2025-10-24, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Här pratar vi även om det kommande åtalet där Chrippa och Linnéa är målsägande.

Det handlar om mobbning på internet.

Det kan vi göra om det är nåt som händer framöver, så länge stänger vi den dörren gumman
Citera
2025-10-24, 21:48
Medlem
Citat:
Då behöver det vara på samma nivå och lika frekvent. Lägg till spridningen.

Okej en fråga till dig.

Ponera med tanken att Rask och Anjo blir friade, kommer du då att fortsätta hävda förtal?
Citera
2025-10-24, 21:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Men snälla lägg av 😂😂😂

Vad var fel i det jag skrev?
Citera
2025-10-24, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Om 2 parter förtalar varandra kommer det läggas ned med största sannolikhet och det är upp till rätten att bestämma det.

Jag tror knappt på åtal, och absolut inte på fällande dom.
Citera
2025-10-24, 21:49
Medlem
asså sorry men thomas och chrippa så jävla blåsta skicka massa swish och revolut fram och tillbaka och tro att det är så enkelt att tvätta flera miljoner
Citera
2025-10-24, 21:51
Medlem
Citat:
Jag tror knappt på åtal, och absolut inte på fällande dom.

Det återstår att se, jag tror dock inte ev åtal leder till en fällande dom gällande förtal. Sen kan pösmunken tillika självutnämnda förtalsexperten Skilleras supa och gråtrunka bakom sitt duschdraperi i lägenheten i Vega.
Citera
2025-10-24, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det hade väl blivit så att Jocke hade fått en skatteskuld om han inte dragit den innan betalningen gjordes?

Då hade det varit penningtvätt antar jag,
Och jocke o jonnas bokföring hade ju inte stämt.
Citera
2025-10-24, 21:54
Medlem
Citat:
I dagsläget är det enbart förtal, alltså ett bötesbrott

Det här är inga bekräftade uppgifter utan hämtat från Anjo himself, en ohederlig person som aldrig drar sig för att skarva på sanningen för att framställa sig själv i bättre ljus.

Det är en snut som knåpat ihop ett papper. Har du läst en förundersökning? Det är inte alltid som den enskilde polismannen som handlägger ett ärende har koll på bitarna.

Jag ska ge dig tre omständigheter som talar 100% emot att det är fråga om förtal av normalgraden:

1. En åklagare har öppnat utredning: Även om en åklagare i teorin kan öppna en utredning om förtal av normalgraden är det väldigt tveksamt att det skulle hända.

2. Anjo och Rask har tilldelats offentliga försvarare: Det finns inte på kartan att staten skulle bekosta försvarare till misstänkta som riskerar böter för brottsligheten de anklagas för.

3. Spridningen på videoklippen: Anjos mest populära videoklipp om "Chrippa-fallet" har mellan 500 000 - 1 000 000 visningar. Det här räcker för att rubricera någonting som grovt förtal med råge. Läs 5 kapitlet 2 § 2 st. brottsbalken.

Det finns inte en chans i världen att Anjo bara riskerar att åka på ett förtal av normalgraden med den spridningen på sina videoklipp. Blir det ett åtal är det grovt brott han kommer åtalas för.
Citera
2025-10-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det här är inga bekräftade uppgifter utan hämtat från Anjo himself, en ohederlig person som aldrig drar sig för att skarva på sanningen för att framställa sig själv i bättre ljus.

Det är en snut som knåpat ihop ett papper. Har du läst en förundersökning? Det är inte alltid som den enskilde polismannen som handlägger ett ärende har koll på bitarna.

Jag ska ge dig tre omständigheter som talar 100% emot att det är fråga om förtal av normalgraden:

1. En åklagare har öppnat utredning: Även om en åklagare i teorin kan öppna en utredning om förtal av normalgraden är det väldigt tveksamt att det skulle hända.

2. Anjo och Rask har tilldelats offentliga försvarare: Det finns inte på kartan att staten skulle bekosta försvarare till misstänkta som riskerar böter för brottsligheten de anklagas för.

3. Spridningen på videoklippen: Anjos mest populära videoklipp om "Chrippa-fallet" har mellan 500 000 - 1 000 000 visningar. Det här räcker för att rubricera någonting som grovt förtal med råge. Läs 5 kapitlet 2 § 2 st. brottsbalken.

Det finns inte en chans i världen att Anjo bara riskerar att åka på ett förtal av normalgraden med den spridningen på sina videoklipp. Blir det ett åtal är det grovt brott han kommer åtalas för.

Men nu är det ju inte du som är FL i fallet, som tur är och det är ju åklagaren själv som sätter rubriceringen.
Citera
2025-10-24, 21:59
Avstängd
Citat:
Det var Linneas anmälan som togs upp i januari och föranledde en förundersökning av grovt förtal.

Det var åklagaren som lade till Chrippa som målsägande i augusti.

Du lyssnar för mycket på Anjo.

Ja, men båda är målsägande. Det är väl fakta?

I vilken ordning har ju ingen betydelse. Detta hävdades ju bara för ett kort tag sedan.

Ja i kväll har jag lyssnat på Thomas förhör. Men det hade jag ju läst innan i fupen.
Citera
2025-10-24, 22:00
Medlem
Citat:
Men nu är det ju inte du som är FL i fallet, som tur är och det är ju åklagaren själv som sätter rubriceringen.

Ja, och en åklagare kommer sätta rubriceringen "grovt förtal" eftersom en åklagare arbetar under en objektivitetsplikt, som bland annat innebär att den måste ta hänsyn till rekvisiten som anges i uppställda straffbestämmelser. Såsom 5 kap. 2 § 2 st. brottsbalken, som lyder:

Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen med hänsyn till uppgiftens innehåll eller sättet för eller omfattningen av spridningen eller annars var ägnad att medföra allvarlig skada.

Åtalar en åklagare inte för grovt brott i det här fallet så är det tjänstefel.
Citera
2025-10-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Angående att de försökt sprida ett falskt rykte att Jocke våldtagit en tjej som tagit livet av sig. Har du missat det helt? Finns ju tom spår av det i FUPen.

Jocke? Limbo skrev innan att det var Chrippa som beskylldes.. Eller är det två olika grejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in