sedan starten 1973. Iom dagens start av V85 är det dock slut. Fanns ingen som helst anledning att ändra. Mycket sämre vinstchanser för oss småspelare (ca 500 rader/vecka).

Kommer dock inte att lämna mitt travintresse utan spelar V5 och DD i stället. Hoppas att fler bojkottar V85.
Jag tog bort Tillsammans igår då det är meningslöst att spela på nåt som påminner om V86. För mig blir det endast V64 och inget mer. Ofattbart hur någon kan tycka att det är spännande med 8 lopp då det räcker med en skräll så är man väck. Slutade spela på V86 för länge sen och skulle inte komma på iden att börja med V85. Samma skit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in