2025-10-21, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja ett rejält långt också. Han har ju givetvis mycket att säga - - vem kunde ana det.
Det blir tydligt hur mycket han ljuger/ljugit i vissa delar också ..

Kan du se på vilken sida?
Om du har detta framför mig vill säga.

Kräver inte att du ska behöva lägga ned tid på att veta eller hitta.
Citera
2025-10-21, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
När man skummar igenom FUpen så inser man snabbt hur jävla körda dom är allihopa hahaha!

Ja de är körda, Thomas måste vara nöjd!
Citera
2025-10-21, 16:15
Medlem
Hur funkar det inför rättegång, jag som novis trodde att fup:en skulle innehålla nån slags personlighetsbeskrivning...uppgifter om alla åtalades personliga liv innan och nu. Är det nått jag bara fått för mig?
Citera
2025-10-21, 16:21
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Hur funkar det inför rättegång, jag som novis trodde att fup:en skulle innehålla nån slags personlighetsbeskrivning...uppgifter om alla åtalades personliga liv innan och nu. Är det nått jag bara fått för mig?
En persons liv, åsikter osv spelar ingen roll på brottet så finns absolut ingen anledning att ha med detta.
Om en präst skulle bokföra sig på fel adress gör inte straffet lägre.
Citera
2025-10-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Linnea skaffade körkort då Chrippa satt i häktet.

Wow! Vad duktigt av henne. Många har haft körkort i flera år i hennes ålder.
Citera
2025-10-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Vad tror vi ? Stängda dörrar ? Eller begränsad med folk?
Begränsningen kommer nog vara " så många som får plats på åhörarläktaren" men då har press ändå företräde - blir nog ett få platser kvar till allmänheten beroende på vilken sal tingsrätten använder.
Tror inte på stänga dörrar, brukar inte va så när det gäller ekobrott. Finns heller inte några sekretessmarkeringar i fupen som indikerar att stänga dörrar skulle va ett alternativ.
Sen kan crippa o co alltid försöka få stängda dörrar - hela deras "jag är offentligt" men det är inte kriterier rätten ska gå på idess bedömning
Citera
2025-10-21, 16:27
Medlem
Citat:
Du kanske tänker på när media hänvisar till frivårdsutredingen? när de går ingeom värderingar, hur livet är ställt, hur man ställer sig till olika typer av straff? prokriminella värderingar etc
Lämnas in till tingsrätten inför rättegång - brukar inte vara en del av fupen utan de arbetet görs mellan stämningsansökan är färdig men innan det ska tas upp i rätte
Citera
2025-10-21, 16:32
Medlem
Citat:
Finns på video och inspelade samtal enligt fup:en.Läs den så ändrar du nog uppfattning.

Okej. Jag pallade inte med att läsa så mycket. Tyckcer de flesta är helt rubbade i förhören... och gällande hela skiten egentligen. Men bara tänker att om det finns samtal och videor som bevisar detta - då får ju J verkligen hoppas på att det inte finns bevis som styrker motsatsen - alltså att hon använt pengar hon fått eller att hon bett om stålar överhuvudtaget. Eller blivit bjuden på allt möjligt för dessa pengar. Då lär det inte betyda speciellt mycket vad enstaka videos säger.
Citera
2025-10-21, 16:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knowson
Varför är ditt "tycka" värt mer än andras?
Varför sätter du dig alltid över alla andra?

Kan du inte se att människor som har mer erfarenhet samlat i sina lev lättare kan ge råd tex.
Citera
2025-10-21, 16:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jävlar var Julia ljuger i förhören, har hon ens tänkt på hur jobbigt det kommer vara när åklagaren kommer korsförhöra henne angående alla lögner?

Det här är en situation du inte kan ljuga dig ur

Med tanke på att hon inte anmält Chrippa för våld I nära relationer så lär trovärdigheten vara på noll.

Och den sk anmälan Jocke påstår sig ha gjort ang kvinnofridsbrott och barnfridsbrott som ingen kan hitta - de existerade aldrig då inget hänt.
Citera
2025-10-21, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ja de är körda, Thomas måste vara nöjd!

Han åker nog också, den feta paddan.
Citera
2025-10-21, 16:48
Medlem
🙏
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Du kanske tänker på när media hänvisar till frivårdsutredingen? när de går ingeom värderingar, hur livet är ställt, hur man ställer sig till olika typer av straff? prokriminella värderingar etc
Lämnas in till tingsrätten inför rättegång - brukar inte vara en del av fupen utan de arbetet görs mellan stämningsansökan är färdig men innan det ska tas upp i rätte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in