2025-10-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Kan det verkligen stämma att årsavgiften bara kostar 354 000 kronor? Det låter knapert, vad får de för pengarna? Alla vet ju vad skolan kostar per elev i snitt så med den budgeten undrar man vad dom dragit ner på?

Skolan lever enbart kvar pga ryktet och kontakter. Nästan alla som går på skolan har en pappa eller farfar som gått på skolan.

Jag vet inte om jag hade resonerat i att det hade varit ”ok” att min son fick en kvast i rumpan under flera år enbart för att sonen eventuellt skulle kunna få ett lite bättre jobb i Stockholm efter gått Lundsberg.

Att man sätter barnen där för kontakter är en sak, men att frivilligt sätta barnen där när skolan är som den är, är för mig obegripligt.

Men vill man inte träffa sina barn regelbundet är det såklart rätt väg.
Citera
2025-10-05, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl1320
Skolan lever enbart kvar pga ryktet och kontakter. Nästan alla som går på skolan har en pappa eller farfar som gått på skolan.

Jag vet inte om jag hade resonerat i att det hade varit ”ok” att min son fick en kvast i rumpan under flera år enbart för att sonen eventuellt skulle kunna få ett lite bättre jobb i Stockholm efter gått Lundsberg.

Att man sätter barnen där för kontakter är en sak, men att frivilligt sätta barnen där när skolan är som den är, är för mig obegripligt.

Men vill man inte träffa sina barn regelbundet är det såklart rätt väg.
Kontakter kan ju underlätta givetsvis, men i de allra flesta fall behöver man först och främst coachas till att bli en självständig individ som har sin inre styrka och tro på sig själv, dvs både självförtroende och självkänsla, utan dessa hjälper inga kontakter i världen.
Citera
2025-10-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl1320
Detta är ingeting som förvånar mig.

Jag har flera vänner som gått på Lundsberg som berättat att det fått en kvast intryckt i analen som en del av ”nollningen” bland äldre elever.

Gransäter är de elevhemmet där flest verkar utsättas för saker. Även hört flera pojkar som blivit tvingad att köra in den i varandra.
Tycker de är märkligt att skolan fick öppna igen efter alla anmälningar.
Tystnadskulturen är enorm som vi alla vet.

Naturligtvis händer många saker även på tjejer men ingen vill anmäla för då blir du utmålad som ”hora”

Många har trauma från skolan som lever kvar i vuxen ålder.
Hade jag varit förälder till någon av dessa brottsoffer så hade jag polisanmält skolan och skadeståndet hade varit så stort så dom hade troligen aldrig haft råd att betala.
Citera
2025-10-05, 18:17
Avslutad
Hur är på överklassskolan? Har rikemanspojkarna fått stå till svars ännu?
Citera
2025-10-23, 10:41
Medlem
Blev piskade med skärp – nu åtalas fem elever på Lundsberg för misshandel https://www.nwt.se/2025/10/23/blev-piskade-med-skarp-nu-atalas-fem-elever-pa-lundsberg-for-misshandel-d1a23/
Citera
2025-10-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Hade jag varit förälder till någon av dessa brottsoffer så hade jag polisanmält skolan och skadeståndet hade varit så stort så dom hade troligen aldrig haft råd att betala.

Tror du hade blivit ganska missnöjd med resultatet.
Det här är inte USA.
Det är svaga skadestånd i Sverige.

Att få en kvast uppkörd bakifrån sitter med en hela livet.
Knappast något 30-40tkr kommer hjälpa.

Att personerna åtalas kommer bara leda till en större tystnadskultur.
Men helt rätt att de gör det.
Citera
2025-10-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Källa? Vänstermedia lär blåsa upp detta om det finns någon sanning i det.

Håller med varför skriva negativt om den överklass skolan.där det fostras framtida
Ledare.
Ständigt denna vänsterextremism.blir så trött
Tacka vet jag höger
Citera
2025-10-23, 12:43
Medlem
Namn på killarna?
Citera
2025-10-23, 13:24
Medlem
Det måste handläggas vid Värmlands tingsrätt.

https://www.domstol.se/varmlands-tingsratt/
Citera
2025-10-23, 14:10
Medlem
https://delafil.se/928cf673f0780964/V%C3%A4rmlands_TR_B_458-25_Aktbil_51,_ST%C3%84MNINGSANS%C3%96KAN.pdf

Stämningsansökan
Citera
2025-10-23, 14:11
Medlem
Krokryggens avatar
Det verkar som om ett syskonpar eller möjligtvis kusiner hamnat på varsin sida av skranket. En som målsägare, den andre som misstänkt gärningsman. Oklart om gärningarna riktats mot släktingen, det är inte helt lätt att få överblick i FUP:en.
Senast redigerad av Krokryggen 2025-10-23 kl. 14:13.
Citera
2025-10-23, 14:49
Medlem
Den enda (?) med judiskt påbrå är Pr*ger (*=a), men han är ju en av de som blir misshandlad. Av det man sett av rap battles-texterna är väl det grövsta ändå riktat till den judiska personen och hans familj? Förstår inte då hur gärningsmännen kan motivera misshandeln med att blivit påhoppade i rap battlet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in