2025-10-21, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
En konkurrent som sprider falska påståenden mot Evo (vilket ju Evo menar) påverkas självfallet i sina affärer i det att i USA det är politikerna som beslutar om licenserna för internetspel. Och om vi spekulerar, vad kan syftet med att kasta skit på Evo? Ja finns det något annat 'än att underminera Evos verksamhet i USA?
Parentetiskt bör nämnas att det finns en lag i USA mot aktiebedrägeri, en lag som är mycket hård mot den som fälls

Ja, ok, deras konkurrent kanske fälls - hur förändrar det deras sjunkande tillväxt?
Citera
2025-10-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8686
Ja, ok, deras konkurrent kanske fälls - hur förändrar det deras sjunkande tillväxt?
Evos tillväxt i USA har väl avtagit markant?
Citera
2025-10-21, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Evos tillväxt i USA har väl avtagit markant?

Tittar jag på tillväxten för hela bolaget så har det ju avtagit markant.
Citera
2025-10-21, 17:06
Medlem
På tio år har Playtechs börskurs fallit till omkring en fjärdedel, medan Evos gått upp runt 15 gånger på nio år. Likväl värderas Evo till nästan lika låga p/e tal som Playtech, vilket får mig att undra; Varför denna verklighetsfrånvarande värdering?
Citera
2025-10-21, 17:22
Medlem
Citat:
Vad har det och göra med att EVOs fundamenta ständigt blir sämre?

Hur menar du? Du såg det som obetydlig info och jag tänker snarare tvärtom.

Nu har det ju tisslats om just Playtech rätt länge och nu har bolaget själva även bekräftat att det var dom som anlitade Black Cube.
Något häpnadsväckande skulle jag säga med tanke på att man verkat i skuggorna, betalat för fabricering av en väldigt allvarlig smutskastningskampanj, troligen enbart för att vinna marknadsandelar.

När man avslöjas med fingrarna i syltburken så ”står man för det” helt plötsligt.

Det kan få långtgående konsekvenser för Playtech, framförallt i ett längre perspektiv, vilket skulle kunna påverka Evolutions tillväxttakt positivt, men det är för tidigt att säga säkert såklart.
Det här lär mala på på ett tag till men skulle kunna sluta med att Evo helt plötsligt har en väldigt mycket svagare konkurrent.

Personligen är jag inte förvånad över att tillväxttakten avtar ju mer bolaget har växt och konkurrensen hårdnat. Men sen köpte jag heller inte på toppen i antagande om att den skulle vara intakt eller ökandes i all framtid heller.

Du får såklart fokusera på precis vad du vill.
Citera
2025-10-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Hur menar du? Du såg det som obetydlig info och jag tänker snarare tvärtom.

Nu har det ju tisslats om just Playtech rätt länge och nu har bolaget själva även bekräftat att det var dom som anlitade Black Cube.
Något häpnadsväckande skulle jag säga med tanke på att man verkat i skuggorna, betalat för fabricering av en väldigt allvarlig smutskastningskampanj, troligen enbart för att vinna marknadsandelar.

När man avslöjas med fingrarna i syltburken så ”står man för det” helt plötsligt.

Det kan få långtgående konsekvenser för Playtech, framförallt i ett längre perspektiv, vilket skulle kunna påverka Evolutions tillväxttakt positivt, men det är för tidigt att säga säkert såklart.
Det här lär mala på på ett tag till men skulle kunna sluta med att Evo helt plötsligt har en väldigt mycket svagare konkurrent.

Personligen är jag inte förvånad över att tillväxttakten avtar ju mer bolaget har växt och konkurrensen hårdnat. Men sen köpte jag heller inte på toppen i antagande om att den skulle vara intakt eller ökandes i all framtid heller.

Du får såklart fokusera på precis vad du vill.

Ja, playtech lär få lite böter etc.
Sen då?

EVO är ett moget bolag, finns inte mer tillväxt att hämta.
Citera
2025-10-21, 17:40
Medlem
Citat:
Ja, playtech lär få lite böter etc.
Sen då?

EVO är ett moget bolag, finns inte mer tillväxt att hämta.

Nu är ju inte målet avgjort men varför tror du på lite böter?

Evolution växer fortfarande, på en marknad som växer strukturellt.

Jag vet inte vad du är ute efter här, du får gärna visa var jag påstått att Evo skulle vara något fantastiskt tillväxt-case för annars är det ju en rätt meningslös diskussion med trötta one-liners från din sida?
Citera
2025-10-21, 17:48
Medlem
Citat:

Jag vet inte vad du är ute efter här, du får gärna visa var jag påstått att Evo skulle vara något fantastiskt tillväxt-case för annars är det ju en rätt meningslös diskussion med trötta one-liners från din sida?

Kollar vi på samma siffror?
EVO är stendött, därför kursen har varit sidleds sedan flera år tillbaks.

Det här är ett diskussionsforum, oftast brukar bägge parter vara ute efter en diskussion.

För att böter är det man brukar oftast få.
Senast redigerad av 8686 2025-10-21 kl. 17:54.
Citera
2025-10-21, 17:58
Medlem
Citat:
Kollar vi på samma siffror?
EVO är stendött, därför kursen har varit sidleds sedan flera år tillbaks.

Det här är ett diskussionsforum, oftast brukar bägge parter vara ute efter en diskussion.

Troligen inte om du nu påstår att bolaget har negativ tillväxt?

Ja men det är inte jag som helt verkar ha snöat in på tillväxten. En ledtråd skulle kunna vara att jag öht inte ens nämnde tillväxttakten utan snarare postade en nyhet som jag tror andra kan finna intressant.

Tramsande ger mig inget dock, har svårt att kalla det en diskussion ens, men tack för idag!
Citera
2025-10-21, 18:01
Medlem
Citat:
Troligen inte om du nu påstår att bolaget har negativ tillväxt?

Ja men det är inte jag som helt verkar ha snöat in på tillväxten. En ledtråd skulle kunna vara att jag öht inte ens nämnde tillväxttakten utan snarare postade en nyhet som jag tror andra kan finna intressant.

Tramsande ger mig inget dock, har svårt att kalla det en diskussion ens, men tack för idag!

Jag har inte påstått att bolaget har negativ tillväxt, jag har sagt att den har saktat ner rejält vilket siffror dessutom visar, vilket har reflekterats i att kursen har gått sidleds.

Jag tycker man bör snöa in på tillväxten, det är en stor del som avgör hur en aktie värderas.
Citera
2025-10-21, 18:34
Medlem
Citat:

Han skriver "Det finns inte mer tillväxt att hämta" (om Evo) OCH DETTTA UTAN NÅGON SOM HELST FORM AV ARGUMENT
Citera
2025-10-21, 18:38
Medlem
Citat:
Tittar jag på tillväxten för hela bolaget så har det ju avtagit markant.
varför tittar du inte på usa, det är väl där som bägge parter verkar och som rapporten lämnats in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in