Citat:
Ursprungligen postat av
Temporary5
Har du hört talas om att folk nu för tiden bantar genom att använda diabetesmedicin? Nä du lever ju under en sten.
Generellt eftersom tex en diabetiker inte bör fasta, gissa varför, så fungerar deltidsfasta precis lika bra som denna medicin och fortfarande tror idioter som du att man på något magiskt sätt kan överäta och därför rabblar kalori-in-kalori-ut, det du inte fattar är att INSULIN påverkar vikten och att fasta kan reglera blodsocker och aptit och skapa ökad förbränning.
Och ditt jävla tjat om källhänvisning är så desperat projicering att slutsatsen är att du levt under en sten. Påstår du att äta utan uppehåll inte är en belastning på kroppen

Missförstå mig inte. Jag själv håller på med sk periodisk fasta. Hjälper mig att begränsa kalorierna när jag håller mig till ett ”ät fönster”.
Mitt problem är clowner som dig som ser kost som en jävla religion och påstår sig ha någon magisk formel på vad man MÅSTE göra för att bli hälsosam och gå ner i vikt. När det är så ”simpelt” som att förbränna mer än vad du stoppar i dig. Mat ÄR energi. Energi=kalorier. Det är inte lätt att bli av med typ 2 diabetes eller/och övervikt när man väl hamnat där. Det handlar om disciplin. Som sagt. Människor är och har alltid varit opportunistiska ätare. Såg du mat ”back then”, så åt du det. Problemet idag är att möjligheterna att äta är där 24/7. Du behöver inte ens lämna soffan längre. Däri ligger problemet. Inte att du äter ris, gröt, bönor, frukt, grönsaker med kolhydrater.
Du och sådana som dig vet själva att ni inte gör någon en tjänst med att göra carbs till the boogeyman. De flesta människorna kan inte hålla sig till low carb/keto/ carnivore och när de sedan återgår till carbs, även den hälsosamma varianten, så känner de sig misslyckade. De säger de fuck it och återgår till skräpmaten som antagligen gav de diabetes och övervikt till att börja med. Skräpmat=Mycket kalorier för ingen näring och du blir bara hungrigare och hungrigare.
För sista gången, ät RIKTIG mat. Inte för mycket, inte för lite. Räkna kalorierna i början för att veta hur mycket du ska äta för dina behov och mål. Det är inte hundra procent, men så jävla nära vi kan komma i dagsläget. Finns otalig forskning på CICO och att det funkar. Till skillnad från din hokuspokus som bygger på att några brorsor och systrar ska håva in pengar på youtube.
Det låter jävligt mycket sexigare och clickbaitigt att påstå att jag har hemligheten till hur man smälter i vikt helt utan effort. Realiteten är att det är svårt att gå ner i vikt och att hålla en hälsosam vikt. P.g.a. hur världen ser ut idag.
Nu orkar jag inte ödsla tid på dig längre. Lycka till med din mumbo jumbo, förhoppningsvis lyckas du inte få med dig för många på ditt BS👍