2025-10-23, 11:03
  #229
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ändå kör du bara med Argument by Authority + Hörsägen. Det ät väldigt svagt.

Alla som jobbar inom militären och regeringen är inte automatiskt trovärdiga. Ca 1% av befolkningen är psykopater och ytterligare några procent är narcissister. De ljuger som hobby och de är inte trovärdiga, men de är duktiga på att verka trovärdiga. Det är sådana personer som har lurat dig att tro på UFO:n.

T.ex narcissisten och sagoberättaren David Grusch (din idol?) som här analyseras i detalj av The Behavior Panel:

https://youtu.be/pvdUjRvAcMs

Du är extremt naiv och godtrogen om du här inte kan uppfatta att Grusch har minst en skruv lös.

Du behöver inte säga att du inte läst mitt tidigare inlägg, för det märks på ditt svar.
Och inte ens DET klarar du av.
Du har NOLL intresse av ämnet, så varför strutsar du omkring här?
Citera
2025-10-23, 11:32
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Du behöver inte säga att du inte läst mitt tidigare inlägg, för det märks på ditt svar.
Och inte ens DET klarar du av.
Du har NOLL intresse av ämnet, så varför strutsar du omkring här?
Slut på argument som vanligt.
Citera
2025-10-23, 11:32
  #231
Medlem
Gäller inte naturlagarna för ufon?
Jorden är platt, vi har aldrig varit på månen. 😄😄😄
Citera
2025-10-23, 11:36
  #232
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag är alltid lite fundersam när det gäller just detta med UFO:n, varför är det alltid USA som drabbas av dessa?
Borde det inte finnas ett AREA51 i mer eller mindre alla större länder och givetvis även mindre som blivit utsatta för kraschade eller nedskjutna UFO:n.
Citera
2025-10-23, 11:51
  #233
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag är alltid lite fundersam när det gäller just detta med UFO:n, varför är det alltid USA som drabbas av dessa?
Borde det inte finnas ett AREA51 i mer eller mindre alla större länder och givetvis även mindre som blivit utsatta för kraschade eller nedskjutna UFO:n.

Varför är det mestadels svenskreggade bilar i Sverige?

Det diskuteras febrilt i Kina och Ryssland också (med lokala händelser). Följer du kinesiska och ryska forum?
Citera
2025-10-23, 11:52
  #234
Medlem
AdamSmiths avatar
Jag är starkt skeptisk. Förväntar mig att det är samma dravel som Ancient Apocalypse med Graham Hancock på Netflix.
Citera
2025-10-23, 12:06
  #235
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Gäller inte naturlagarna för ufon?
Jorden är platt, vi har aldrig varit på månen. 😄😄😄

Ingenjörer på NGOs till NASA hade exakt samma fundering: Hur kan de komma hit, avstånden är enorma.

Tills NGOs fick tillgång till ett "skepp". Då började de istället formulera fysiken så att det går, eftersom "DE" uppenbarligen är här.

Som Hal Puthoff uttrycker det tillsammans med Larry Forsley:
Part of the UAP program for the Defense Intelligence Agency, You hear pilots say, Oh my God, what we're seeing just way beyond our physics. But it turns out that's not really a true statement. It's, as Larry said, it's it may be beyond our engineering, but it's not necessarily beyond our physics. And so I have the experience of making a list of all the weird things that had been claimed to have been observed on one side of a piece of paper. And then on the other side of the piece of paper, say if I could engineer Einstein's equations of general relativity the way we engineer Maxwells equations for electromagnetism, what kind of effects would I would see? And it turns out that across that piece of paper you can get a 1 to 1 correspondence. So I think that actually our understanding of some of the The far out aspects of observations of UAPs fall within a realm that we can understand, and so then that provides motivation for saying, OK, well then how can we find a way engineering wise to to move into that band? Well, we got a long way to go. But at least we have a direction to go.
Dvs, UAPs kan röra sig så och så, således måste det finnas fysik som tillåter det. De erkänner under detta möte att de har fysisk tillgång till utomjordiskt skepp. NASA!
Citera
2025-10-23, 12:16
  #236
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Ändå kör du bara med Argument by Authority + Hörsägen. Det ät väldigt svagt.

Alla som jobbar inom militären och regeringen är inte automatiskt trovärdiga. Ca 1% av befolkningen är psykopater och ytterligare några procent är narcissister. De ljuger som hobby och de är inte trovärdiga, men de är duktiga på att verka trovärdiga. Det är sådana personer som har lurat dig att tro på UFO:n.

T.ex narcissisten och sagoberättaren David Grusch (din idol?) som här analyseras i detalj av The Behavior Panel:

https://youtu.be/pvdUjRvAcMs

Du är extremt naiv och godtrogen om du här inte kan uppfatta att Grusch har minst en skruv lös.

1. ABSOLUT INGEN har påstått att alla inom militären är trovärdiga. Jag skrev 1% trovärdiga, 99% är det inte. Det står i klartext i mitt inlägg, så vi vet vem som är läskunnig.

2. Utan att ha sett filmen, vad är din konklusion av din länk? Jag har nämligen svårt att tänka mig att du ens sett den, så jag gissar att du kommer med någon bortförklaring i stil med "... öööhh... öhhh... titta själv" men jag blir positivt överraskad om du kan bevisa motsatsen.
Citera
2025-10-23, 12:18
  #237
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Varför är det mestadels svenskreggade bilar i Sverige?

Det diskuteras febrilt i Kina och Ryssland också (med lokala händelser). Följer du kinesiska och ryska forum?

Man hör väldigt lite om just detta med UFO:n och att det även ska finnas i kina eller andra länder.
Är tyvärr dålig på både ryska och kinesiska så har inte börjat jaga på deras forum. Tråkigt att vår svenska media är så USA-styrd så det är bara saker från dem som är viktiga.
Är det nyheter från andra länder så är det antingen olyckor eller något lite udda som skett.
Citera
2025-10-23, 12:26
  #238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag är alltid lite fundersam när det gäller just detta med UFO:n, varför är det alltid USA som drabbas av dessa?
Borde det inte finnas ett AREA51 i mer eller mindre alla större länder och givetvis även mindre som blivit utsatta för kraschade eller nedskjutna UFO:n.
Amerikansk kultur är mer tolerant mot narcissister och psykopater. Det är mer accepterat i USA att du måste överdriva och skryta för att ta dig till toppen. Argument by Authority fungerar bättre när vinnaren alltid har rätt. Vinnaren är många gånger den som är spännande att lyssna på.
Citera
2025-10-23, 12:26
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7von4
Det är väldigt intressant att du jämför teknologi med religion.
Det är sant att religion är en form av hjärntvätt.
Men hur relaterars det till hantverk?

Låt oss ta ett exempel: Om du skulle ta en tv och transportera den till år 1263 och visa den för dessa människor.

Vad tror du skulle hända?
Ja, precis, de skulle kalla det häxkonst eftersom de inte har någon information om hur något sådant skulle kunna fungera.

Så de bearbetar missförstådd information som tro och skyller på Gud för det.

Och vad tror du kommer att hända då?
Ja, de kommer att bränna dig på bål.

Ja, att bränna på bål, det var verkligen en bra idé från kyrkan.

Jag tänkte på det för några dagar sedan.

Kanske borde vi helt enkelt lägga fram ett förslag till riksdagen om att återinföra bränning på bål.

Då kan vi bara bränna alla som kommer med teknologi.

Och då skulle vi också ha ett svar till utomjordingarna Drakos
när de kommer med sina UFO:n och sin teknologi.
Tror det skulle vara väldigt svårt att se något på din tv. Eller hur tänker du dig att den skall ta emot någon sändning och ifrån vem ?
Du kan inte slänga dig med omöjligt exempel för att få rätt. Du faller då väldigt djupt.
Citera
2025-10-23, 12:31
  #240
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Amerikansk kultur är mer tolerant mot narcissister och psykopater. Det är mer accepterat i USA att du måste överdriva och skryta för att ta dig till toppen. Argument by Authority fungerar bättre när vinnaren alltid har rätt. Vinnaren är många gånger den som är spännande att lyssna på.

Så är det absolut och amerikanaren är väldigt bra på just detta. Allt är som sagt större i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in