2025-10-21, 16:39
Medlem
Jag tkr att hetsen i att ha massa syror i ansiktet och köra på massa dyra krämer som inte gör så mycket är skit dumt. Men tydligen ska man inte tvätta ansiktet med vanlig tvål, så borde inte intimtvål funka jättebra?? Jag har googlat och får inga svar
Citera
2025-10-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zonqan
Jag tkr att hetsen i att ha massa syror i ansiktet och köra på massa dyra krämer som inte gör så mycket är skit dumt. Men tydligen ska man inte tvätta ansiktet med vanlig tvål, så borde inte intimtvål funka jättebra?? Jag har googlat och får inga svar

När jag googla fick jag svar direkt.
'' Det rekommenderas inte att använda intimtvål i ansiktet, eftersom pH-värdet och ingredienserna skiljer sig från vad hud i ansiktet behöver. Intimtvål kan vara för stark för ansiktets känsliga hud, irritera och torka ut den, vilket kan leda till problem som rodnad och obalans i hudens naturliga skyddslager''
Citera
2025-10-21, 16:44
Medlem
mikkelbergs avatar
Tvätta aldrig ansiktet med tvål är mitt tips. Varför torka ur huden där? Rynkig hud senare o stimulerar mer fett produktion.
Smutsiga porer kan du lätt få boirt på annat sätt.

Röven, könet, under armar, fötter o mellan tår, örsnibbar, navel, ja!

Du kommr tacka mig senare

MVH En äldre med-människa
Citera
2025-10-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zonqan
Cetaphil har tvål för ansiktet, det finns fler märken. Drygt och inte dyrt per tvätt. https://www.apotea.se/cetaphil-daily-facial-cleanser-236-ml
Citera
2025-10-24, 12:55
Bannlyst
Man kan använda sådan där lactacyd till hela kroppen. Använder inte intimtvål själv (min kissimurra är inte ofräsch) men har använt på benen för att slippa inflammerade hårsäckar på vintern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in