2025-09-16, 23:25
Medlem
Addhocs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Krimfrelst
Jeg kjørte forbi det gamle huset deres i Höganes for et par uker siden. En ting jeg reagerte på var at det hang et stort skilt på utsiden med reklame for firmaet som totalrenoverte huset. Er ikke det litt spesielt at noen må ansette et firma for å renovere et hus, etter å ha kjøpt det fra et par som har blitt kjendiser på å pusse opp boliger?

Jo normalt sett är det konstigt.
Men den här familjen räknas väl till gruppen ”konstig”.
Deras bostäder, både i Höganäs och Italien är ju rätt ofräscha. Det ser mögigt ut överallt (mögigt betyder smutsigt/rörigt) eftersom deras fokus mest ligger i att ställa in udda möbler i en fallfärdig bostad.

Att man kan ramla genom golvet eller rasa ned för en stentrappa är sekundärt. Den yviga mattan (full med byggdamm) och det spektakulära draperiet (lika dammigt det) är ju på plats och då kan man säga att det är renoverat och klart när man heter Mari och Billy
Citera
2025-10-18, 10:16
Medlem
Alltså jag är så j-a trött på att se nån riva ett kök, bära in en soffa, måla en vägg, en snickarbyxrumpa som skruva avlopp etc etc
När ska detta vansinne upphöra?!!!
När jag kommer hem vill jag koppla av med filmer, komedier och dokumentärer.
Vilket annat yrke har exponerats så de senaste 12 år i alla kanaler som
Byggare och snickare!!
Vilket annat yrke är med så
Tänk om man skulle följa en revisor så närgånget år efter år eller vad som..
Stäng ner alla bygg och husprogram NU
Citera
2025-10-20, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Huset ligger INTE i Palermo utan i Termini Imerese, en lagom liten/stor "kommun" ca 20 minuters tågresa till Palermo. Absolut 0 stress, vackra vyer, fina stränder och helt klart mer landsbygd än stad. Trots det så finns det ju alla bekvämligheter i form av vård osv. Däremot är palazzot inte något som intresserar mig, har bott i för många gamla våningar elr hus med fd fuktskador och allmänt dåligt underhåll och något ingen skulle vilja bo i I Sverige! Märk väl att palazzot är 3? 4? våningar högt och det är endast en våning som är, vad dom tycker, renoverad.
Är det bara jag som har liiite svårt för henne..🫣? Kan inte sätta fingret på vad det är som skaver med henne, förmodligen bara hos mig då.
Hette inte byn Sambucca?
Citera
2025-10-20, 17:54
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hette inte byn Sambucca?
Jo, i den här senaste säsongen håller de på i Sambuca di Sicilia.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker egentligen om programserien. Jag har inte sett några tidigare säsonger med den här familjen men det känns emellanåt mest rörigt. Hon far runt som en stolle för att köpa saker innan ens fågelskiten är borta från väggarna, och ställer växter nere vid trappen trots att byggställningarna är i vägen och så vidare. Det gillar säkert byggarbetarna när de går där. Han ropar mest "Jävlar!" högt och ljudligt i tid och otid och i ett program ropade han "Helvete!" flera gånger, vilket gjorde personerna i tegelbruket lite obekväma.

I små doser kan den här typen av personligheter vara lite kul och uppfriskande. Allt sker på sekunden och det är bara att hänga med. Men jag känner samtidigt att det inte riktigt blir det där programmet jag hoppats på. Det hade varit roligt att få se mer av själva renoveringen i sig och inte så mycket av henne och familjen.

Jag ska se färdigt serien men sedan får det nog räcka för min del ifall det skulle dyka upp mer med Marie framöver.
Citera
2025-10-20, 22:35
Medlem
exoticspices avatar
Såg en bild i tidningen på de två innan serien startade , en serie som jag inte tittar på.

Trodde det var pappa och dotter när jag först såg bilden tills jag läste att de var ett par med barn

Det måste väl ändå vara stor åldersskillnad?
Citera
2025-10-26, 21:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jo, i den här senaste säsongen håller de på i Sambuca di Sicilia.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker egentligen om programserien. Jag har inte sett några tidigare säsonger med den här familjen men det känns emellanåt mest rörigt. Hon far runt som en stolle för att köpa saker innan ens fågelskiten är borta från väggarna, och ställer växter nere vid trappen trots att byggställningarna är i vägen och så vidare. Det gillar säkert byggarbetarna när de går där. Han ropar mest "Jävlar!" högt och ljudligt i tid och otid och i ett program ropade han "Helvete!" flera gånger, vilket gjorde personerna i tegelbruket lite obekväma.

I små doser kan den här typen av personligheter vara lite kul och uppfriskande. Allt sker på sekunden och det är bara att hänga med. Men jag känner samtidigt att det inte riktigt blir det där programmet jag hoppats på. Det hade varit roligt att få se mer av själva renoveringen i sig och inte så mycket av henne och familjen.

Jag ska se färdigt serien men sedan får det nog räcka för min del ifall det skulle dyka upp mer med Marie framöver.
Hur många avsnitt är det?
Citera
2025-10-27, 14:30
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hur många avsnitt är det?
Det verkar som att det är 10 avsnitt totalt i den här säsongen.
Citera
2025-10-31, 10:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Det verkar som att det är 10 avsnitt totalt i den här säsongen.
Ok, och fortfarande inget om renoveringen. Programmet handlar ju bara om hur hon åker runt och köper terracotta-plattor, färg och annat lump.
Citera
2025-10-31, 13:21
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ok, och fortfarande inget om renoveringen. Programmet handlar ju bara om hur hon åker runt och köper terracotta-plattor, färg och annat lump.

Ja precis! Jag ville se hur man gör för att laga ett sådant där tak, hur de gjorde om golvet på terrassen och hur det fixas med avlopp och sådant. Lite glimtar här och där har man sett men inte mer än så. Det kanske iofs var så att byggarbetarna inte får filmas så mycket, jag vet inte hur reglerna är, men det är lite synd.

Men vi har i alla fall lärt oss att det finns massor med gamla överkast och draperier att kasta sig över om man åker runt i området.
Citera
2025-11-01, 17:46
Medlem
Tjena_67s avatar
Har Bill en röd snippa symbol på sin vita T-Shirt eller vad? Vad tycker ni?
Senast redigerad av Tjena_67 2025-11-01 kl. 17:48.
Citera
2025-11-05, 20:25
Medlem
TrueDevils avatar
Är det bara jag som får känslan av att Marie är väldigt flörtig med Roberto arkitekten, eller hon kanske bara är sån.

Men titta hur hon skrattar och är närgången mot honom, stor skillnad mot hur hon är med sin man Bill.
Citera
2025-11-12, 20:06
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:

Nej, jag hade fel för nu sitter jag och småkikar på avsnitt nr 11 så det är tydligen 12 avsnitt denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in