2025-10-20, 18:30
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Iofs var det knappast NATO som mördade honom, han gjorde misstaget att styra genom söndring, dvs Libyen bestod av två stora arabiska stammar som han hela tiden balanserade emellan.
Hans militärer var nästan bara österopeiska legosoldater då han inte litade på araberna, det kostade honom en hel del när tuaregerna gjorde uppror och krossade hans soldater, mäktigt att tuareger på kameler slog ut Khadaffis stridsvagnar...
Tror du arabiska våren kom till spontant, florade och etablerades sä vackert till följd av organiska reaktioner? Icke sa nicke. USA och övriga "ledarländer" underblåste den glöden som en smed glödar elden.

Edit: du kanske inte minns. Men antalet "strategiskt" (efterblivna) attacker nato gjorde för att försvaga regeringens positioner och försvaga det redan sköra försvaret är ingenting vi förhoppningsvis kommer att få uppleva igen. Jag minns ett repetitivt "hoppsan" ifrån det året. Men vi följde garanterat olika nyhetskanaler. Mtp att du tror kamelryttare med lansar sprängde modern militär.
Senast redigerad av daf66 2025-10-20 kl. 18:38.
Citera
2025-10-20, 18:31
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Libyens kaos började inte med Khadaffis död, utan med hans maktövertagande. Att han togs av daga var en gudi behaglig gärning och borde skett långt tidigare. Samma patrask som Saddam Hussein. Typisk arab, mao.
Borttagandet av Saddam Hussein satte igång rörelsen som ledde till IS. Borttagandet av Khadaffi tömde statskassan i Libyen och finansierade sedan statsbyggandet av IS i Syrien. Jag vet att IS var i Libyen under kriget och jag vet att man la beslag på pengar då jag såg videoklipp på det.
Citera
2025-10-20, 18:35
Bannlyst
Juden Sarkozy mördade araben khadaffi för oljedollarn. Get your facts straight. Psykopater är dessa globalister som skapar rasfrämliga flyktingvågor emot Europa.
Citera
2025-10-20, 18:36
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Borttagandet av Saddam Hussein satte igång rörelsen som ledde till IS. Borttagandet av Khadaffi tömde statskassan i Libyen och finansierade sedan statsbyggandet av IS i Syrien. Jag vet att IS var i Libyen under kriget och jag vet att man la beslag på pengar då jag såg videoklipp på det.
Och?
Det var fortfarande bra att bli av med dem.
Problemet var att man inte inte gjorde det ordentligt, utan lät araberna sköta sig själva efteråt, vilket gick ungefär som väntat.
Citera
2025-10-20, 18:38
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Första delarna stämmer.
Sista meningen är felaktig.

Det är min åsikt att det var ”ett snabbt regimskifte för ekonomisk vinning”

Jag har ett litet tillägg / Ovanpå detta så utövade kaddaffi en form av utpressning gentemot Europa ( han höll till viss del flyktingströmmar ifrån Afrika i schack mot en viss monetär och politisk vinning )
Citera
2025-10-20, 18:41
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen1001
Juden Sarkozy mördade araben khadaffi för oljedollarn. Get your facts straight. Psykopater är dessa globalister som skapar rasfrämliga flyktingvågor emot Europa.
Säger inget om någons intressen, men konsekvensen av ett förjävligt fulspel står idag ristat i historien, nato rövknullade oss, 2025 blev vi ihop med vår våldtäktsman. Det tackar vi Bilderbergsgruppen för.
Citera
2025-10-20, 18:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Jag har ett litet tillägg / Ovanpå detta så utövade kaddaffi en form av utpressning gentemot Europa ( han höll till viss del flyktingströmmar ifrån Afrika i schack mot en viss monetär och politisk vinning )

Ja.
Det tyckte jag var bra i det stora hela.

En passus:
Kommer du ihåg hans kvinnliga livvakt?

Jag såg en bild som jag tror sammanfattar det gardet ganska bra.
En skitsnygg kvinna, som höll en manpad.

Bakochfram 🤩
Citera
2025-10-20, 18:57
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nozzibobo
Har du någon Källa värt namnet för dessa påståenden??

Det var Benjamin Netanyahu som mördade Muammar Gaddafi och Saddam Hussain. Netanyahu övertygade USA att slå ut båda för att stabilisera fred i mellanöstern och afrika.
Citera
2025-10-20, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenskrigare2
Det enda brottet Nicolas Sarkozy gjort sig skyldig till är att föredra Coca-cola framför inhemska franska viner. Han dricker läsk, som ett barn...
Då kan han ju ta Trump i hand👍
Citera
2025-10-20, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Det var Benjamin Netanyahu som mördade Muammar Gaddafi och Saddam Hussain. Netanyahu övertygade USA att slå ut båda för att stabilisera fred i mellanöstern och afrika.

Ja, Israel vill slå ut varje stark nation runt om dom Det är Netanjue som du säger. Som stödjer al quida terrorister som daesh/isis som mördar kristna i Libanon. Det är en ond regim som skapar blatte flyktingvågpr empt Europa.

Och Soros och aipac är en del av skulden med deras krig som leder till invandring emot Germansk länder. Dom skall deporteras.
Senast redigerad av Vikingen1001 2025-10-20 kl. 19:14.
Citera
2025-10-20, 19:15
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Som sagt helt vapenfria Jas. Bara det var ju ett jävla misstag. Att ens vara på plats. Men inget av dessa Jas sköt ju skarpt så därav var Sverige inte med.
Svenska JAS levererade foton som senare användes av andra nationers bombflyg.
Sverige är lika skyldiga som de andra till att flyktingvågen kom till Europa och även "straffade" Sverige.
Vidare till trådens ämne dvs. Sarkozy.
Frankrikes första president av Judisk börd, och självfallet Sionist om vi ser till hans sviniga utrikespolitik och handlande gällande Libyen.
Citera
2025-10-20, 19:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Och?
Det var fortfarande bra att bli av med dem.
Problemet var att man inte inte gjorde det ordentligt, utan lät araberna sköta sig själva efteråt, vilket gick ungefär som väntat.
Jänkarna var väl också naiva tänkte att vinsten skulle komma på lite på sikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in