2025-10-21, 17:45
Medlem
Alla har ett ansvar även restaurangen . Åt han ngt frukt och grönt till ? 4 biffar potatismos och sås är ju inte det nyttigaste . Restaurangen levererar även skolmat så de är nog kunniga på området. Alltför många behöver motionera och gå ner i vikt . Hjärt och kärlsjukdomar minskar på så sätt också.
Citera
2025-10-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Efter att ha läst igenom två tredjedelar av den här tråden så känner jag att jag har frågor på temat.

-Har huvudpersonen något otalt med restaurangen, har han kanske groffat åt sig alldeles för mycket inte bara en gång utan detta är 20:e gången och nu reagerar restaurangen?

eller

-Är restaurangägaren en fullständig psykopat som ringer upp och hotar sina gäster efteråt. I MIN värld så säger man till direkt på restaurangen om någon inte beter sig som önskat, att göra det i efterhand är rena psykopatmetoder.

Jag lutar mot alternativ två.

Från en av artiklarna
"Där skäller han ju ut mig i telefon för att jag har tagit för mycket, och säger att det inte är lönsamt med kunder som mig. Det var pannbiffarna som han reagerade på. Han sa att enligt buffélagen får man bara två stycken, säger 27-åringen och fortsätter:*
Jag hade förstått om han hade blivit arg om jag hade kastat mat, men det var ju inte fallet. Jag hade renskrapad tallrik. Det var inget prat om matsvinn, det vara bra gap och skrik om att sådana som jag är förlustaffär."
Citera
2025-10-21, 18:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullpathos
Du kan givetvis bli fet på sushi.

Aha, alright. Tycker jag sett anorektiker blandat med halvfeta människor som ser allmänt osunda ut stå och plocka i sushidisken. Bara antagit att de fuskar med maten på annat håll och käkar sushi för att se trendiga ut.

Sushi är för sittkissare. Real men don´t eat sushi.
https://www.youtube.com/watch?v=3J9EeCMXtUI
Citera
2025-10-21, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Ja, jag tror mer på en gäst än en krögare som ringer upp sina gäster för att skälla ut dem. Fy fan vilket vidrigt beteende.
Om det nu var så att krögaren ringde upp honom.
Citera
2025-10-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Nej, alla känner minst en person som ska "vinna" över bufféer genom att taktiskt äta dyra saker i absurda mängder. Om du skulle haft tur nog att slippa sådana själv så kan du ju bara titta runt i tråden, flera användare som ger utryck för precis den inställningen.
Nästan alla känner en Ove Sundberg. De enda som inte gör det är de som är Ove Sundberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Om det fanns inlagd gurka på buffén bör den legat i en lag. Den s.k. buffélagen.
Och där får gurkan ligga tills den vunnit laga kraft.

Sen har vi sill i Svea rikes lag.
Senast redigerad av KamerunHunter 2025-10-21 kl. 18:22.
Citera
2025-10-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Efter att ha läst igenom två tredjedelar av den här tråden så känner jag att jag har frågor på temat.

-Har huvudpersonen något otalt med restaurangen, har han kanske groffat åt sig alldeles för mycket inte bara en gång utan detta är 20:e gången och nu reagerar restaurangen?

eller

-Är restaurangägaren en fullständig psykopat som ringer upp och hotar sina gäster efteråt. I MIN värld så säger man till direkt på restaurangen om någon inte beter sig som önskat, att göra det i efterhand är rena psykopatmetoder.

Jag lutar mot alternativ två.

Det lutar åt att Marcus trollar. Alternativt är det hans polare som prankar honom och Marcus svalde hela betet som en gammal pensionär
Citera
2025-10-21, 18:25
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Ja, jag tror mer på en gäst än en krögare som ringer upp sina gäster för att skälla ut dem. Fy fan vilket vidrigt beteende.
Jag tänker precis tvärtom. Krögaren är affärsman. Han är beroende av kunder. Kunder talar med varann. Att krögaren ringer talar därför om att något extremt har hänt. Man ringer inte "om fyra biffar". Det är en påhittad eller vinklad historia.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-21 kl. 18:37.
Citera
2025-10-21, 18:26
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullpathos
Det om invandringen var betydligt vanligare förr än nu, så jag vet inte riktigt vad du menar på den punkten. Flashback har blivit avsevärt mer politiskt korrekt och vänster än förr.

Absolut inte. Invandrare var hatade men det var inre utgångspunkt i varenda tråd och diskussion. Sen att det blivit ”mer PK” har att göra med att fler har hittat hit då de insåg att vi inte alla är dödsknrkarpedofilnazister så självklart blir det mer såna här också.

Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
För att det fanns färre invandrare

Nej, det fanns färre spånhuven
Citera
2025-10-21, 18:28
Medlem
Kinaskis avatar
Man undrar ju varför restaurangen inte skrivit max 2 biffar per person eller nåt.
Det är ju inte ovanligt vid lunchbufféer att man får köttet serverat separat och sen får man gå loss på buffén med övrigt.

Men finns det information om hur stora dessa pannbiffar var?
Citera
2025-10-21, 18:29
Medlem
Shitbrakes avatar
Kan det vara Eurocop-grabbarna som har varit i farten? Det är ju inte första gången dom ringer upp och låtsas vara resturangägare..
Citera
2025-10-21, 18:40
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitbrake
Kan det vara Eurocop-grabbarna som har varit i farten? Det är ju inte första gången dom ringer upp och låtsas vara resturangägare..

Går du in på resturangens facebook så ser du att så inte är fallet. De ”försvarar” sig med ett inlägg och de gräver sin grop ännu djupare.
Senast redigerad av Gaffelpärm 2025-10-21 kl. 18:46.
Citera
2025-10-21, 18:46
Medlem
Gaffelpärms avatar
Ifrån deras facebook:

” Just nu cirkulerar det mycket rykten, påståenden och rena hittipå på sociala medier.

Vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag.
Spontant känns allt väldigt missvisande då dialogen faktiskt endast från vår sida handlat om att vi i tider som dessa inte vill se mat försvinna i sopor.

Då en av våra anställda är personlig vän med en av dom berörda så ringde hon upp för att vi ville se vad som låg till grund för dom negativa kommentarer på Facebook. det fanns på intet sätt intentioner att på något sätt misskreditera personen i fråga.

Frågeställningen handlade om ett upprepat mönster som vi ville lyfta. Sen är vi dom första att erkänna att samtalet kanske tog en vändning som ingen är nöjd med och självklart har vi bett om ursäkt om någon upplevt sitt livs värsta kränkning.

Valet att ställa upp och prata med katrineholmskuriren handlade om att faktiskt visa att visa vår välvilja i situationen och att vi faktiskt inte undviker ämnet.
För att klargöra det vi även kommunicerade med Kuriren, ät hur mycket du vill, av allt, vi har en buffé! Vi är stolta över slickade tallrikar och perfekt fisk och allt vi kommunicerar är undvik att kasta mat. Inget annat!

Att vi klargör detta betyder INTE att det är ok med hot, nattliga samtal, personliga hot på privata mail och sociala medier på grund av missförstådda pannbiffar.
Detta är inte på någotvis acceptabelt.

Vi välkomnar självklart alla att komma och prova våra numera berömda pannbiffar.
Vi gör dom på ren nötfärs, laktosfri mjölk, stekt lök, salt, vitpeppar, soja, sen vänder vi dom försiktigt i ströbröd och serverar med en härlig gräddsås. Vikten är 200gr efter långsam stekning i smör.
Så kom och ät och se hur många du orkar!”

Jag fastnade mest för ”vi har som policy att aldrig kommentera enskilda fall och gör i detta fall inga undantag”
Hahahahahaha!!
Sen kommenterar de just exakt detta fallet med två a4 sidor ordbajserier.
Senast redigerad av Gaffelpärm 2025-10-21 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in