2025-10-21, 17:12
  #93961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Sidan 478 i bilagan som slutar med 100 (20100)

Det kan finnas fler, med det är förhöret jag sett än så länge.

Tusen gånger tack, du är en klippa.
Citera
2025-10-21, 17:13
  #93962
Medlem
micro113s avatar
Nu har Expressen fiskat upp att det är åtal på gång mot Anjo.
Och Anjo verkar ha fått juridiska råd av Jåcke juridik ...

”Anjo” polisanmäld för förtal av ”Chrippa”
Publicerad 21 okt 2025 kl 16.43
Influencern ”Chrippa” har polisanmält Youtubern ”Anjo” för förtal och pekar ut flera videoklipp.

– Det här är ett Youtube-drama där alla har varit inblandade, där alla har varit införstådda hur ett internetdrama sett ut, slår ”Anjo” ifrån sig i en video.

[mer i artikeln]
https://www.expressen.se/noje/anjo-polisanmald-for-fortal-av-chrippa/
Citera
2025-10-21, 17:14
  #93963
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
Okej. Jag pallade inte med att läsa så mycket. Tyckcer de flesta är helt rubbade i förhören... och gällande hela skiten egentligen. Men bara tänker att om det finns samtal och videor som bevisar detta - då får ju J verkligen hoppas på att det inte finns bevis som styrker motsatsen - alltså att hon använt pengar hon fått eller att hon bett om stålar överhuvudtaget. Eller blivit bjuden på allt möjligt för dessa pengar. Då lär det inte betyda speciellt mycket vad enstaka videos säger.
Finns bevis i form av telefonsamtal där Julia fått pengar ifrån chrippa som hon använt upp på 3 dagar och sen ber hon chrippa om mer pengar
Citera
2025-10-21, 17:14
  #93964
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Menar du att Jocke inte anmälde Linnea för barnmisshandel som han påstod?

Alla undviker att besvara den frågan. Den verkar oviktig för dem - och osann.
Citera
2025-10-21, 17:15
  #93965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Jockes soc papper säger ju dock att han nästan aldrig fick vara hemma.
Hur kan hon vara dålig mamma åt ett barn hon knappt träffar? Som växer upp hos en annan familj?

Tycker du att en mamma som överger, försummar och avvisar ett barn är en bra mamma?
Citera
2025-10-21, 17:18
  #93966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Förstår inte riktigt varför han dementerar så mycket på sin Instagram när han borde veta att det kommer med i fupen det blir ju bara att han ser extremt dum ut.

Undra om Linneas mamma också blir utredd mera nu? och är syskonen inblandade ni som har läst lite mer än mig kanske vet?

Han är bra dum, killen. Vet inte men undrar om dom inte kollar alla i familjerna? Och hittar de nåt misstänkt så utreds de också?
Citera
2025-10-21, 17:18
  #93967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Jockes soc papper säger ju dock att han nästan aldrig fick vara hemma.
Hur kan hon vara dålig mamma åt ett barn hon knappt träffar? Som växer upp hos en annan familj?

Att aldrig träffa sitt barn är väl definitionen av en kass morsa?!
Citera
2025-10-21, 17:19
  #93968
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu har Expressen fiskat upp att det är åtal på gång mot Anjo.
Och Anjo verkar ha fått juridiska råd av Jåcke juridik ...

”Anjo” polisanmäld för förtal av ”Chrippa”
Publicerad 21 okt 2025 kl 16.43
Influencern ”Chrippa” har polisanmält Youtubern ”Anjo” för förtal och pekar ut flera videoklipp.

– Det här är ett Youtube-drama där alla har varit inblandade, där alla har varit införstådda hur ett internetdrama sett ut, slår ”Anjo” ifrån sig i en video.

[mer i artikeln]
https://www.expressen.se/noje/anjo-polisanmald-for-fortal-av-chrippa/


Det är inget nytt och det är inget som ens kommer gå till något åtal 😂 med tanke på vad chrippa utsatt Anjo för etc.
Citera
2025-10-21, 17:20
  #93969
Medlem
Satine-Salas avatar
Chrippa känns som en gangster när han svarar i förhör Linnéa ville slänga all skit på Jocke och pratade som en fjortis. Pappa Thomas tycker jag rätt synd om som är indragen i den här soppan, han ville mest bara hjälpa sin son. Julias vittnesmål stämmer rätt bra överens med filmer som har spelats in och vad vittnen säger. Att jag säger så betyder inte att hon är är oskyldig till brott då hennes konto har använts men det är en förmildrande omständighet om hon blivit hotad till att medverka. En liten undran är om Chrippa är på samma sätt mot Linnéa .
Citera
2025-10-21, 17:20
  #93970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
Chrippa är väl inte den springande punkten gällande förtalet? Det är ju Linnea. Och där har det knappast funnits någon "överenskommelse"... Och det kan mycket väl bli väldigt många förtalspunkter gällande henne både mor Anjo och Rask. Där är de nog körda. Mest synd om Rask som gjort samma sak förr....

Tror även att fler målsägande än Chrippa och Linnea lär tillkomma. Med tanke på hur man målat ut paret som driver kanalen Medvikt som klandervärda, där kvinnans porrbilder beskrivs ingående. De båda utmålas som knarkare, och mannen som en person som missköter sitt jobb till den grad att han fick sparken, bland annat för att han knarkade på arbetstid och gav uttryck för nazistiska åsikter. Det blir svårt att hävda någon ömsesidig vinning där det funnits samtycke, eller att det varit försvarligt för att det finns ett allmänintresse, i den situationen.
Citera
2025-10-21, 17:21
  #93971
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Tycker du att en mamma som överger, försummar och avvisar ett barn är en bra mamma?
Har du lyssnat på när soc papperna läses upp i sin helhet och inte blandas med Jockes lögner?
Mamman säger ju att hon inte klarade av Jocke, det tog utbildade sjukvårdspersonal 45 minuter att lugna Jocke när han fick ett utbrott, fosterfamiljen bekräftade Jockes utbrott och aggressivitet, det gick så långt att fosterfamiljens egen dotter blev rädd och därför fick Jocke flytta.
Uppenbarligen var Jocke ett barn som krävde mer, och mamman klarade inte av att hantera honom. Tycker du det hade varit bättre för Jocke att vara kvar hemma där hans beteende blev värre och mamman inte klarade av honom, än att han kom till fosterfamiljen som hade mer erfarenhet och bättre kunde hantera Jockes beteende och utbrott?
Citera
2025-10-21, 17:24
  #93972
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Att aldrig träffa sitt barn är väl definitionen av en kass morsa?!
Nu säger du emot dig själv, hur ska du ha det?
Var hon en dålig morsa för att hon var alkoholist och knaprade piller (som du påstår men inte kan bevisa) eller dålig för att hon inte träffade Jocke? (då påverka det ju inte Jocke om mamman dricker eller tar piller)

Hade du trott det blivit bättre för Jocke om han varit kvar hemma hos sin mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in