2025-10-22, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Såg nu att Kalle är med i reklam/informationsfilm för MSB.
Märkligt att han får göra reklamjobb

Kan tilläggas att den MSB-reklamen/infon är helt ny.

MSB = Myndigheten för Samhällsskydd & Beredskap

Var ser man den?
Citera
2025-10-22, 06:41
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Var ser man den?

https://m.youtube.com/msb
Citera
2025-10-22, 08:02
Medlem
Citat:
Men nu har han inte våldtagit...
Fakta, han blev dömd i Helsingborgs tingsrätt till tre års fängelse för våldtäkt. Dessutom ska han betala 218 600 kronor i skadestånd till den 20-åriga tjejen han våldtog. Visserligen har han överklagat domen.
Citera
2025-10-22, 10:37
Medlem
KR är känd i branschen och Hbgs uteliv som ett riktigt svin. Har (enligt en person som jobbat mycket med KR) prylat någon exflickvän rätt duktigt och varit kroniskt otrogen. Känd bland alla för att vara påflugen som fan ute och att älska uppmärksamhet av yngre tjejer i sitt "kändisskap", vilket i sig såklart inte är olagligt eller för den delen ovanligt, men det är föga förvånande att han blivit dömd för våldtäkt. Egentligen bara gått och väntat på att han ska åka dit för någonting. Ingen rök utan eld.

Har dock inte kunnat läsa FUP eller dom, länkarna funkar ej, någon som sitter på dem?
Citera
2025-10-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaddilack
KR är känd i branschen och Hbgs uteliv som ett riktigt svin. Har (enligt en person som jobbat mycket med KR) prylat någon exflickvän rätt duktigt och varit kroniskt otrogen. Känd bland alla för att vara påflugen som fan ute och att älska uppmärksamhet av yngre tjejer i sitt "kändisskap", vilket i sig såklart inte är olagligt eller för den delen ovanligt, men det är föga förvånande att han blivit dömd för våldtäkt. Egentligen bara gått och väntat på att han ska åka dit för någonting. Ingen rök utan eld.

Har dock inte kunnat läsa FUP eller dom, länkarna funkar ej, någon som sitter på dem?

Då är KR och BO lika. Eftersom BO börja få ett rykte efter sig också. Blanda alkohol och tabletter, raggar på män med fru samt börjar bli känd att anmäla våldtäkt eftersom detta inte är första gången.

Kul att KR är ”känd” i Helsingborg när han bodde 20 år i Stockholm.

Men att bli oskyldigt dömd bara för att man gillt yngre tjejer är inte rätt. BO valde fortfarande att hänga med KR hem. Som någon skrev innan.
Om frun varit hemma och KR sagt, ”du kan sova på vår soffa om du inte kommer hem, men min fru är hemma” Vad hade BO svarat då?

Det är väldigt mycket rykten både om BO och KR, men eftersom alla vänner, fru och jobb är kvar hos KR så tror dom ju på honom även om han är dömd på pappret. Så, dessa rykten stämmer nog inte så bra.
Citera
2025-10-22, 12:54
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda1
Då är KR och BO lika. Eftersom BO börja få ett rykte efter sig också. Blanda alkohol och tabletter, raggar på män med fru samt börjar bli känd att anmäla våldtäkt eftersom detta inte är första gången.

Kul att KR är ”känd” i Helsingborg när han bodde 20 år i Stockholm.

Men att bli oskyldigt dömd bara för att man gillt yngre tjejer är inte rätt. BO valde fortfarande att hänga med KR hem. Som någon skrev innan.
Om frun varit hemma och KR sagt, ”du kan sova på vår soffa om du inte kommer hem, men min fru är hemma” Vad hade BO svarat då?

Det är väldigt mycket rykten både om BO och KR, men eftersom alla vänner, fru och jobb är kvar hos KR så tror dom ju på honom även om han är dömd på pappret. Så, dessa rykten stämmer nog inte så bra.

Nja. Han blev bortplockad från sommarens "Eva Rydberg-föreställning" på Sundspärlan.
Iofs skedde detta i samma veva han blev åtalad och inför rättegången. Tror att Eva i samråd med KRs advokat tog detta beslutet. Utgången blev oviss.
Citera
2025-10-22, 16:33
Medlem
ecaF-oNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaddilack

Både förundersökningsprotokollet och domen finns att läsa i tråden och länkarna fungerar utan problem.
(FB) Skådespelare dömd till 3 års fängelse för våldtäkt och 218 600 kr i skadestånd (2025-05-09)
Senast redigerad av ecaF-oN 2025-10-22 kl. 16:35.
Citera
2025-10-22, 19:12
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:
Var ser man den?

Inte en. Tre.

Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap har tre nya informationsfilmer med "gärningsmannen".

https://www.youtube.com/watch?v=kd0Eqwnccr4

https://www.youtube.com/watch?v=-S2WG6mBeBw

https://www.youtube.com/watch?v=9P25XIaNXvw

Tyvärr har Sverige ingen beredskap mot galna lagar (som samtyckeslagen).

De 349 knapptryckarna på Helgeandsholmen gör som de vill. Den dömande makten (som är den tredje statsmakten i en rättsstat) har inget att säga till om. I Sverige kör vi lynchningar i medier istället. Som är den tredje statsmakten här. Lagen om förtal är ett skämt. Särskilt när medier är skyldiga. Riksdagen stiftar vilka galna lagar som helst utan att någon stoppar den. Även med enkel majoritet. Oavsett vad Lagrådet säger.
Citera
2025-10-24, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Nja. Han blev bortplockad från sommarens "Eva Rydberg-föreställning" på Sundspärlan.
Iofs skedde detta i samma veva han blev åtalad och inför rättegången. Tror att Eva i samråd med KRs advokat tog detta beslutet. Utgången blev oviss.

Så du tror att K:s mamma pratar över huvudet på K o att K inte begriper ngt själv?
Citera
2025-11-01, 10:42
Medlem
Hej,

Hörde ytterligare ett rykte igår när jag va på aw. (ETT RYKTE)
Tydligen är BO ute en hel del och söker fortfarande väldigt mycket uppmärksamhet. Enligt hennes skolkamrat och en arbetskollega på gröna Lund så gör BO ALLT för att synas och höras.
Efter att KR fick domen så va hon ute och raggade (på äldre män igen) samt söp sig så jäkla full med klasskamrater. En arbetskollega beskriver henne som att hon har ett självskadebeteende av att synas och höras och tycka synd om henne. Att stå i centrum älskar hon. Lite kläder, dansa ”sexigt”, gå på karaoke. Visar även bilder på sig själv lättklädd och frågar andra ”om bilden är fin”.

En annan klasskamrat sa till läraren att BO hade sagt ”snart får jag pengar och kan bjuda er på öl” och sedan skrattat.
Tycker detta är ett konstigt beteende om det stämmer om man tydligen blivit våldtagen eller mer sagt, en man har gått ner på henne.
Varför fortsätter man i samma mönster?
Citera
2025-11-01, 11:45
Medlem
Du är ju helt ute och cyklar om du inte förstår att folk genomskådar dina inlägg. Två inlägg har du gjort här i tråden och båda dessa handlar om rykte du har hört om BO. Fy fan att man kan sjunka så lågt som du gör.
Citat:
Ursprungligen postat av KlaraA81
Såg att tråden fortfarande är igång.

Jag har hört ett rykte, JAG VET INTE om detta är sant, men fick höra detta från en kompis för två veckor sedan när jag va på aw.

En av mina kompisar är vän med en lärare på Balettakademin där BO studierna. Läraren hade hört talas om detta från en elev att BO anmält två våltäkter utan bevisning. Lärare hade då sagt till min kompis ”detta förvånar mig inte. BO ska alltid synas och höras och det är alltid väldigt synd om henne” Hon kommer bli en bra skådespelare om någon anställer henne.
Hon hade även hört från en i skådespelarbranchen att om detta kommer fram så kommer det bli svårt att få jobb inom detta. ”Denna branschen är smutsig och man får absolut inte vara lättkränkt för att få ett jobb. Såna här tjejer ger red flag och kommer bara skapa problem för produktionen. Tid är pengar och man kan inte ha någon det är synd om hela tiden”

Som sagt, jag vet inte hur mycket som är sant, utan detta va vad min kompis berättade. Så folk börjar ju ändå veta vem BO är. Jag vet vad läraren heter, men tänker inte skriva ut det här. Vet även vad eleven heter som berättade för läraren. (Jag kollade upp detta och det finns både en elev i BOs klass och en lärare som heter detta)

Och jag håller med många här. Både KR och BO är två otrogna idioter som inte ska vara i en miljö med alkohol. Båda två söker uppmärksamhet och behöver bekräftelse. (Iallafall det jag förstått på inläggen)

Vad som än händer nu så hoppas jag att båda två få gå vidare. Att både KR och BO bli lämnade i fred efter att hovrätten sagt sitt. Och att båda två får bearbeta detta på bästa sätt.

Dock tyckte jag straffet är alldeles för hårt om detta är sant. Han är ju inte nytorgsmannen direkt. Ge han i så fall en fotboja och låt han få vara med sina barn.

Citat:
Ursprungligen postat av KlaraA81
Hej,

Hörde ytterligare ett rykte igår när jag va på aw. (ETT RYKTE)
Tydligen är BO ute en hel del och söker fortfarande väldigt mycket uppmärksamhet. Enligt hennes skolkamrat och en arbetskollega på gröna Lund så gör BO ALLT för att synas och höras.
Efter att KR fick domen så va hon ute och raggade (på äldre män igen) samt söp sig så jäkla full med klasskamrater. En arbetskollega beskriver henne som att hon har ett självskadebeteende av att synas och höras och tycka synd om henne. Att stå i centrum älskar hon. Lite kläder, dansa ”sexigt”, gå på karaoke. Visar även bilder på sig själv lättklädd och frågar andra ”om bilden är fin”.

En annan klasskamrat sa till läraren att BO hade sagt ”snart får jag pengar och kan bjuda er på öl” och sedan skrattat.
Tycker detta är ett konstigt beteende om det stämmer om man tydligen blivit våldtagen eller mer sagt, en man har gått ner på henne.
Varför fortsätter man i samma mönster?
Citera
2025-11-01, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Du är ju helt ute och cyklar om du inte förstår att folk genomskådar dina inlägg. Två inlägg har du gjort här i tråden och båda dessa handlar om rykte du har hört om BO. Fy fan att man kan sjunka så lågt som du gör.

Och du har hört rykten om KR som du skriver ut. Är inte det samma sak?
Jag är ju tydlig med att det är rykten jag hört. Jag bor i Stockholm och har ingen koll på KR, detta är vad jag hörde av min väninna.
Du verkar veta väldigt mycket om KR och som du skriver ut. Är inte det samma sak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in