2025-10-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
Är det så att hon har det då på papper?

Ja.
Citera
2025-10-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tror numera också att det inte blir något av detta ev förtalsbrott. Blir det ändå åtal blir ju Chrippa och Linnéa själva föremål för detsamma.

Dom skulle anmält och sedan hållt truten.

Hur ska de själva bli föremål för detsamma?

Det pågår ingen utredningen mot dem.
Citera
2025-10-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Den användaren rör ihop allt ty han är sinnessjuk.

Jag litar mer på Stefan Hallgren generellt men ställer mig frågande till att Chrippa skulle anlita ett faktureringsbolag.
Med tanke på alla inkomster som inte beskattats så har jag svårt att tro att Chrippa helt plötsligt skulle vilja göra rätt för sig.
Om jag har förstått det hela rätt så har Joakim känt till Chrippas ekonomiska brottslighet under en längre tid, frågan är ju då varför han överhuvudtaget ville blanda in Chrippas inkomster i sitt eget företag.

Något som jag funderat på, vad hände med pengarna från det "hackade" YouTube-kontot, försvann dessa inkomster bara "i tomma intet"?
Citera
2025-10-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Om hon har något av det så har hon det antagligen på papper ja.

Eftersom hon blev sjukskriven för det har hon det på papper så klart. Hissen går inte enda upp hos visa.
Citera
2025-10-23, 13:29
Medlem
Citat:
Exakt och utger sig vara säkerhetsperson utsedd av socialtjänsten.

Utge sig att på mandat av polis och socialtjänst ha rätt att gå in i bostaden tillsammans med kamrater för att fotografera Linnea.

Jösses vad sinnessjukt det är.

Han behövde inget mandat för att gå in i lgh, då den stod på honom. Hyresvärden var där och hjälpte dom att byta kod, eller insunierar du att vem som helst kan ringa en hyresvärd och få tillgång till en lgh?

Så du får nog gå tbx och kolla på vad han faktiskt sa, vilket finns inspelat, det var att han inte skulle låta chrippa åka iväg för att lämna lilla C hos Julia själv. Vilket chrippa pushade på.
Hon skulle tas omhand på plats.
Stackars liten alltså.
Citera
2025-10-23, 13:30
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Tyst? Hade fram till igår att komma med kompleeringar.
Kompletteringar till domstolen gällande umgängesrätten?
Och ja de har varit tysta om detta offentligt, iallafall det jag sett.
Men då kommer det komma ett datum då Julia och Chrippa ska till domstolen gällande umgänget?
Citera
2025-10-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Med tanke på alla inkomster som inte beskattats så har jag svårt att tro att Chrippa helt plötsligt skulle vilja göra rätt för sig.
Om jag har förstått det hela rätt så har Joakim känt till Chrippas ekonomiska brottslighet under en längre tid, frågan är ju då varför han överhuvudtaget ville blanda in Chrippas inkomster i sitt eget företag.

Något som jag funderat på, vad hände med pengarna från det "hackade" YouTube-kontot, försvann dessa inkomster bara "i tomma intet"?

Det där med utbetalningarna från J&J är en knepig fråga.

Har inte hört något alls angående utbetalningarna från det YT-kontot.

Jocke var helt okej med fifflandet fram till att Chrippa inte gick i ledband längre. Så att påstå att Jocke har moral är felaktigt.
Citera
2025-10-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Stefan Hallgren (Ninetone) säger i sitt förhör att intäkterna från Chrippas YouTube-kanal skulle redovisas via Jocke & Jonna AB och sedan betalas ut till Chrippa genom att han sen använde Frilandsfinans eller liknande bolag.

Ben400 (numera Ebbe040 i denna tråd) skrev den 24 juni (inlägg 14320 i Joakims tråd) följande:

Så vem ljuger, Stefan Hallgren eller Ben400, personligen tror jag att det är den sistnämnde. Denne användare har själv, i tidigare inlägg, informerat att denne har direktkontakt med Joakim.

Enligt Stefan Hallgren skulle utbetalningen ske via ett s.k. faktureringsföretag. Enligt Ben400 så skulle Jocke & Jonna AB skatta och betala arbetsgivaravgifter när de fick brevet av KF dvs. de hade redan betalat ut en lön.

För den som inte vet så betalar man först ut en lön och sedan betalar man in skatt och arbetsgivaravgifter samt man betalar inte skatt och arbetsgivaravgifter om man ska bli fakturerad av ett s.k. faktureringsföretag.

Här berättar Ebbe040 själv att denne också är användaren Ben400.
https://www.flashback.org/t3672055

Vart vill du komma?
Chrippa skrek o härjade om, vilket står i förhöret, att han skulle ha pengarna utbetalda till sig själv.
Jocke ville hjälpa, TSM med Stefan o hitta en lösning och då blev det alternativet.
Det som påståtts här i tråden är att Jocke är anledningen till att pengarna inte betalades ut till chrippa.
Det är en bevisad lögn.
Citera
2025-10-23, 13:37
Medlem
Citat:
Den användaren rör ihop allt ty han är sinnessjuk.

Jag litar mer på Stefan Hallgren generellt men ställer mig frågande till att Chrippa skulle anlita ett faktureringsbolag.

Vrf då, det var ju enda sättet att få ut pengarna?
Hur mkt han ännu skrek o ljög så var det ju så det behövde bli då ninetone inte tänkte betala ut dom till honom.
Han va inte heller anställd av J o J så frågan om lön va det ju inte tal om.
Citera
2025-10-23, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Kompletteringar till domstolen gällande umgängesrätten?
Och ja de har varit tysta om detta offentligt, iallafall det jag sett.
Men då kommer det komma ett datum då Julia och Chrippa ska till domstolen gällande umgänget?

Ja.

Redan 5/8 tog Julia det till rätten.
Citera
2025-10-23, 13:40
Medlem
Citat:
Hon kan lika gärna varit sjukskriven för sin borderline diagnos.

Då har hon ju en diagnos på papper.
Citera
2025-10-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Vrf då, det var ju enda sättet att få ut pengarna?
Hur mkt han ännu skrek o ljög så var det ju så det behövde bli då ninetone inte tänkte betala ut dom till honom.
Han va inte heller anställd av J o J så frågan om lön va det ju inte tal om.

Det har sagts av Jocke att det skulle betalas ut som lön. Därför blir allt bara rörigare och rörigare.

Eller så är det Jocke som rört ihop det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in