• 1
  • 2
2025-10-20, 22:03
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Många av dem som har avrättats kallblodigt var helt oskyldiga, säger ”Ghada”, som vi kallar henne.

I en video som Hamas själv har släppt visas hur åtta män med bakbundna händer och ögonbindel avrättas ute på gatan bland människor. Det heter att man avrättar kollaboratörer och brottslingar. Kollaboratör med Israel är bland det värsta man kan anklagas för i Gaza.

– Jag kommer ihåg när jag var barn och Hamas attackerade, brände hus och grep unga personer för att utöva sin kontroll över folket. Jag minns det så väl från 2007–2008. Nu är det tillbaka igen 2025, säger ”Ghada”.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/r...a-avrattningar

Nu verkar även SVT inse att Hamas är boven i konflikten som har väldigt stor skuld till att civila palestinier och israeler drabbas och mördas, kommer flera aktörer som tidigare varit lurade/hjärntvättade till att stödja Hamas öppna sina ögon? Eller kommer vi få fortsätta få terrorpropaganda a la "think of the children!!!1!1!!/judar är onda ödlefolk som kontrollerar den platta världen"?

Hela gazas strategi har varit felaktig och destruktiv från hela början, hade man accepterat judarnas existens (och deras miniland i jämförelse med hur mycket land muslimer/araber har i jämförelse) så hade konflikten aldrig utvecklats till detta. Men islamisternas mål är att ta över helt, och därav måste judarna utrotas, oroa dig inte, efter judarna kommer man efter ateister, kristna, hbtq, kvinnor som vi kan se i deras länder där fundamentalister har makten.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-10-20 kl. 22:09.
Citera
2025-10-20, 22:07
Medlem
Unobosss avatar
Hemskt. Syriens nuvarande ledare avrättade ju mängder av folk nyligen. Talibanerna gjorde säkert samma sak när dom återfick makten.
Så mörkt.
Jag har varit emot Israels krigsföring och är det fortfarande men fy fan vilket jävla helvete den heliga bibliska regionen är Israel Syrien Irak.
Sinnessjukt vad som försiggår där.
Dock har jag inget svar hur man gör något av det bättre där..
Låt dom vara fysiskt. Lär dom sig att buga pga handel och diplomati.
Citera
2025-10-20, 22:09
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Hemskt. Syriens nuvarande ledare avrättade ju mängder av folk nyligen. Talibanerna gjorde säkert samma sak när dom återfick makten.
Så mörkt.
Jag har varit emot Israels krigsföring och är det fortfarande men fy fan vilket jävla helvete den heliga bibliska regionen är Israel Syrien Irak.
Sinnessjukt vad som försiggår där.
Dock har jag inget svar hur man gör något av det bättre där..
Låt dom vara fysiskt. Lär dom sig att buga pga handel och diplomati.
Men du är en del av problemet med att vara oärlig. Om du låtsas som att Israel VILL kriga, medan det är Hamas som skapar situationen.
Israels försvar och Hamas krigsföring borde du skrivit. Israel hade inte attackerat om man inte först attackerat dem.
Citera
2025-10-20, 22:10
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Det visar om inget annat att även med den bästa välvilja i världen så är det ingen lösning att demonstrera mot Israel, medans Hamas fortfarande existerar.

Känner man någon omtanke om civilbefolkningen i Gaza, så bör man uppmuntra ett skyndsamt krossande av Hamas, så att man kan sopa ruinerna åt sidan och bygga upp något nytt. En framtid.
Citera
2025-10-20, 22:10
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det visar om inget annat att även med den bästa välvilja i världen så är det ingen lösning att demonstrera mot Israel, medans Hamas fortfarande existerar.

Känner man någon omtanke om civilbefolkningen i Gaza, så bör man uppmuntra ett skyndsamt krossande av Hamas, så att man kan sopa ruinerna åt sidan och bygga upp något nytt. En framtid.
Precis. Sålänge Hamas existerar kommer Palestina aldrig vara free. Om man är ärlig med att bry sig minsta lilla om palestinska offer så bör man göra allt för att bekämpa Hamas och deras propaganda som skapat den kaotiska situationen.

Men dom skiter väl i sanningen eller palestinska offer, viktigaste är att demonisera Israel som man blivit indoktrinerad till att göra.
Citera
2025-10-20, 22:11
Medlem
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Men du är en del av problemet med att vara oärlig. Om du låtsas som att Israel VILL kriga, medan det är Hamas som skapar situationen.
Israels försvar och Hamas krigsföring borde du skrivit. Israel hade inte attackerat om man inte först attackerat dem.
Israel ville kriga och nu har det gått ett tag. Hamas attack var ett tag sen och Israel säger inte längre att man försvarar sig mot Hamas.
Var det något mer eller vill du att din tråd ska mynna ut i en grälhög av dynga?
Citera
2025-10-20, 22:12
Medlem
Ingen gillar förrädare. Jämför vi med hur ANC behandlade svarta som samarbetade med boerregimen är Hamas behandling av förrädare mild.
Senast redigerad av EttTillKonto2 2025-10-20 kl. 22:17.
Citera
2025-10-20, 22:15
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Israel ville kriga och nu har det gått ett tag. Hamas attack var ett tag sen och Israel söger inte längre att man försvarar sig mot Hamas.
Var det något mer eller vill du att din tråd ska mynna ut i en grälhög av dynga?

Varför skulle Israel vilja kriga? Det finns inget i deras tro som uppmuntrar detta beteendet till skillnad från Hamas som drivs av hjärntvätt/extremism, därför man offrar tusentals palestinier - dom tror på riktigt i sina vanföreställningar att man kommer till paradiset om man slaktar judar/"blir martyr".
Israel bryr sig om sina invånare, till skillnad från Hamas som använder sina invånare som bete och låter dem utrotas för att kunna sprida propaganda.

Hade Israel velat kriga då hade man utrotat Palestinierna evigheter sedan, gjort en parkeringsplats och tagit sedan över det. Israel håller sig tillbaka för att inte förvärra situationen där civila drabbas, man varnar även civila när man kommer efter Hamas. Israels mål är att bekämpa Hamas, har alltid varit. Medan Hamas mål är att bekämpa civila israeler helt - hade Hamas haft kapaciteten så hade man utrotat judarna längesedan och firat det precis som man firat andra attacker på civila judar.

Inget jag skriver är dynga, utan jag har gjort allmän research och jag är inte partisk så jag kan tänka objektivt till skillnad från dig. Att du har svårt för sanningen är dina egna problem. Öppna ögonen nu istället för att vara lurad, i framtiden kommer det bli bra mer problematiskt i din situation om du inte lol qr ögonen nu.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-10-20 kl. 22:38.
Citera
2025-10-20, 22:16
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Ingen gillar förrädare.
Så då bör man utrota Hamas, som är den riktiga stora förrädaren som berikar sig på att offra civila palestinier.

Förmodligen så vet många palestinier sanningen men vågar inte säga det då man är rädd att utrotas av satan/djävulen själv som Hamas är. Hamas är fan värre än nazisterna på Hitlers tid, riktigt onda jävlar. Man måste antingen vara gravt naiv/lurad eller ond psykopat om man stödjer gruppen (vilket många av propalle folket gör - annars så hade man inte firat deras attacker på civila judiska kvinnor, barn, män).

Synd att vi svenskar är så naiva och godtrogna, just detta utnyttjar propallarna som stödjer Hamas.

Free Palestine är det största bedrägeriet i modern historia då man brukar inte stödja saker som befriar palestinierna när man sprider den propagandan, hade man på riktigt vilja freea palestinier så hade man protesterat mot Hamas som skapar deras situation, inte stött terrororganisationen.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-10-20 kl. 22:23.
Citera
2025-10-20, 22:20
Medlem
Oavsett vilken sida man är på i konflikten så kan vi väl alla bara erkänna att om Israel hade haft helt fria händer så hade varenda muslimsk Palestinier varit död nu. Och jag tycker det är helt förståeligt om man bor granne med en population som om de hade haft medlen gjort exakt likadant. Islam är en religion och kultur med följare som bara kan leva kuvade under en auktoritet och varje gång det blir ett maktvakuum så bråkar man inbördes - alltid med våld eller hot om våld. Och det blir bara värre varje gång det sker för det slutar nästan alltid med någon än mer extrem vid makten. Om/när hamas försvinner så kommer de ersättas med andra galningar. Hon i klippet talar ju t o m om "martyrer" i sin egen klan. Dom är där kristendomen var för några hundra år sedan.
Citera
2025-10-20, 22:25
Medlem
EpicUsernames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Oavsett vilken sida man är på i konflikten så kan vi väl alla bara erkänna att om Israel hade haft helt fria händer så hade varenda muslimsk Palestinier varit död nu. Och jag tycker det är helt förståeligt om man bor granne med en population som om de hade haft medlen gjort exakt likadant. Islam är en religion och kultur med följare som bara kan leva kuvade under en auktoritet och varje gång det blir ett maktvakuum så bråkar man inbördes - alltid med våld eller hot om våld. Och det blir bara värre varje gång det sker för det slutar nästan alltid med någon än mer extrem vid makten. Om/när hamas försvinner så kommer de ersättas med andra galningar. Hon i klippet talar ju t o m om "martyrer" i sin egen klan. Dom är där kristendomen var för några hundra år sedan.

Tvärtom, Israel har fria händer och makten till det, just därför bryr dom inte sig om free Palestine propagandan och antisemitismen som sprids i samband med konflikten. Det är snarare palestinier som hade utrotat judarna helt om man hade makten till det. Du projicerar nu - något extremt vanligt av er som stöttar Palestina och hatar judar.

Så om det är som du säger så är det enda alternativet att utrota palestinier, för mänsklighetens bästa, så du stöttar alltså krig mot palestinierna. Sådana galningar som Hamas är en fara för hela världen, inte judar och inte "sionister" som propagandan oärligt hävdar.

Och om det är så som du säger(att man kommer ta fram en ny satanistisk blodtörstig terrororganisation om man bekämpar nuvarande) så är palestinierna problemet och inte Hamas i sig. Du hävdar alltså att palestinierna är terrorister. Men jag håller med dig till viss del, terror är ett stort problem i Palestina då befolkningen inte har så högt iq statistiskt och hjärntvättats till att tro på terroristernas lögner. Men det är inte alla som stödjer Hamas, det finns intelligenta palestinier som vet att Hamas är problemet och inte israelerna i sig men säger inte det just p.g.a. detta som vi ser i denna nyhet.

Förstår inte er propallar som stöttar allt Putin står för i denna konflikten, men ni älskar säkert Putin också få han också är antisemit/fascist.
Senast redigerad av EpicUsername 2025-10-20 kl. 22:37.
Citera
2025-10-20, 22:37
Medlem
triptykens avatar
Vänta tror ni fortfarande att folk protesterar FÖR Hamas? o.O

Är det liksom som att ni antar att det är en fotbollsmatch? Man hejjar antingen på AIK eller Djurgården - man kan inte vara emot AIK och samtidigt Djurgården? Är det det som är logiken... I så fall måste det vara totalt skräckinjagande för er att se så många Svenskar demonstrera. I er värld så är dom ju FÖR Hamas eller FÖR Israel, aldrig nåt mitt emellan.

Sen nästa grej, hur demonstrerar man mot säg en terrorsekt? Liksom är poängen att Sverige ska terrorklassa dom igen, eller är det nåt annat man vill Sverige ska göra?

Fascinerande att få en inblick i er värld.

Fortsätta berätta om era tankar, det är genuint rafflande att höra vad ni tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in