2025-10-21, 15:32
Medlem
Här står allting (namn på Jens m.m) för alla som frågar… första sidan, fäst under ämnet. Inte så svårt att hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av upplysa
Förundersökningsprotokoll
Fup
Attunda tingsrätt
B 13940-25
https://files.catbox.moe/e6sjjg.pdf
Stämningsansökan
Attunda tingsrätt
B 13940-25
https://files.catbox.moe/1pr6mt.pdf
Citera
2025-10-21, 16:21
Medlem
Det stör mig att ingen har ifrågasatt tidsaspekten här. Alltså i vilken ordning hände saker och ting här egentligen 🤔.
Alla verkar vara överens om att: 1) Jens kontaktar TV4 och pitchar idén. 2) Han besöker kvinnan med 2000:- i fickan. 3) Han går tillbaka till TV4 och meddelar att det inte blir något reportage då kvinnan inte har något att berätta.
Nej nej nej! Det är inte så som jag tror att det här har gått till. Jag tror att det var så här: 1) Jens träffar kvinnan privat med 2000:- i fickan för ett långt knull. 2) Han kontaktar TV4 och pitchar idén för att legitimera att han har varit där. 3) Han går tillbaka till TV4 och meddelar att det inte blir något reportage då kvinnan inte har något att berätta.
Mina två huvudhypoteser:
1. Jens besöker kvinnan med 2000:- i fickan för ett långt knull. När han är på väg ut ifrån lägenheten så tror han sig se polisens spanare och anar oråd. Han inser att han kan komma att behöva en anledning till varför han var där. Det är då som han kommer på den här idén med reportaget och pitchar den för TV4-chefen. Alltså EFTER att han har haft sitt långa knull, och legitimerar därigenom varför han har varit där.
2. Några månader efter sitt besök så blir han kontaktad av polisen som berättar för honom att han är misstänkt i en sexköpshärva. Han skyller då på jobb. Han inser att det här INTE kommer att sluta bra för varken honom eller TV4. Han kontaktar då någon kompis på kontoret och förklarar läget (och skyller då förmodligen på jobb även här). Chefen gör då bedömningen att det inte är läge att kasta Jens under bussen och på så sätt dra med sig TV4 ner i skiten. Dom behöver helt enkelt inte fler skandaler av den här sorten. Så dom kommer i SAMFÖRSTÅND fram till bullshithistorien om reportaget 🤷‍♂️ .

Han är döpt i kvinnans telefon som ”Trevlig lite knubbig svensk man 48 år Knullade länge”.
Ej att förväxla med "Trevlig lite knubbig svensk man 48 år, promenerade länge och pratade om journalistik".
Citera
2025-10-21, 16:27
Medlem
Om tjockisen har använt Tv4 som försvar så är det upp till åklagaren och polis att hålla förhör med cheferna på tv4. Samt gå igenom dokument och datahistorik, för sånt finns alltid. Om inte så begår polis och åklagare tjänstefel.

Det hade snabbt visat sig att det hela bara är en efterkonstruktion
Citera
2025-10-21, 16:47
Medlem
Enligt stämningsansökan så har långknullet skett den 13 november 2023.
Men det är högst oklart när mötet mellan Jens och TV4-chefen har ägt rum. Expressen skriver "När det hände minns hon inte, men hon tror att det bör ha varit mellan maj 2023 och februari 2024 – ett tidsspann på nio månader.
Hon kan alltså inte med säkerhet avgöra om samtalet med TV4-profilen skedde före eller efter den 13 november 2023, då det misstänkta sexköpet ska ha ägt rum".

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tv4-profilen-och-hans-chef-sa-skiljer-sig-versionerna/
Citera
2025-10-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokabjorn
Enligt stämningsansökan så har långknullet skett den 13 november 2023.
Men det är högst oklart när mötet mellan Jens och TV4-chefen har ägt rum. Expressen skriver "När det hände minns hon inte, men hon tror att det bör ha varit mellan maj 2023 och februari 2024 – ett tidsspann på nio månader.
Hon kan alltså inte med säkerhet avgöra om samtalet med TV4-profilen skedde före eller efter den 13 november 2023, då det misstänkta sexköpet ska ha ägt rum".

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tv4-profilen-och-hans-chef-sa-skiljer-sig-versionerna/

Om chefen uppger samma diffusa tidsspann vid vittnesmålet så kommer det ju inte att vara till långknullarens fördel precis. Det hade varit skillnad om det fanns dokumenterad info såsom e-mail som styrkte att de hade haft denna diskussionen innan själva långknullningen ägde rum. Annars behöver rätten beakta möjligheten att Långknullaren tutat i chefen storyn i efterhand för att dölja att brott begåtts.
Citera
2025-10-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Om chefen uppger samma diffusa tidsspann vid vittnesmålet så kommer det ju inte att vara till långknullarens fördel precis. Det hade varit skillnad om det fanns dokumenterad info såsom e-mail som styrkte att de hade haft denna diskussionen innan själva långknullningen ägde rum. Annars behöver rätten beakta möjligheten att Långknullaren tutat i chefen storyn i efterhand för att dölja att brott begåtts.
Det är precis det som jag tror har hänt!
Citera
2025-10-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokabjorn
Det stör mig att ingen har ifrågasatt tidsaspekten här. Alltså i vilken ordning hände saker och ting här egentligen 🤔.
Alla verkar vara överens om att: 1) Jens kontaktar TV4 och pitchar idén. 2) Han besöker kvinnan med 2000:- i fickan. 3) Han går tillbaka till TV4 och meddelar att det inte blir något reportage då kvinnan inte har något att berätta.
Nej nej nej! Det är inte så som jag tror att det här har gått till. Jag tror att det var så här: 1) Jens träffar kvinnan privat med 2000:- i fickan för ett långt knull. 2) Han kontaktar TV4 och pitchar idén för att legitimera att han har varit där. 3) Han går tillbaka till TV4 och meddelar att det inte blir något reportage då kvinnan inte har något att berätta.
Mina två huvudhypoteser:
1. Jens besöker kvinnan med 2000:- i fickan för ett långt knull. När han är på väg ut ifrån lägenheten så tror han sig se polisens spanare och anar oråd. Han inser att han kan komma att behöva en anledning till varför han var där. Det är då som han kommer på den här idén med reportaget och pitchar den för TV4-chefen. Alltså EFTER att han har haft sitt långa knull, och legitimerar därigenom varför han har varit där.
2. Några månader efter sitt besök så blir han kontaktad av polisen som berättar för honom att han är misstänkt i en sexköpshärva. Han skyller då på jobb. Han inser att det här INTE kommer att sluta bra för varken honom eller TV4. Han kontaktar då någon kompis på kontoret och förklarar läget (och skyller då förmodligen på jobb även här). Chefen gör då bedömningen att det inte är läge att kasta Jens under bussen och på så sätt dra med sig TV4 ner i skiten. Dom behöver helt enkelt inte fler skandaler av den här sorten. Så dom kommer i SAMFÖRSTÅND fram till bullshithistorien om reportaget 🤷‍♂️ .

Han är döpt i kvinnans telefon som ”Trevlig lite knubbig svensk man 48 år Knullade länge”.
Ej att förväxla med "Trevlig lite knubbig svensk man 48 år, promenerade länge och pratade om journalistik".

En enkel fråga bara. Varför tror du att han skulle ha sett några spanare utanför hennes lägenhet? De har ju inte haft span på henne.
Citera
2025-10-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Enligt Stoppa Presarna hade polisen redan span på Långknullarn när han torskade med dicken i Mumindalen. OM det stämmer, nån som vet varför ?
Alltså det står så här:

"Enligt förundersökningen hade polisen då span på Jens B. Nordström."

Jag har inte sett detta i FUP:en.

Stoppa Pressarna är ju sedan det media som är absolut mest ute med spekulationer och rena fantasier. Eller vad sägs om detta:

https://stoppapressarna.se/svenskt/kallor-tv4-jens-utsatt-for-en-komplott/
Citera
2025-10-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Stoppa Pressarna är ju sedan det media som är absolut mest ute med spekulationer och rena fantasier.

Jo, därför jag garderade med ett OM. Men även en blind höna hittar ett och annat korn ibland.
Citera
2025-10-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Jo, därför jag garderade med ett OM. Men även en blind höna hittar ett och annat korn ibland.
Kanske det. Men har du sett något om span mot Jensa i FUP:en?
Citera
2025-10-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Återigen denne Simon Häggström som haft långspan på en person som man ev ?!! kan kalla kändis för att kunna basunera ut detta i media och sedan kunna skriva en värdelös bok om hans arbete.

hur mycket pengar har hans arbete egentligen kostat samhället ? och när ska det egentligen framkomma att han inte bryr sig ett skit om de tjejer som arbetar på gatan...han är bara ute efter att skapa sig ett namn själv & ev då tjäna en hacka på hela apparaten också.
Var hittar du uppgifter om långspan? Jag ser inget om detta i FUP:en och de kan ju omöjligt haft span på honom vid det tillfälle som han besökte Elina. För då hade ju de som spanade på honom vetat om han tog en promenad eller ej.
Citera
2025-10-21, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Eller vad sägs om detta:

https://stoppapressarna.se/svenskt/kallor-tv4-jens-utsatt-for-en-komplott/

Fantastiskt. Kan SP vara en hemlig knullring på spåret ? En ring med maffiga namn som Timell, Snusk-Eskil, Långknullarn, Kronér, Paolo, Scheikes kvinnor, några centerpeddon och ett gäng till ? Finns tydliga tecken som pekar i den riktningen. 😃😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in