2025-10-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Vad tror du resturangen vinner på det om Mackan inte pressat dem till bristningsgränsen med sitt svinande?

Du förstår väl att de har otroligt mycket mer att förlora på det här än mannen? Du är ju ett utmärkt bevis på hur lite människor tänker innan de blir upprörda av den här typen av "journalistik".
Alla tänker inte klart när de får lite kritik. Titta bara på Max efter att deras snusk avslöjades, noll tänk innan de började att reagera ytterst oprofessionellt.

Undrar hur många miljoner de förlorade på sitt agerande, och på annonser för att återfå förtroendet. Och de är väl inte där ännu.
Citera
2025-10-21, 15:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Inte bara ett oskick, dessutom offatbart att man klockan 12 slänger i sig så mkt föda.

Har haft kollegor som är helt "jäsna" efter sånt enormt födointag.

Käkar 1 a 2 bananer vid 12, om jag jobbar dag. Annars samma vid 20 om kväll.

Äter gott gör man när man är hemma. Ostört.

Jag kan inte äta alls innan ca kl 15, men går inte omkring och normaliserar det. Så du anser att man äter en banan till lunch och äter hemma sedan. Så du menar att alla restauranger bör stänga för ingen borde äta ute någonsin.

Asså...
Citera
2025-10-21, 15:47
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag kan inte äta alls innan ca kl 15, men går inte omkring och normaliserar det. Så du anser att man äter en banan till lunch och äter hemma sedan. Så du menar att alla restauranger bör stänga för ingen borde äta ute någonsin.

Asså...

Nej.
Citera
2025-10-21, 15:49
Medlem
Sereenas avatar
Att enstaka kunder äter "onormalt" mycke är ju med i beräkningen när man prissätter en buffé.

Man räknar på ett snitt, ie om det går åt 200 biffar till 100 kunder så spelar det ingen roll om några enstaka äter 3 eller tom 4, för en del äter bara 1.
Senast redigerad av Sereena 2025-10-21 kl. 15:51.
Citera
2025-10-21, 15:53
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Att enstaka kunder äter "onormalt" mycke är ju med i beräkningen när man prissätter en buffé.

Man räknar på ett snitt på 2, ie om det i snitt går åt 200 biffar till 100 kunder så spelar det ingen roll om några enstaka äter 3 eller tom 4, för en del äter bara 1.

Ja, precis. En jätteätare spelar mindre roll om det är en stor restaurang och en stor buffé. Vilket jag tror det är. Är den en småstadsbuffé så spelar varje gäst mer roll.

Dessutom så brukar jätteätarna vara väldigt bra reklam eftersom de oftare än andra talar om mat. Tycker inte man ska glömma det.
Citera
2025-10-21, 15:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Är väl snarare du som verkar kränkt. Ägaren har ju själv erkänt att han ringde upp gästen. Det är ju bevisat. Vad är det för jävla stil? En sånt hak ska bojkottas.
Du ställer rätt fråga men ditt svar är fel. Telesamtalet är ovanligt. Ingen restaurangägare ringer sina gäster utom vid unika tillfällen. Bara en gäst med extremt ovanligt beteende kan få ett sådant telesamtal. Därefter ger gästen sig om man inte är kränkt. Är man kränkt kan man veva sin ofelbarhet i oändlig tid.

En affärsägare kan inte bli kränkt av en kund. Han lever på sina kunder. Kränkt kan bara en enskild svensk bli.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-21 kl. 16:02.
Citera
2025-10-21, 16:01
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena

Man räknar på ett snitt på 2, ie 200 biffar till 100 kunder, sen spelar det ingen roll om några enstaka äter 3 eller tom 4, för en (större) del äter bara 1.

Du har säkert mkt bättre beräkningar än undertecknad, men får fortfarande inte ihop "at".

Det är ju så mkt som ska betalas!

OK om man betalar en tusenlapp för en oxfile på Stureplan om man känner för det. Dom krogarna går ju främst runt på svindyra drinkar.

Men varför?

Hade jag varit tät, så in i helvete hade jag inte åkt till STHLM av alla kassa städer.
Citera
2025-10-21, 16:02
Medlem
Han bröt mot god sed och är en typisk WT.
Gissar att han hade svält sig i flera dagar innan och drömde om tio pannbiffar.
Problemet med att svälta så länge är att magsäcken krymper och mättnadskänslan kommer snabbt och man orkar endast en fågelportion. Duktigt ändå att orka med 4 biffar.

När det gäller buffé så är fattiglapparna problemet för krögarna. Dessa gamar förstör för oss andra.
Ät så mycket du vill betyder ät så mycket du vill inom rimliga gränser, detta är underförstått. Alla som har fler än två hjärnceller fattar detta.
God sed, hyfs, gäller med det fattar inte lågpannorna. De tar allt bokstavligt och kan käka för 10 pers.
Senast redigerad av MoveOnUp 2025-10-21 kl. 16:16.
Citera
2025-10-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du ställer rätt fråga men ditt svar är fel. Telesamtalet är ovanligt. Ingen restaurangägare ringer sina gäster utom vid unika tillfällen. Bara en ovanlig gäst kan få ett sådant telesamtal.
Vad pratar du om? Jag ställde varken några frågor eller gav några svar. Jag påpekade bara att det är helt förkastligt att ringa upp gäster och gnälla på dem. Vilket det är. Med tanke på ditt engagemang så kanske du jobbar på syltan ifråga. Och nej, det är ingen fråga. Du verkar ha svårt att hålla isär sånt.
Citera
2025-10-21, 16:03
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Ser jag fel eller har Commat plockat bort recensionerna från sin Facebook-sida?
Citera
2025-10-21, 16:08
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AH88
Vad pratar du om? Jag ställde varken några frågor eller gav några svar. Jag påpekade bara att det är helt förkastligt att ringa upp gäster och gnälla på dem. Vilket det är. Med tanke på ditt engagemang så kanske du jobbar på syltan ifråga. Och nej, det är ingen fråga. Du verkar ha svårt att hålla isär sånt.
Så alla som säger emot dig känner restaurang-ägaren? Där konspirationer kommer in går vettet ut. Alla på FB vet att man inte diskuterar den som skriver, man diskuterar vad han skriver. Prova det. Nu åter till ämnet.
Citera
2025-10-21, 16:18
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6jrgt5hhjfdddd
Ägaren kommer från MENA land, vilket betyder hetsigt temperament och dåligt konsekvenstänk.
Inte alltid, jag har ätit hur många pizzor som helst hos ultralugna trevliga invandrare. Medans en del svenskar i tråden har mycket MENA över sig. Men de kan ju vara skåningar...

Jag tror inte vi kan ta reda på sanningen via fördomar, jag är ledsen, bättre att gå på fakta. En person som driver restaurang gör allt för sina kunder oavsett hans kultur. Medans en gäst inte gör allt för en restaurang. I sällsynta fall nås en gräns, det är kanske rimligt att sätta gränser till gränslösa personer som jag tror detta gäller. Särskilt uthängningar på nätet vet jag görs av hel-svenskar med kränkt MENA-beteende. De har då en diagnos som gör att de bli kränkta och bara måste nå ut i världen med sin vinklade version av sanning. Gärna på nätet. För en sådan kränkt person gäller inga regler och han kan t.ex ljuga om vad som helst.
Senast redigerad av Paris24 2025-10-21 kl. 16:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in