2025-10-20, 13:24
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Det känns som att 95 % av svenska befolkningen (och typ hela svenska medier) verkligen avskyr Donald Trump oavsett vad han säger eller gör.
Jag säger inte att han är perfekt, men man hör aldrig något positivt om honom i svensk press. Allt är bara skandaler, hån och rubriker som framställer honom som galen.

Men varför?
Är det för att medierna färgar bilden så starkt?
För att han utmanar det politiskt korrekta?
Eller för att vi i Sverige har en helt annan syn på politik, makt och “hur man får vara som ledare”?

Skulle vara intressant att höra ärliga svar inte bara “för att han är dum i huvudet”, utan riktiga tankar om varför hatet är så starkt här, vad han än gör så svartmålas han VARFÖR ?

För att att alla löser Aftonbladet och älskar skatt och regeringen. Så enkelt är det, ett grundlurat folk vars land tagits över av smartare och våldsammare folk.

Finns säkert ett par som gillar honom för samma som anledning folk gillade SD innan de blev regimtrogna, för att "de rör om i grytan", "går emot narrativet" osv - men vi som varit med ett tag vet att alla skålar i champagne bakom våra ryggar (Trump, Putin, den där tiggarpresidenten i Ukraina osv)
Citera
2025-10-20, 13:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Gammelmedia har ett massivt drev mot President Trump.

Kan du ge exempel på en enda orättvis artikel från svensk media under denna mandatperiod och förklara hur den är orättvis?

Citat:
När President Biden var det knappt något alls om USA, det var ett svart hål i media.. max en liten artikel om Bidens val om glass eller något.

Det finns 5565 Biden-artiklar bara hos Expressen.
https://www.expressen.se/sok/?q=Biden

Det kan inte vara så enkelt som att du inte vet vad du pratar om?

Citat:
President Trump hamnar i blåsväder om han råkar ha sockar med olika färger på sig. Kontrasten är uppenbar på MSM om vilken sida som leder folket.

https://www.expressen.se/premium/nyh...or-genom-aren/

Citat:
''Biden är vår vän och frälsare''

Vem på SVT och TV4 har sagt det?

Citat:
''Trump är mer eller mindre Hitler''

Vem på SVT och TV4 har sagt det, som för övrigt JD Vance sagt?
Citera
2025-10-20, 13:26
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Jag har jobbat en hel del med personer som utvecklat demens och han visar upp alla tecken på ökad demens.

Här har du ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=T1TYQs7mJQM

Ett annast exempel: https://www.youtube.com/watch?v=CmlqjybbbuE

Han är uppenbart dement.

Håller med dig, finns fler exempel. Jag var för Trump för att det var bäst i en värld av anus eller kolera. Men nu börjar det bli Biden-varning.
Citera
2025-10-20, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MEGA-eu
Det känns som att 95 % av svenska befolkningen (och typ hela svenska medier) verkligen avskyr Donald Trump oavsett vad han säger eller gör.
Jag säger inte att han är perfekt, men man hör aldrig något positivt om honom i svensk press. Allt är bara skandaler, hån och rubriker som framställer honom som galen.

Men varför?
Är det för att medierna färgar bilden så starkt?
För att han utmanar det politiskt korrekta?
Eller för att vi i Sverige har en helt annan syn på politik, makt och “hur man får vara som ledare”?

Skulle vara intressant att höra ärliga svar inte bara “för att han är dum i huvudet”, utan riktiga tankar om varför hatet är så starkt här, vad han än gör så svartmålas han VARFÖR ?

Trump trakasserar alla gamla allierade och skapar oro bland västeuropeiska länder, något som gagnar Putin. Kan det komma något bra ur det?
Citera
2025-10-20, 13:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har ingen redovisningsskyldighet till en obalanserad vänsterbliven närkrigare som ursäktar politiska mord och inte förstår att tonläget blir högt.

Hur "ursäktade" jag mordet?

Att konstatera att Kirk var en sopa (vilket jag för övrigt endast gör eftersom högern är besatta av slicka den avlidnes röv och låtsas som att han var fantastisk) är inte ursäktande att mörda honom, var inte löjlig. Jag tycker sopor ska få leva.

(Och på tal om Kirk och tonläge, så vill jag erinra om att Kirk uttalat att Biden borde avrättas )

Så du kan alltså inte nämna ett enda problem du har med Trump-administrationen? INTE ETT ENDA?
Citera
2025-10-20, 13:29
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hur "ursäktade" jag mordet?

Att konstatera att Kirk var en sopa (vilket jag för övrigt endast gör eftersom högern är besatta av slicka den avlidnes röv och låtsas som att han var fantastisk) är inte ursäktande att mörda honom, var inte löjlig. Jag tycker sopor ska få leva.

Så du kan alltså inte nämna ett enda problem du har med Trump-administrationen? INTE ETT ENDA?
T o m din egen favoritkanals race hustler Van Jones hade stake nog att erkänna att hans tonläge varit olämpligt.

Du däremot verkar bara olämplig. Hej då.
Citera
2025-10-20, 13:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är du som kommer med obalanserade inlägg kring mördad person, vilket diskvalificerar dig från all trovärdighet. Du är en osmaklig hatare, och jag önskar dig lycka till hos psykiatrin. Adjö.

Hahaha, jag satt och väntade på vilken ursäkt du skulle använda dig av för att smita ifrån diskussionen. Så du valde Kirk-kortet till slut, vad sött
Citera
2025-10-20, 13:30
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:

Det finns 5565 Biden-artiklar bara hos Expressen.
https://www.expressen.se/sok/?q=Biden

Nästan 23000 artiklar om President Trump på Expressen. Alltså 4x fler..

https://www.expressen.se/sok/?q=Trump&sort=date

''Biden är vår vän''
https://www.facebook.com/groups/svt....1241245831581/

Jag tror även Henrik Jönsson har gjort en video ang detta Trump-drev från MSM.
Senast redigerad av Kalaskula544 2025-10-20 kl. 13:33.
Citera
2025-10-20, 13:31
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Flashback-högern gillar Trump generellt.

Han är en auktoritet och högermänniskor gillar att ha en sådan att luta sig mot eftersom att de själva inte vågar agera eller synas, undergivna som de är.

Att 95% skulle "hata honom" är bogus: han är högljudd, snackar en massa skit och har en mistantropisk inställning. Naturligtvis är han älskad av de emotionellt orienterade nihilisterna på högerkanten, som varken förstår eller kan ta in de många otroligt förvirrade och lögnaktiga ting deras store ledare yppar.

Det är som alltid med högern, man vill ha en arg och brysk pappa som tar hand om dem.

Nu är ju ”högern”, precis som ”vänstern”, ett vitt begrepp och Trump är absolut inte populär i alla läger där. Finns ju få politiker som räknas till högern, utanför USA, som vill förknippas med MAGA och Trump längre. Många populistiska anti-immigrations partier distanserar sig nu från honom och MAGA. Inte ens bland de extrema ”nationella” är han populär då han av dessa ses som en ”Judelakej”.

De som fortfarande gillar Trump utanför USA är främst amerikaniserade ”anti-woke” kulturkrigare från incel-manosfären, antivaxare och anhängare av diverse alternativa teorier om en ”deep state” som styrs av en kabal av ondsinta globalister. Men till och med bland de senare så börjar man misströsta. Trump ses inte längre i lika hög grad som en outsider som vill rensa upp, utan mer som en som del av ”systemet”, och dess beskyddare, när han t.ex. försöker mörka Epstein-filerna.

Kategorin ovan som gillar Trump må vara överrepresenterade här men är i samhället marginaliserade både politiskt och socialt. Så att hyllningar av Trump är rätt sällsynta utanför USA är ju inte så förvånande.
Senast redigerad av Arcane 2025-10-20 kl. 13:40.
Citera
2025-10-20, 13:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
T o m din egen favoritkanals race hustler Van Jones hade stake nog att erkänna att hans tonläge varit olämpligt.

Du däremot verkar bara olämplig. Hej då.

Så du kan alltså inte förklara hur jag "ursäktade" mordet, men använder det som ursäkt för att springa iväg som en liten bitch med svansen mellan benen. Patetiskt
Citera
2025-10-20, 13:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Nästan 23000 artiklar om President Trump på Expressen. Alltså 4x fler..

Japp. Vem av de båda skulle du säga på en daglig basis gör flest saker som leder till skriverier, Trump eller Biden? Om vi t ex kollar på deras Twitter, vem av dem skriver de konstigaste sakerna, Trump eller Biden?

Citat:
''Biden är vår vän''
https://www.facebook.com/groups/svt....1241245831581/

Men snälla, det är ju ett talessätt
Citera
2025-10-20, 13:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Så du kan alltså inte förklara hur jag "ursäktade" mordet, men använder det som ursäkt för att springa iväg som en liten bitch med svansen mellan benen. Patetiskt
Ditt tonläge är symptomatiskt för vänsterns fullständiga härdsmälta. Ta medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in