2025-10-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag tror att rektorn har fått en push av kommunstyrelsen att anställa henne. Det är ju ingen rektor som är så jävla dum att de medvetet väljer denne person framför övriga 280, såvida denne inte har fått en pekpinne om att göra så och ett löfte att få ny anställning om det skiter sig.
Precis sån här kommunal tjänst som används för att anställa tveksamma personer. Inte första assistenten, stödjaren etc som visat sig olämpliga men ändå på något märkligt sätt anställts. Snarare regel än undantag. Skolan används som en resurs för personerna, inte att personerna ska vara en resurs för skolan,.
2025-10-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej detta blir mer o mer intressant
Tror inte en assistent kan jobba hemifrån hela tiden

Hon har fått en ny titel, administratör....
2025-10-21, 18:52
Medlem
Citat:
Hur kunde hon jobba på två skolor samtidigt?
Det här med skolor börjar mer o mer utkristallisera sig som en helt egen värld
Sant är att politiker skiter i våra barn
Vi som föräldrar kan inte längre se skolor som våra vänner

Troligtvis eftersom den ena var privat gick hon "under radarn".
2025-10-21, 18:54
Medlem
Citat:
Det där reagerade jag också över! Chockad närmare bestämt
Som erfaren vet jag att provanställning ofta används yrkeslivet
Men AV NÅN ANLEDNING inte på skolor? Som är en känslig miljö
Blir mer o mer övertygad om att de kommunala förvaltningarna medvetet är mot barns trygghet och har vikt sig för andra krafter! Man blir rädd 😟

Obs som ni sett är det fullt av skrämmande exempel nu tex tafsande pedagog annan skola i Malmö, pedofilidrottsläraren som var på UG och många fler ex. Så inte bara denna islamist om nån tror bara är detta

Nej, fy vad obehagligt speciellt när det gäller barn. Är pedagogerna viktigare att ta hänsyn till än barnen...
2025-10-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jo, läste det senare, att hon "råkade" glömma uppge den tidigare anställningen. Rektorn måste vara stolt över sin fingertoppskänsla vid den här anställningen.

Samma rektor var i blåsväder för något år sedan då en MFF-huligan hade köpts ut från en skola.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-skola-i-malmo
2025-10-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Wow bra info. Man kan alltså gå på bidrag i 3 år, få en lärarexamen och fast anställd direkt? Jag ska fan prova det för skojs skull, är ju ändå ledig mer än halva året. Lära ungjävlarna lite vett! Fast man måste väl följa den judiska läroplanen annars får man väl sparken ändå?

Nej, det är den strikta islamistiska läroplanen Talah vill införliva och folk som har barn på skolan vill ha bort henne fortast möjligt
2025-10-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Precis sån här kommunal tjänst som används för att anställa tveksamma personer. Inte första assistenten, stödjaren etc som visat sig olämpliga men ändå på något märkligt sätt anställts. Snarare regel än undantag. Skolan används som en resurs för personerna, inte att personerna ska vara en resurs för skolan,.

SVT har en granskning om detta kallas ”systemet” e.l
Kan säga att efter många år utanför skolvärlden åter fått kontakt blev jag chockad vilka typer jag mötte där.
De har använt skola o hemtjänst för att få in utländska speciellt män
2025-10-21, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Samma rektor var i blåsväder för något år sedan då en MFF-huligan hade köpts ut från en skola.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...-skola-i-malmo
Också en märklig historia och att den personen efter att blivit utköpt som en magnet var tvungen att återvända till skolvärlden
2025-10-22, 09:40
Medlem
Citat:
Också en märklig historia och att den personen efter att blivit utköpt som en magnet var tvungen att återvända till skolvärlden

Fick väl inte jobb någon annanstans
2025-10-22, 13:34
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Fick väl inte jobb någon annanstans
Eller hoppades på att bli utköpt igen.
2025-10-22, 15:02
Medlem
Rektorn har fått lämna tjänsten, men har fått en annan uppgift inom kommunen vilket bekräftar saken, nämligen att han a) givit muslimfittan på order av S och b) nu blir ombedd att göra andra saker inom kommunen som tack för stödet till dem.
2025-10-22, 15:04
Medlem
Rektorn har avgått nu, men islamist-assistenten är kvar på skolan!

Citat:
Bergaskolan gjorde två uppmärksammade felrekryteringar. Nu lämnar rektorn sin tjänst, kan Sydsvenskan avslöja. Han får jobba kvar i kommunen.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/syd...rektor-lamnar/

Innan islamistaktivisten är borta från Bergaskolan är situationen inte löst, enligt mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in