2025-10-21, 22:45
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
En person ser teknik som den människan inte känner till betyder inte "Aliens".
Det finns många hemliga militära projekt.
Och har de faktiskt sett något ö.h.t, när detta alltid är hörsägen?j

Nej inte bara hörsägen. (Repost -

https://youtube.com/playlist?list=PLEoKNyyu6JR-VHOrs7iHm2mgDC5Lzj5KV&si=6d2lEydNbREwwOay

Det där var bara EN kategori inom ufo vittnesmål.
Citera
2025-10-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nej inte bara hörsägen. (Repost -

https://youtube.com/playlist?list=PLEoKNyyu6JR-VHOrs7iHm2mgDC5Lzj5KV&si=6d2lEydNbREwwOay

Det där var bara EN kategori inom ufo vittnesmål.
Första klippet i den listan är någon som berättar om något = hörsägen.

Du kan inte mena att jag ska lyssna på flera timmars trams för att bli övertygad?

Citera
2025-10-21, 23:06
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Vilka är de?
De gröna gubbarna som du har nämnt flera gånger.

Du skriver det även i plural, så hur vet du att de är gröna?
Citera
2025-10-22, 00:24
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Om ett rymdskepp faktiskt färdats hit från ett annat stjärnsystem skulle det innebära teknologi som är enormt överlägsen vår egen...

När man tänker igenom det logiskt så blir det ganska uppenbart varför UFO eller utomjordiska besökare är en idiotisk myt...

Kan du vidareutveckla din logik,

Rymdskepp -> Annat stjärnsystem -> Överlägsen teknik -> Myt -> Idioti
Citera
2025-10-22, 00:29
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag sitter inte på oändlig gratis energi eller oändlig kunskap om att lösa sjukdomar och alla andra problem för mänskligheten, men det gör tydligen dina hippie-aliens? Men trots sina magiska förmågor struntar de i oss? Vad hände med den universiella kärleken som skulle finnas i den "galaktiska federationen"? You're just full of shit, man.

Människans skit är skapad av människan, precis som du får plocka upp din egen skit, om du har armar och ben. De har inte något ansvar för att hantera våra problem, eftersom vi rent praktiskt kan lösa dem själva.

Du skulle kunna sprida din kärlek på det här forumet, med förståelse, insikt, tålamod och välvilja. Gör du det? Nej, därför att "kärlek" till andra människor på ett anonymet forum inte har någon betydelse för dig.

Så varför skulle de bry sig?
Citera
2025-10-22, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Finns gott om bevis att det finns något som inte kommer här ifrån.

Sen om meneman kommer tro på annat liv en vad som anses vara apor & grisar samtidigt är högst otroligt.

Då många fortfarande tror att ett jämnställhet är friheten. När det i själva verket är ett modernt slaveri ökar inte hoppet om mänskligheten.

Kul med en ny film, blir spännande och se vilket material dom kommer släppa dom inte redan existerar.

Nej det finns noll bevis. Förutom massa hörsägen bara suddiga bilder och dåliga videos.

Inte ett enda kontret fysiskt bevis. Ingenting.
Citera
2025-10-22, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Jag tror inte du är med riktigt här. Jag postade ca 140 inspelade Försthandsvittnesmål från piloter världen över, från 1931 till 2021

Hur fick fick du det till hörsägen?

Det finns 8 miljarder människor på jorden, tusentals piloter och långt många fler sedan 1931. Det finns ett hav av idiotier där ute som tror på allt möjligt. Lika många ljuger, vill ha uppmärksamhet eller förväxlar naturliga fenomen med vad de vill se. Det är myter. Folk är folk. Folk tror på myter och diktar ihop saker som passar in i myterna. De vill inte känna sig utanför. Eller snarare vara en del av något spännande, för att känna sig mer relevanta.

Samma fenomen har funnits i tusentals år. Om det är Yeti, Jesus, troll eller Loch Ness monstret spelar ingen roll. Det är uppenbarligen bara mänskligt. Nu råkar det vara UFO:n och aliens. Enda skillnaden är väl att det lättare får spridning idag och når ut till fler idioter.

Förstår du hur lite 140 inspelade vittnesmål sedan 1921 betyder eller kan användas som bevis?!

Man skulle kunna ordna fram över 500 inspelningar imorgon med folk som har sett Bigfoot eller varulvar. Men du kanske tror på det också?

Konkreta fysiska bevis finns det naturligtvis ingenting av, som med alla andra myter. Inte ens en enda verifierad och trovärdig bild på aliens eller en metallbit från alla farkoster man sett eller kraschat. Precis som det inte finns ett enda hårstrå från bigfoot.

Om 140 personer verkligen har sett vad de påstår, utan att lyckas skrapa fram en enda trovärdig bild, video eller ett fysiskt bevis, så är det kanske dags att börja fundera?

När ska ni idioter växa upp?
Citera
2025-10-22, 01:11
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nej det finns noll bevis. Förutom massa hörsägen bara suddiga bilder och dåliga videos.

Inte ett enda kontret fysiskt bevis. Ingenting.
Nu har jag andra saker för mig än att leta bevis för utomjordiskt besök på jorden, men det är absolut ett intresse eller vad man ska säga. Det närmaste bevis jag hittills har kommit är saker som får mig att tänka "Well, det där var ju skumt". Inget som ens i är i närheten av "Nej men hallå där ET!". Det är som du säger, kassa filmer och bilder och tveksamma vittnesmål.
Citera
2025-10-22, 01:18
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det finns 8 miljarder människor på jorden, tusentals piloter och långt många fler sedan 1931. Det finns ett hav av idiotier där ute som tror på allt möjligt. Lika många ljuger, vill ha uppmärksamhet eller förväxlar naturliga fenomen med vad de vill se. Det är myter. Folk är folk. Folk tror på myter och diktar ihop saker som passar in i myterna. De vill inte känna sig utanför. Eller snarare vara en del av något spännande, för att känna sig mer relevanta.

Samma fenomen har funnits i tusentals år. Om det är Yeti, Jesus, troll eller Loch Ness monstret spelar ingen roll. Det är uppenbarligen bara mänskligt. Nu råkar det vara UFO:n och aliens. Enda skillnaden är väl att det lättare får spridning idag och når ut till fler idioter.

Förstår du hur lite 140 inspelade vittnesmål sedan 1921 betyder eller kan användas som bevis?!

Man skulle kunna ordna fram över 500 inspelningar imorgon med folk som har sett Bigfoot eller varulvar. Men du kanske tror på det också?

Konkreta fysiska bevis finns det naturligtvis ingenting av, som med alla andra myter. Inte ens en enda verifierad och trovärdig bild på aliens eller en metallbit från alla farkoster man sett eller kraschat. Precis som det inte finns ett enda hårstrå från bigfoot.

Om 140 personer verkligen har sett vad de påstår, utan att lyckas skrapa fram en enda trovärdig bild, video eller ett fysiskt bevis, så är det kanske dags att börja fundera?

När ska ni idioter växa upp?
Och grejen är, om vi har haft besök - varför dölja det? Jag är 100% säker på att mänskligheten dom senaste säg 200 åren har varit mogna att klara att hantera det. En annan grej jag tänker på, det är att är en soldat blir tillfångatagen i krig så är det enda han behöver svara på är sitt namn, sin rank och sitt nummer. Varför skulle inte en varelse som har löst problemet med att färdas genom världsrymden inte ha liknande tänk? Varför skulle dom samarbeta med några som på en galaktisk skala som bäst är myror?

Okej, det är ett människocentriskt sätt att tänka, men jag tror liksom inte att ETs skulle vara så dumma att dom avslöjade massa shit för oss.

Sen tänker jag också att om nu ET landar någonstans, så behöver man inte dölja det för att bli en maktfaktor - att ET ens är där blir ju en maktfaktor i sig.
Citera
2025-10-22, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nu har jag andra saker för mig än att leta bevis för utomjordiskt besök på jorden, men det är absolut ett intresse eller vad man ska säga. Det närmaste bevis jag hittills har kommit är saker som får mig att tänka "Well, det där var ju skumt". Inget som ens i är i närheten av "Nej men hallå där ET!". Det är som du säger, kassa filmer och bilder och tveksamma vittnesmål.

Det är nog alla människors intresse. Mer eller mindre. Bomben om något konkret bevis för aliens skulle uppdagas och verifierat av flera oberoende källor, skulle vara så ofantlig att det skulle vara mänsklighetens överlägset största nyhet genom tiderna och fullständigt skaka om hela världen på ett sätt vi aldrig sett maken till.

Men bevisbördan är självklart upp till de som påstår. Den är obefintlig. Finns inga som helst konkreta bevis.

Visst, de har gjort nya coola dokumentärer med diverse visselblåsare och intervjuat vittnen med cool musik i bakgrunden osv, men det är ju bara underhållning. Det säljer. Kvaliteten på bevisen håller inte samma nivå haha
Citera
2025-10-22, 01:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det är nog alla människors intresse. Mer eller mindre. Bomben om något konkret bevis för aliens skulle uppdagas och verifierat av flera oberoende källor, skulle vara så ofantlig att det skulle vara mänsklighetens överlägset största nyhet genom tiderna och fullständigt skaka om hela världen på ett sätt vi aldrig sett maken till.

Men bevisbördan är självklart upp till de som påstår. Den är obefintlig. Finns inga som helst konkreta bevis.

Visst, de har gjort nya coola dokumentärer med diverse visselblåsare och intervjuat vittnen med cool musik i bakgrunden osv, men det är ju bara underhållning. Det säljer. Kvaliteten på bevisen håller inte samma nivå haha
Ja, det hade ställt så mycket av det vi vet, eller tror att vi vet, på huvudet.

Ja, det är liksom alltid samma bullshit som vanligt på repeat.
Citera
2025-10-22, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Vi pratar UFO i den bemärkelse att det är gröna gubbar som styr spakar, du vet ett annat liv.

UFO som flygande objekt utan liv är inte relevant kanske du tog fel tråd.

Finns gott om UFO i så fall.
Tror du fortfarande det finns liv på andra planeter med gröna gubbar som flyger runt?

Varför har du repeterat samma nonsens genom hela tråden? Förstör läslusten något oerhört.

On Topic:
Självklart kommer man se den men lär ju inte vara mycket nytt för oss som redan sett intervjuer med dom flesta inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in