2025-10-19, 23:53
Medlem
Var tvungen kolla upp branden i matbutiken. Tydligen hade någon kund också hjälpt till, klipptes kanske bort.
https://www.fri-kopenskap.se/article/view/691327/hajens_hjaltar_hyllades

Förövarna dömdes dessutom för flera andra bilbränder. Nämndes inte i programmet?
https://www.domstol.se/nyheter/2020/01/dom-i-malet-om-bilbranderna-i-varberg/

(FB) Grov mordbrand: 2 yngre män anhållna efter brand på ICA-butik, Varberg, 2019-06-03
Edit: aha, de friades för bilbränderna i hovrätten, men dömdes för butiksbranden.
Senast redigerad av grelin1999 2025-10-19 kl. 23:55.
Citera
2025-10-20, 06:58
Medlem
Mr.Mackzs avatar
I dagens avsnitt, avsnitt 29 får gm i jakt #2 med mc:n längre straff än jakt #1 som var på väg för att mörda en person.

Dessutom i jakt #1 verkar polisen ha sådan pass hög fart att de kör förbi vapnet som föraren kastat ut men precis där fryser de bilden och i efterhand får man se en översiktsbild där jakten är slut.

Jakt #2 säger polisen att mc:n ligger i filen för att köra rakt fram men svänger trots det vänster när man ser klart och tydligt att han ligger i rätt fil för att svänga vänster.
Citera
2025-10-20, 20:23
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Älskar i regel alla poliser gränslöst men är lite rädd att stöta mig med präktiga Jens när han patrullerar gatorna. Som det låter på honom är han inte sen med att bruka våld om nån bjäbbar. Och så tror jag inte han skulle gilla min humor. Han var med på Aktuellt och berättade hur sårad han blir av ord som fitta, kuksugare och hora.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/polis-kan-inte-springa-och-anmala-allt

Min humor uppstår i kontrasten mellan min näpna uppsyn och propra klädstil, jag läser böcker och bär gärna stickat, och alla fula, fula ord jag säger. Det blir en skön humor i att vara lite töntig/geek och lika sävligt som försiktigt säga: jävla horkarl. I Parlamentet på fyrans kanal består humorn i att de bär kostym och knytblus och säger exempelvis bullfitta. Humorn hade försvunnit om de vore slafsigt klädda, och inte efterliknade politiker.

Den känsla jag inges av att se Jens på teve är att han nog inte skulle förstå att jag skojade om jag sa riktigt hemska ord på hans bekostnad. Andra poliser verkar ta potatisgris och sånt med ro. Blir nästan skraj av att diskutera honom här inne för han kanske blir ledsen och anmäler. Är så himla rädd att såra honom.
Citera
2025-10-20, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Dessutom i jakt #1 verkar polisen ha sådan pass hög fart att de kör förbi vapnet som föraren kastat ut men precis där fryser de bilden och i efterhand får man se en översiktsbild där jakten är slut.
just där vill jag upplysa dig om att de mer eller mindre aldrig stannar, de ropar på radion var personen kastat ut något och sen kommer en annan patrull och säkrar bevisen, oavsett om det må vara knark eller pistol. som i övrigt är en makarov herre gud, finns det några moderna vapen bland de gängkriminella?
Citera
2025-10-20, 22:47
Medlem
Jordgubbes avatar
Måste vara jobbigt köra polisbil när så fort det blir jakt sitter nån i baksätet och kör enerverande trumsolo.
Citera
2025-10-21, 10:12
Medlem
VoktorDodkas avatar
"-Alla bilister som möter föraren har ju olika förutsättningar. Dom måste ju vara extremt närvarande för att kunna lösa situationen. Men vad händer om dom kanske har lite sämre syn?" Huh? Ser man inte en mötande bil kanske det inte är så lämpligt att köra bil. Var det enligt script så var det klantigt formulerat.

Jag tycker att det verkar som att dom drar ut mer på alla reportage, hade kunnat minska allt med 50% i tid. Men jag antar att man får vara tacksam att dom fått ihop materiel till en ny säsong.
Citera
2025-10-21, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
"-Alla bilister som möter föraren har ju olika förutsättningar. Dom måste ju vara extremt närvarande för att kunna lösa situationen. Men vad händer om dom kanske har lite sämre syn?" Huh? Ser man inte en mötande bil kanske det inte är så lämpligt att köra bil. Var det enligt script så var det klantigt formulerat.

Jag tycker att det verkar som att dom drar ut mer på alla reportage, hade kunnat minska allt med 50% i tid. Men jag antar att man får vara tacksam att dom fått ihop materiel till en ny säsong.
tror inte de fått manus med tanke på hur olika de pratar och när han pratade om lastbilschaffisen spekulerade han i om han hade stannat för att pissa. så hade man aldrig uttryckt sig i ett skrivet manus
men jag blir sur att en 90årig gubbe fortfarande har sitt körkort, även om han är en i övrigt frisk 90åring så är du oavsett inte lämplig att köra bil!

och jag håller med på att dom drar ut på inslagen så absolut långt som möjligt. hade dom dom haft mer material hade de kunnat klippa ner inslagen och göra det mycket mer krispigt
Citera
2025-10-21, 20:01
Medlem
Vilka klåpare till lastbilstjuvar.
Citera
2025-10-22, 01:09
Medlem
Killen som filmade sig själv medans han körde bil bärandes en crosshjälm måste väl vara ett av de större mongona i detta program hittills.
Citera
2025-10-22, 12:30
Medlem
VoktorDodkas avatar
En saab idag.

Idag fick man veta att dom omhändertog ett körkort, det är första gången vad jag kan minnas.
Citera
2025-10-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
tror inte de fått manus med tanke på hur olika de pratar och när han pratade om lastbilschaffisen spekulerade han i om han hade stannat för att pissa. så hade man aldrig uttryckt sig i ett skrivet manus
men jag blir sur att en 90årig gubbe fortfarande har sitt körkort, även om han är en i övrigt frisk 90åring så är du oavsett inte lämplig att köra bil!

och jag håller med på att dom drar ut på inslagen så absolut långt som möjligt. hade dom dom haft mer material hade de kunnat klippa ner inslagen och göra det mycket mer krispigt

Jag tror de har manus. Eftersom det de säger ändå låter rätt lika.

exempel...
"Här vet vi inte, är det en tjuv, är det narkotika, är det vapen. Det kan vara vad som helst"
"Det är bara tillfälligheter och tur att ingen kommer till skada"
"Om man kör så här, så ska man inte vara ute på våra vägar"

sen så lägger de till enstaka ord och så.
men hur skulle det inte kunna vara manus? det är ju producenterna som tar fram klippen till dem och berättar vad som hänt
Citera
2025-10-22, 18:14
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Om inte annat så borde de fixa manus till de berättande poliserna eller åtminstone kosta på dom en snabbkurs i berättande för det är nästan så man får migrän av alla konstiga ordval och hitte-på-uttryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in