Citat:
Ursprungligen postat av
Tedrom
Vem ska förklara vad ”det” är för något i de fall det inte finns något som går att förklara och bevisa. Disclosure är ju bara ett löjligt begrepp då det inte finns någon som vet tillräckligt om vad ”det” är, utan på sin höjd kan konstatera vad det inte är. Det var inte vårt, det var inte fiendens utan ”något annat”. Skulle någon myndighet med självaktning gå ut med ett avslöjande på så lösa grunder? Knappast. Jaha, så ni säger att det är utomjordingar, har ni några bevis för det? Öh.. Det körde ifrån oss och såg konstigt ut, då måste det ju vara utomjordiskt.
Incitamentet i en process som Disclosure om UAP/UFO måste vara att erhålla svar, ungefär som i vilket mänskligt strävande som helst. Varför tycker du att det är löjligt? Det är en grundläggande mänsklig instinkt att vilja veta.
Istället tycker jag det är oroväckande när människor, i synnerhet myndigheter inte tycker att man skall söka efter svar, det antyder starkt i min värld att någonting inte står rätt till och att uppmärksamheten skall avledas, locket läggas på.
Inga myndigheter går dock ut med något på lösa grunder, det som pågår med UFO/UAP utredningen är väldokumenterat och en av förklaringsmodellerna är NHI(None human intelligence). Det är ju det man i slutändan vill veta, är det NHI, om inte, vad är det? Vad är det egentligen som pågår?
Nu finns det naturligtvis de inom militären, underrättelsetjänster etc som utan att tveka menar att det är NHI baserat på deras personliga erfarenhet av UAP/UFO/USO ( Unidentified Submerged Object). Deras logik kan inte förklara sådana erfarenheter som något annat, när t.ex farkoster menar man uppvisar omöjliga egenskaper, utifrån mänskliga teknologiska möjligheter. De fall där data, radar etc. finns tillgängliga i samband med sådana förstahandsvittnens ''möten'' är särskilt intressanta. Det är sådana fall, som kanske i slutändan leder fram till bevisen. Fast sådana personligheter kommer självklart fortsättningsvis att hamn i debatter med skeptiker vars världsbild inte är förenlig med sådan rapportering.
Personligen drar jag dock inga slutsatser, utan är avvaktande. Jag inser mina begränsade möjligheter i att kunna erhålla svaren och klarar av att leva med det. Helt klart är det intressant, och intresset har i synnerhet ökat senaste åren.