Citat:
85 miljoner i jackpott denna veckan vilket brukar ge hög omsättning då extra många köper en andel i butiken!
Premiären lockar väl också lite folk.
Men vad V85 kommer bli i framtiden återstår att se! men jag tror då inte att V85 gör någonting bättre för själva travet.
Redan idag lockar inte travet ungdomar att sitta och analysera och spela egna system och V85 gör ju absolut inte saken bättre! De flesta travspelarna är ju redan nu äldre gubbar som jag själv.
Jag tror entusiasterna och småspelarna kommer tröttna och framtidens travspelaren blir en andelsköpare som köper en "lott" och rättar en massa siffror i hopp om att vinna pengar, de har inget intresse av själva travsporten och att åka till travbanor och att köpa travhästar som behövs om man ska ha nått att spela på.
I längden tror jag inte travet blir bättre för att det blir svårare och svårare med fler lopp det gynnar bara stora system och andelsbolag.
När man aldrig vinner blir det bara tråkigt så känner då jag, när jag började spela var det V65 på lördag det var riktigt kul att få vinna lite då och då, sedan kom V75 och det var ok även om man inte direkt fick 7rätt varje vecka så kunde man få nån 7:a om året, men V85 känns ju bara helt hopplöst för mig som småspelare
(och nej köpa andelar är inget för mig min hobby och det jag tycker är roligt är att analysera loppen runt 20-30 timmar i veckan, men med V85 tycker jag inte det är värt det längre)