2025-10-21, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Han har uppenbarligen grov ADHD.

Minns du vilken broder som skvallrade på Chrippa?

Du skrev något om det ikväll och jag har inte hunnit läsa fup ännu.

Det står inte vem. Men det finns en notering från där utredningen börjat 2020. En anonym anmälan till vad jag antar är skatteverket och en tjänstenotering:

"Han driver en youtube kanal som heter: Bröderna Berg. Där han drar in mellan 20 upp till 100 tusen per månad. Vet personligen att han inte skatta på dessa pengar. Hundra procent säkerhet så får ni storvinsten om ni kollar upp hans konto, han har ett konto där pengarna förs in från youtube till ett paypal konto i hans namn."

Och det lär väl inte vara många som har den kunskapen till ett anonymt tips om det inte är från någon väldigt närstående?
Citera
2025-10-21, 04:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MuckaKaos
Det står inte vem. Men det finns en notering från där utredningen börjat 2020. En anonym anmälan till vad jag antar är skatteverket och en tjänstenotering:

"Han driver en youtube kanal som heter: Bröderna Berg. Där han drar in mellan 20 upp till 100 tusen per månad. Vet personligen att han inte skatta på dessa pengar. Hundra procent säkerhet så får ni storvinsten om ni kollar upp hans konto, han har ett konto där pengarna förs in från youtube till ett paypal konto i hans namn."

Och det lär väl inte vara många som har den kunskapen till ett anonymt tips om det inte är från någon väldigt närstående?

Aga, jag fattar.

Det där är mycket intressant! Blir också intressant att se om det upprepas under tiden.

Inte svårt att gissa vem.
Citera
2025-10-21, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Kan inte någon i kräftstjärten o hinkens familj säga åt dom o logga ut från allt som har med sociala medier att göra ? Tänkte så dom inte gör bort sig ännu mer
Den här fupen var verkligen inte till deras fördel

Kräftstjärtens hundarmé vaknade till liv i natt å. Vad Äre ni inte ser som vi andra ser? Det kan jag verkligen inte förstå. Ni är nog lika tragiska som vad kräftstjärten o hinken är. Tyvärr. Kämpa.

Jag håller med om delen med att de borde loggat ut för länge sedan. Och straff förtjänar de allihop. Men man får ju försöka tänka lite logiskt gällande vad de egentligen kommer dömas till.
Citera
2025-10-21, 04:52
Avstängd
Citat:
Jag håller med om delen med att de borde loggat ut för länge sedan. Och straff förtjänar de allihop. Men man får ju försöka tänka lite logiskt gällande vad de egentligen kommer dömas till.

Har du st något om Julia ännu?

Skyller på Chrippa?
Citera
2025-10-21, 05:07
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:

Ja alla 4 ska bli fistade av pappa staten kan man tycka. Kräftstjärten ska absolut ha det skarpaste straffet, men blir nog inte mer än 2år.
Personligen avskyr jag folk som inte betalar skatt. Då kan dom lika gärna försvinna härifrån o inte parasitera på vårt samhälle.
Citera
2025-10-21, 05:08
Medlem
Citat:
Har du st något om Julia ännu?

Skyller på Chrippa?

Ja hon skyller i princip allt på Chrippa. Vid flera tillfällen säger hon i förhör saker som: Jag varit rädd för den här mannen i sju års tid. Jag vågade inte säga emot honom, någonsin. Man gör som han säger eller så får jag sona för det. Han pratade aldrig med mig. Det var att göra det eller få en rak höger. Det var bara att följa och dansa efter hans pipa annars fick man ett helvete.

Och så vidare.
Citera
2025-10-21, 05:15
Medlem
Citat:
Ja hon skyller i princip allt på Chrippa. Vid flera tillfällen säger hon i förhör saker som: Jag varit rädd för den här mannen i sju års tid. Jag vågade inte säga emot honom, någonsin. Man gör som han säger eller så får jag sona för det. Han pratade aldrig med mig. Det var att göra det eller få en rak höger. Det var bara att följa och dansa efter hans pipa annars fick man ett helvete.

Och så vidare.

Det känns inte som att hon förstår att hon behöver backa upp allt sådant vid rättegången. Att han skulle varit våldsam och ge henne ett helvete. Hon behöver ju backa upp det med någon typ av konversationer när det gäller just pengar och att han faktiskt hotar henne att te emot dem. Och eftersom hon påstår att hon varit rädd för Chrippa i 7 år så behöver hon också visa det.
Citera
2025-10-21, 05:17
Avstängd
Citat:

Och så vidare.

Man är bra dum om man utnyttjar rätten för att förtala.

Varför i hela friden blev det inte någon anmälan om kvinnofridskränkning osf. Och den sk anmälan om barnfridsbrott som Jocke koketterade med.

Hon som kämpade så och hoppades att de åter skulle bli ett par. Och svartsjukan vid bröllopet sen.
Citera
2025-10-21, 05:38
Medlem
Citat:
Det är väl det som används när man går av steroider.?
Nej testosteron propionat ÄR för fan definitionen av att använda anabola steroider. Varför går du in på internet och störtsäkert kommenterar saker du uppenbarligen inte ens kan det allra mest basala om? Sjukt konstigt beteende.
Citera
2025-10-21, 06:13
Medlem
CoachFattys avatar
Citat:
Den har han haft lång tid på sig att läsa innan åtalet.

Hue vet du det?
Citera
2025-10-21, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amstaff4life
Och ändå fortsätts det fäktas av dom 3 riddarna i tråden
Ja det förklarar bara lågintelligensen. Tyvärr besvarar vissa det.
Citera
2025-10-21, 06:49
Medlem
Citat:
En sak jag funderat över. Är Chrippa diagnosterad som bägge hans bröder väl är? Åtminnstonne till det är dags för överklagan (vilket kommer ske) så borde det väl vara läge att passa på att få en diagnos? Hela hans beteende tycker jag tyder på kraftigt obehandlad diagnos av flera olika slag. Killen saknar ju helt impulskontroll. Det skulle ju troligen kunna få ned straffet en bra bit.
Nej. Han vägrar det precis som han vägrar att göra rätt för sig och t.ex. betala skatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in