2025-10-20, 19:41
Medlem
Fantens avatar
Jag hoppas att A.J (och Hecklefish) tar sig en titt på det här och gör ett avsnitt av det. Om det inte helt enkelt visar sig att det mesta är gammal skåpmat som dom redan pratat om och debunkat i den mån som det går.
Citera
2025-10-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Finns det ett icke-suddigt foto på ett ufo eller alien i filmen?
Enligt theUFOsummoner måste du "tro på en högre kraft" när du tittar på de suddiga fotona
Citera
2025-10-20, 20:03
Medlem
Inom alternativ kretsar talas det ju väldigt mycket om officiell UFO kontakt redan 2026 och 2027 men så har det kanske alltid varit? Minns ju att 2012 skulle vara så stort.

Intressant tidsepok vi lever i hursomhelst...
Citera
2025-10-20, 20:05
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7von4
Jag vet inte exakt vad du försöker uppnå eller hur många hattar du vill bära.

Vet du var termen "foliehattbärare" kommer ifrån?

Det härstammar från en teknik som kallas avskärmning.
Detta används ofta i kablar eller mycket känsliga elektriska apparater för att skydda mot yttre påverkan.

Fördelar och egenskaper med aluminiumfolie för kablar

https://www.tomorrowal.com/de/news/advantages-characteristics-aluminum-foil-for-cables

Aluminium skyddar mot elektromagnetisk strålning genom reflektion och absorption, vilket baseras på dess höga elektriska ledningsförmåga.
Det är väl lämpat för att skärma högfrekventa vågor och används därför i många tillämpningar, såsom aluminiumbeläggningar för höljen, som skärmning i kablar eller i tak och fasader.
Skärmeffekten påverkas av materialtjockleken och frekvensen; ju lägre penetrationsdjup, desto bättre skärmning.

https://de.multicouches.com/info/aluminum-foil-can-isolate-electromagnetic-radi-52819534.html

Det finns också exemplet med Faradays bur, den här gången gjord av metall istället för aluminium.

En Faradays bur är ett slutet hölje tillverkat av ledande material (t.ex. metall) som skyddar interiören från externa elektriska och elektromagnetiska fält.
Buren leder elektriska laddningar runt interiören likt blixten, vilket säkerställer skyddet för passagerarna, precis som i bilar och flygplan.
Ett annat exempel är en mikrovågsugn, som fångar strålning inuti.

Därför är en aluminiumhatt absolut nödvändig och starkt rekommenderad
Du får gärna tro på gröna gubbar styrda av flygande farkoster det är ett fritt land kör hårt
Citera
2025-10-20, 20:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Du får gärna tro på gröna gubbar styrda av flygande farkoster det är ett fritt land kör hårt
Det är ingen som tror på just det där. Menar du förresten inte "flygande farkoster styrda av gröna gubbar"?
Citera
2025-10-20, 20:20
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Finns det ett icke-suddigt foto på ett ufo eller alien i filmen?

Ja, är det inte suddigt så säger du att det det är CGI. Tillbaka till ruta ett
Citera
2025-10-20, 20:44
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är ingen som tror på just det där. Menar du förresten inte "flygande farkoster styrda av gröna gubbar"?
Då är jag inte ensam i tråden i alla fall
Citera
2025-10-20, 20:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Då är jag inte ensam i tråden i alla fall
Nej, jag själv är ganska rejält skeptisk till att vi har haft besök av utomjordisk intelligens. Jag är däremot fullständigt övertygad om att det finns något som motsvarar människor på andra planeter, men mindre övertygad om att dom har teknik som trotsar fysikens lagar som vi känner dom.

Edit: jag må ha en klassisk "Grey" på min avatar men det är mest för att jag tycker att dom ser coola ut.
Citera
2025-10-20, 21:04
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Nej, jag själv är ganska rejält skeptisk till att vi har haft besök av utomjordisk intelligens. Jag är däremot fullständigt övertygad om att det finns något som motsvarar människor på andra planeter, men mindre övertygad om att dom har teknik som trotsar fysikens lagar som vi känner dom.

Edit: jag må ha en klassisk "Grey" på min avatar men det är mest för att jag tycker att dom ser coola ut.
Ja nej besök av utomjordisk intelligens har vi inte haft kollade precis med chatgpt.
Citera
2025-10-20, 21:08
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja nej besök av utomjordisk intelligens har vi inte haft kollade precis med chatgpt.
Ja, det är ju definitivt en säker källa...

Jag håller det inte för otänkbart (det är uppenbarligen väldigt många som kan tänka sig det) men däremot ganska otroligt. Framför allt för att jag tror att om det finns en uppsjö av andra raser i universum, så rankas vi ganska lågt. Visst kan vi som människor stanna till och kolla på särskilt imponerande myrstack, men det är ju inget man tar en omväg med bilen för direkt.
Citera
2025-10-20, 22:15
Medlem
Tsigalkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Jag måste säga att då jag var barn, ungdom så var jag rätt intresserad av UFO. Men efter att själv ha bevittnat UFO, så blev jag mindre intresserad. Helt enkelt för det jag såg var så fruktansvärt överlägset vår teknik och jag drog slutsatsen att det är som jaga spöken. Vill de inte visa sig öppet så kommer man inte längre. Däremot så behöver inte jag några bevis på det här med ”flygande tefats” existens. Men det är bara för att jag själv sett det. Om man inte är med om nåt är det svårt vara 100% övertygad. Självklart så finns det mycket info, bevis som inte släpps ut till allmänheten. Orsakerna kan man alltid spekulera om.

Vad gör de här? Inspekterar?
Citera
2025-10-20, 22:16
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ja, det är ju definitivt en säker källa...

Jag håller det inte för otänkbart (det är uppenbarligen väldigt många som kan tänka sig det) men däremot ganska otroligt. Framför allt för att jag tror att om det finns en uppsjö av andra raser i universum, så rankas vi ganska lågt. Visst kan vi som människor stanna till och kolla på särskilt imponerande myrstack, men det är ju inget man tar en omväg med bilen för direkt.
Ja hade dom hört dig så skulle dom inte blivit förvånade om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in