2025-10-23, 18:55
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Fast du förändrar ingenting heller om man bara vänder andra kinden till och låter problemen fortsätta. Ibland måste det också statueras exempel och om inte "HBTQI konsulter" kan känna sig säkra och driva dessa frågor i skolor, hur ska då utsatta elever kunna göra det?
Så folk ska skrämmas till tystnad?
Citera
2025-10-23, 18:56
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Att det är en mellanösternperson har media isåfall noga undvikit att nämna.
Han är helsvensk enligt FUP:en men med närmast shariainställning till all sexualitet såvitt jag bedömer det enligt rättegångsförhöret.
Citera
2025-10-23, 18:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Han är tydligen från mellanöstern så vad säger du då? Att muslimer är nassesvin?
Var har du fått det ifrån att han skulle vara från mellanöstern. Det är ju ett helsvenskt namn i FUP:en
Citera
2025-10-23, 19:02
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Helt rätt domstolsbeslut och det är inte ok att håna eller förnedra andra. Den här 16 åringen har ju verkligen gått in för att ge sig på HBTQI representanterna och handlar inte om "yttrandefrihet". Skolan ska ändå vara neutral mark där alla ska kunna känna sig välkomna och då funkar det inte med elever som hånar och mobbar andra. Märkligt att så många här på FB går fel i denna fråga.
Snarare märkligt att tingsrätten anser låten "Bögarnas fel" är hets mot folkgrupp. De med allmänbildning och kunskap vet att sången är ironisk satir som gör narr av homofober och homofober är väl ingen folkgrupp enligt gummilagen HMF vad jag vet.
Citera
2025-10-23, 19:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så du menar att bögar kränks av en låt som alla vet är ironisk satir som gör narr av homofober?
Återigen, det handlade inte bara om en låt utan om ord/uttryck och attityder i övrigt.
Låten har inte varit avgörande för domen - den fanns med eftersom den användes.
Citera
2025-10-23, 19:05
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Var har du fått det ifrån att han skulle vara från mellanöstern. Det är ju ett helsvenskt namn i FUP:en
Adopterade får svenska namn och det är inte heller svårt att byta namn i Sverige.
Citera
2025-10-23, 19:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Snarare märkligt att tingsrätten anser låten "Bögarnas fel" är hets mot folkgrupp. De med allmänbildning och kunskap vet att sången är ironisk satir som gör narr av homofober och homofober är väl ingen folkgrupp enligt gummilagen HMF vad jag vet.
De med någon form av bildning alls förstår att saker kan användas i olika syften och att det är syftet som avgör.
Citera
2025-10-23, 19:06
Medlem
Erik Östs avatar
Om hets mot folkgrupp-knäppigheterna får fortsätta tillräckligt länge nu borde man väl snart i jämlikhetens namn som heterosexuell(hs*) få ha möjlighet att kunna anmäla hbtqi+åäö-rörelsen för hets mot folkgrupp också tycker jag!?

*Ja jag identifierar mig som sk. hs eftersom "h" är upptaget av något helt annat i bokstavskombinationerna.
Senast redigerad av Erik Öst 2025-10-23 kl. 19:15.
Citera
2025-10-23, 19:08
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen, det handlade inte bara om en låt utan om ord/uttryck och attityder i övrigt.
Låten har inte varit avgörande för domen - den fanns med eftersom den användes.
Alltså anser tingsrätten att låten är hets mot folkgrupp för annars skulle den ju inte ha tagits upp i domen.
Hur korkad är tingsrätten egentligen som inte vet att låten är gjord av Grotesco som ironiskt satir som gör narr av homofober.
Citera
2025-10-23, 19:08
Medlem
Tervulls avatar
Hur kan alla dessa nazisterna inom vänstern få skandera ut sitt judehat helt öppet utan att bli dömda?
Citera
2025-10-23, 19:11
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag vet inte i vilket land du blev uppfostrad i. Riktiga svenskar beter sig inte så.

"Plötsligt stördes eventet av en numera 16-årig pojke, som ska ha dykt upp med ett ”grabbgäng” på runt tio personer, skriver Kungsbacka-Posten.

Pojken uttalade sig grovt nedsättande om homosexuella och transpersoner, och tog också kontroll över storbildsskärmen där han spelade upp humorgruppen Grotescos låt ”Bögarnas fel” – och drog i gång allsång.

– Jag fick uppfattningen att de andra hejade på honom, och sjöng med i ”Bögarnas fel”. Han sa flera gånger ”bögjävlar” och ”transpersoner klipper kuken av sig”

Det är inte att argumentera. Det är att bete sig som ett svin. Han är säkert ett nasse-svin. Hoppas han lär sig att bete sig.

Jag tvivlar på att killen är nazze faktiskt. Det är ju vänstern ihop med muslimerna som står för det hatet, helt öppet dessutom. De vill utrota judar dvs nazzar.

Hade detta varit min son så hade jag varit stolt. Att värja sig mot den här indoktrineringen är av största vikt! Mina egna barn är likadant uppfostrade, dock mer diskreta. Men vanliga ungdomar diggar inte HBTQ smörjan det kan jag intyga.
Senast redigerad av Tervull 2025-10-23 kl. 19:13.
Citera
2025-10-23, 19:12
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De med någon form av bildning alls förstår att saker kan användas i olika syften och att det är syftet som avgör.
Så du menar på fullaste allvar att homosexuella känner sig kränkta av Grotescos sång "Det är bögarnas fel"?
En låt som alla vet är ironisk satir som gör narr av homofober.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in