2025-10-19, 23:21
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogggers
Är Herr Dregen åtålad för misshandel, inte vilket mål ?
Seriöst, första inlägget handlar om hur han togs för misshandel, och därefter även misstänktes för narkotikabrott.
Du behöver inte citera sex olika inlägg bara för att du inte fattar detta, det finns tom en multicitatfunktion för de som inte är totalt efterblivna, varför inte prova någon gång?

TL;DR Dregen är inte tung. Och han togs för misshandel först.
Citera
2025-10-20, 10:37
Medlem
marytraders avatar
Vad tror vi om vem det är? En inte alltför vild gissning är väl att det är Persbrandt i vanlig ordning. Han har väl trillat dit igen på kokain och alkohol. Hade han vevat mot ordningsvakt också?
Citera
2025-10-20, 10:52
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Vad tror vi om vem det är? En inte alltför vild gissning är väl att det är Persbrandt i vanlig ordning. Han har väl trillat dit igen på kokain och alkohol. Hade han vevat mot ordningsvakt också?

Du verkar lida av lässvårigheter och allvarlig lättja. Beklagar detta.

Mannen det gäller, är namngiven sedan länge, namnet florerar i mer eller mindre inlägg i tråden.

Persbrandt i vanlig ordning? Mig veterligen har han inte rört droger (eller iaf åkt dit) de senaste 20 åren. Du verkar leva i det förgångna, samt under en sten. Ryck upp dig.
Citera
2025-10-20, 14:45
Medlem
Giant Squids avatar
Kan ju bli viss problematik vid erkännande och ifall man vill resa in till USA för spelningar
Citera
2025-10-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Trist att det är Dregen. Killen var grym i Hellacopters barndom. Efterträdaren Strängen var bättre i mitt tycke men han föll överbord. Synd att Dregen inte verkar ha tagit vara på chansen att komma tillbaka. Jäkla många sköna rockers som spelat i Hellacopters. Nicke Andersson är en legend! Kan rekommendera dokumentären om Hellacopters som gick på SVT för några år sen.

Dregen har varit ett otroligt energiknippe på scen, framförallt i början. Nicke Andersson och LG är kanske bättre gitarrister men jag kommer ihåg nån intervju med Nicke när Hellacopters återförenades 2016 att han glömt hur peppande Dregen är att ha med i bandet. Sånt är viktigt också. Dregen har ju varit med ända tills för 2 år sen nånting då han skadade handen och den är väl kanske inte helt återställd ännu men nästan vad jag förstår.
Citera
2025-10-20, 15:17
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Dregen är född 1973, han var inte ens tio år gammal när Körberg torskade för första gången och dömdes till fängelse. Dregen köper inte heller från gatan, han är ju (eller var) artist, hans dealer kommer till green room med hans grejor, på samma sätt som Körberg och Persbrandt. Han torskade på Avenyn för misshandel, inte kola, den upptäcktes senare.
Lättviktare. En klapp på handen, inte fängelse.
Dregen har varit längre ner i skiten än både Tommy och Persbrandt tillsammans! Jag träffade dregen av en slump där det fanns 7kg kola. Och det kan jag sätta min högra hand på att varken Tommy eller Persbrandt har varit i närheten av. Dagen efter kommer flera kilo mer dit,så snacka går ju,eller hur!?
Citera
2025-10-20, 18:30
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Dregen har varit längre ner i skiten än både Tommy och Persbrandt tillsammans! Jag träffade dregen av en slump där det fanns 7kg kola. Och det kan jag sätta min högra hand på att varken Tommy eller Persbrandt har varit i närheten av. Dagen efter kommer flera kilo mer dit,så snacka går ju,eller hur!?

7 kg? Menar du på allvar 7 000 gram ... 7 000? Nej, jag misstänkte det, det är ju kanske Escobar som hanterade sådana mänger i gross-ledet inte någon avdankad rockstjärna i Svedala. Du menar 70 gram, en fet, stor sten kokain, värt ca 70 000 sek, det har säkert Dregen och hans partykompisar delat på under längre party-sessioner.
Citera
2025-10-20, 20:04
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
7 kg? Menar du på allvar 7 000 gram ... 7 000? Nej, jag misstänkte det, det är ju kanske Escobar som hanterade sådana mänger i gross-ledet inte någon avdankad rockstjärna i Svedala. Du menar 70 gram, en fet, stor sten kokain, värt ca 70 000 sek, det har säkert Dregen och hans partykompisar delat på under längre party-sessioner.
Lol,du vet inte ett skit om droger. För några år sedan så torskade min polare Emil med 12kg morfin,120kg hash,och flera tusen piller,det var 3.5 år sedan och han sitter ännu häktat då snuten vet att det finns mera nergrävt. Han har 2 barn med fd. Boxaren Frida Wallberg som bor i Åtvidaberg, detta hände också i Åtvidaberg. Så var inte så jävla stöddig din patetetiska nolla!!
Citera
2025-10-20, 20:05
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommycombat18
Lol,du vet inte ett skit om droger. För några år sedan så torskade min polare Emil med 12kg morfin,120kg hash,och flera tusen piller,det var 3.5 år sedan och han sitter ännu häktat då snuten vet att det finns mera nergrävt. Han har 2 barn med fd. Boxaren Frida Wallberg som bor i Åtvidaberg, detta hände också i Åtvidaberg. Så var inte så jävla stöddig din patetetiska nolla!!
"Amfetamin" skulle det stå.
Citera
2025-10-23, 19:17
Medlem
Dre””n brukade stinka alkohol när han hämtade sin son på förskolan
Citera
2025-10-24, 07:08
Medlem
Chronophobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Hoppas LG Valeta blir fast medlem i bandet nu, en LÅNGT mer kompetent gitarrist än Sunk-Dregen. Dessutom är LG en LÅNGT coolare scenpersonlighet än Dregen. Dregen har mest (fortfarande) Johnny Thunders-komplex och ser utseendemässigt inte klok ut, passar inte in visuellt i Hellacopters 2025. Dessutom är Dregen fel rent musikaliskt i Hellacopters. Med LG är det ett långt tajtare och värdigare band. Riktigt skönt att Dregen är ute ur bandet - äntligen!

Låter lovande. Ska se dem live i helgen.

Älskade Strängen och de album han är med på är dom bästa i mitt tycke. Blev så deprimerad när Strängen dog att jag knappt kunde lyssna på Hellacopters. Dregen är bra på sin grej, men han är inte bra i Hellacopters och ingen imponerande gitarrist.
Citera
2025-11-29, 14:22
Medlem
LG tar inga droger.
Han dricker knappt alkohol.
Ytterst lite.
Väldig seriös och sympatisk man.
Alla vi som jobbar i musikbranschen vet att det är helt passe
att va en junky på hög nivå.
Dregen har dock aldrig varit på den nivån så han kör
på precis som det fortfarande va 80 talet.
Dra en lina och DJ:a på små klubbar är var det stannar med han.
Har blivit jävligt fet dessutom.
Borde nog se över sin livshållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in