2025-10-21, 14:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lextex001
Ja, minimumstraffet för medhjälparna är 6 månader och Chrippa kommer få ett par år (minst).
Fupen visar tydligt att han inte verkar förstå varför de påstår att de skulle vara näringsverksamhet - detsamma med Linnea "men jag har ju inte ett företag" etc.

Sån idioti att prata på när de uppenbarligen inte ens förstår gärningsbeskrivningen.
Kommer vara enkelt för åklagaren då svar till brott finns löpande i deras svar från alla håll o kanter.
Antar att Julia kommer försöka få strafflindring då hon svarar på allt, ger dem allt de behöver.

Julia ja, WT-prinsessan som säger att fått får en rak höger om hon inte lyder - under hela sju år. Det hade ingeni närhetenmissat..

Märkligt att hon då uttalat att Chrippa ej tog till fysiskt våld. Och att hon kämpat under alla år för att få hon tillbaka.

Spelar väl ingen roll för rätten om hon visar upp konto att medverka förrän hon fick utdrag eller vad det kan vara nu. Utredare drar ändå ut allt för banker mm

Hon har iaf inte medverkat mer i i utredningen än någon annan. Hon blev inte villig att medverka förrän hon fick välja på på polishämtning eller traska till polisstationen själv.

PS! Ursäkta att det är slarskrivet. Sitter på tunnelbanan.
Citera
2025-10-21, 14:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Finns det förhör med Jocke med i fupen?

Har inte hunnit så långt i den än. Jobbar och läser mellan varven.
Ja ett rejält långt också. Han har ju givetvis mycket att säga - - vem kunde ana det.
Det blir tydligt hur mycket han ljuger/ljugit i vissa delar också ..
Citera
2025-10-21, 15:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av achoooklar
Nu när Chrippa blivit åtalat av marknadsföring av illegalt spel så väntar jag febrilt på att spelinspektionen gör samma emot MerchSweden och Sampev2

Du får nog vänta ett ta på att det kommer ett prejudikat.
Citera
2025-10-21, 15:03
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hoppas Anjo gör det i en video. Jag har varken ork eller tid att sitta och läsa allt.

Bättre att hoppas på Liam M isf skulle jag säga. Eller skuldrådgivarn.
Citera
2025-10-21, 15:05
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Julia ja, WT-prinsessan som säger att fått får en rak höger om hon inte lyder - under hela sju år. Det hade ingeni närhetenmissat..

Märkligt att hon då uttalat att Chrippa ej tog till fysiskt våld. Och att hon kämpat under alla år för att få hon tillbaka.

Spelar väl ingen roll för rätten om hon visar upp konto att medverka förrän hon fick utdrag eller vad det kan vara nu. Utredare drar ändå ut allt för banker mm

Hon har iaf inte medverkat mer i i utredningen än någon annan. Hon blev inte villig att medverka förrän hon fick välja på på polishämtning eller traska till polisstationen själv.

Har du levt med eller haft någon nära som levt med en narcissistisk man som manipulerar dig så du kan bekräfta att ingen undgår att märka det?
Citera
2025-10-21, 15:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Om mamman tagit emot pengar på större belopp så kan det ju finnas misstankar emot henne och hon lär ju bli röd flaggad hos banken, och syrran står väl på bilen som jag förstår det.

Då hoppas jag att hon har mer än en benk som de flesta Idag.
Citera
2025-10-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Bättre att hoppas på Liam M isf skulle jag säga. Eller skuldrådgivarn.

Ja fast Anjo är mer underhållande Jao.. får hoppas någon tar sig an det.
Citera
2025-10-21, 15:08
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Inte alls märkligt, det är extremt vanligt att kvinnor som är utsatta för våld fysiskt och psykiskt i relationer har en benägenhet att utåt skydda förövaren. Kvinnorna har fortfarande känslor för personen.

Detta är något som de flesta vet om.
Citera
2025-10-21, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tänkte också på det dvs att han försöker utbilda förhörsledarna. Så dumt.

Jag tycker fortfarande att det är humor när Chrippa först inte visste vad Revolut är.

Och senare förklarar i detalj hur kortet funkar. Och dessutom hade tre kort hemma. 😂
Citera
2025-10-21, 15:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Jag tror Micro har en fetisch för att enbart bara argumentera emot.

Chrippa var årets farsa 2024.
Drogfri osv osv.
Han brukar inget. Han har rena tester osv.

Farsan som tyckte tom det var lättare att ge upp vårdnaden om sitt barn än att kämpa för att ha kvar den.
Farsan som älskar sin farsa. Drar in honom i helvetet också. Troligen genom hot också.
Lyckas göra söta Nea till en kriminell person och "tvättat" 1m genom henne på 1 år.
Lyckas göra henne till en
Nät h.

Vad menade man med "hinken"?
Är det det hon gör nu fast på nätet? För då slipper man iaf få det fysiskt? Vilket då är mindre otrohet ?

Han hade lämnat rena prover när det var på diskussion - ja. Du missade det förstås .. helt avsiktligt.

När det gäller Hinken så får du väl fråga Anjo vad han menar. Det var ju han som tog upp det omtalet.
Vad gjorde hon förut som skulle ha varit otrohet? Sitter du och ljuger ihop saker igen?
Nu är hon är inte heller otrogen. När skulle hon vara det menar du?
Citera
2025-10-21, 15:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Inte alls märkligt, det är extremt vanligt att kvinnor som är utsatta för våld fysiskt och psykiskt i relationer har en benägenhet att utåt skydda förövaren. Kvinnorna har fortfarande känslor för personen.

Detta är något som de flesta vet om.
Fast Julia har inte den benägenheten. Hon ylar högt om hur illa behandlad hon är vare sig det är sant eller inte .. och att vända sig till polisen när det blir fysiskt våld har hon ju redan gjort.
Att hon pipfia skulle varit tyst i sju-åtta år kan du glömma.
Citera
2025-10-21, 15:20
Medlem
bralesss avatar
Citat:

Hade kräft-clownen misshandlat henne svårt hade vi väl alla redan vetat det innan, svårt att se att hon i pågående vårdnadstvister och allt vad det nu varit skulle ”missa” att låta hela världen få veta det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in