2025-10-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Vi får se, brottsrubriceringar ändras hela tiden då bevisläget ändras.
Kan åklagaren inte åtala för mord ,även om utredningen var gällande mord, så åtalar man för tex anstiftan till mord el dylikt för att det är vad man anser sig kunna få en fällande dom på.

Du kan fortsätta med ditt önsketänkande bäst du vill. Du kommer inte ifrån den extremt stora spridningen som med råge överskrider gränsen för grovt brott.
Citera
2025-10-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du kan fortsätta med ditt önsketänkande bäst du vill. Du kommer inte ifrån den extremt stora spridningen som med råge överskrider gränsen för grovt brott.

Vet du att det enda jag är helt säker på är att d inte kommer påverka Anjo på det sätt ni önskar, även om han blir dömd.
Alla i den här härvan har förtalat varandra vilket kommer komma fram i en rättegång.
Citera
2025-10-24, 22:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och försökt få honom att göra rätt för sig??
Och ni som hävdar att det va jocke som anmälde till skatteverket kan gärna visa bevis på det innan vi ens behöver ha disskussion
Det innebär att Jocke sedan 2018 har vetat och inte haft några större problem med det för Linnea valde Chrippa och Chrippa valde Linnea.

Jocke gapade ut i en video att han hade kontaktat Skatteverket .. Kallar du Jocke för en lögnare?
Citera
2025-10-24, 22:41
Medlem
Citat:
Vet du att det enda jag är helt säker på är att d inte kommer påverka Anjo på det sätt ni önskar, även om han blir dömd.
Alla i den här härvan har förtalat varandra vilket kommer komma fram i en rättegång.

Det är dumt att fortsätta begå brott som dömd brottsling, eftersom det kommer tas i beaktande vid en eventuell nästkommande rättegång. Då blir det inte kaffe och bulle med sockärring, då måste man ta i med hårdhandskarna för att få återfallsförbrytaren att lära sig.

Med andra ord, om Anjo döms för brottslighet så kommer han inte kunna fortsätta göra som han gör utan att riskera allvarliga konsekvenser. Något som är ytterst olämpligt i egenskap av far till flera barn. Så givetvis kommer Anjos fällande dom påverka honom. På det sättet att han inte kommer kunna göra det content han gör en massa visningar på i dagsläget. Om han inte vill riskera en vända i fängelset, förstås.
Citera
2025-10-24, 22:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag orkar inte svara en gång till kring omständigheterna har gjort d flera ggr.
Ni som älskar chrippa borde väl vara tacksamma att jocke såg chrippa som familj och inte ville anmäla då och gav honom egna möjligheter att lösa sin situation.
Men återigen innan bevis läggs upp att det va jocke som anmälde behöver vi ju inte diskutera saken.

Skulle inte förvåna mej ett skit om linnea anmälde efter sms:en vi fick beskåda i FUP när paret bråkat😅
Nej, vi som vet vilket kryp Jocke är anser nog att Chrippa borde förstått att Jocke inte är familj och aldrig ville honom väl.
Citera
2025-10-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi som vet vilket kryp Jocke är anser nog att Chrippa borde förstått att Jocke inte är familj och aldrig ville honom väl.

Ja ni som vet... som tur är är ni få..
Citera
2025-10-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag tycker det låter jättekonstigt att rubriceringen ändrats efter tio månaders utredning. Vi får nog avvakta stämningsansökan för att veta hur det blir.

Ja det känns knepigt, det är ju uppenbarligen förtal han blir åtalad för. Men vettefan om han blir dömd ens, hade C och L hållt käften så hade de haft ett bättre utgångsläge.
Citera
2025-10-24, 22:47
Medlem
Citat:
Det är dumt att fortsätta begå brott som dömd brottsling, eftersom det kommer tas i beaktande vid en eventuell nästkommande rättegång. Då blir det inte kaffe och bulle med sockärring, då måste man ta i med hårdhandskarna för att få återfallsförbrytaren att lära sig.

Med andra ord, om Anjo döms för brottslighet så kommer han inte kunna fortsätta göra som han gör utan att riskera allvarliga konsekvenser. Något som är ytterst olämpligt i egenskap av far till flera barn. Så givetvis kommer Anjos fällande dom påverka honom. På det sättet att han inte kommer kunna göra det content han gör en massa visningar på i dagsläget. Om han inte vill riskera en vända i fängelset, förstås.

Jag tror ni tror/önskar för mkt
Så du undrar inte över vrf han fortsätter lägga ut videos nu?
Citera
2025-10-24, 22:48
Medlem
Citat:
Jag tror ni tror/önskar för mkt
Så du undrar inte över vrf han fortsätter lägga ut videos nu?

Jag undrar inte, jag vet.

Han är korkad.
Citera
2025-10-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jocke gapade ut i en video att han hade kontaktat Skatteverket .. Kallar du Jocke för en lögnare?

Lika lite som sms’et från Chrippa till lilla frun, var ett bevis, är att Jocke sagt att han kontaktat Skatteverket ett bevis på att han anmälde Chrippa då. Eller njae, sms’et är mer åt bevishållet.
Citera
2025-10-24, 22:51
Medlem
Citat:
Jag undrar inte, jag vet.

Han är korkad.

Vi får vänta o se
Målet mot chrippa är en helt annan femma.
Citera
2025-10-24, 22:54
Medlem
Citat:
Vi får vänta o se
Målet mot chrippa är en helt annan femma.

Man behöver inte vänta och se. Bara en väldigt dum människa tycker det är en bra idé att livnära sig på att sprida grova förtal som om det vore att göra lustiga kattvideor. Det är inte en stabil grund att stå på. Endast en idiot väljer en sådan inkomstkälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in