2025-10-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Man kan föreställa sig hur Dumpens skolupplägg skulle se ut dvs varenda gammal fet dogfart är på menyn för högstadietjejerna och inte ett jävla ord om att det går att blocka fanskapet.

Konstigt att folk blir fällda för groomingbrott om det bara räcker att blocka...

Dessutom kan ofredandet redan ha skett innan man blockar, se bara på senaste gäddans dom.
Citera
2025-10-19, 21:44
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Din text; Hursomhelst, klart står att denna nya lagstiftning på inget sätt hindrar att Dumpen fortsätter sitt arbete. Snarare kan kanske Dumpen bidra till fall där förberedelse prövas rättsligt;.

Stämpling till brott ska ses allvarligare, så tolkar jag lagrådsremissen. Är Dumpens agerande stämpling? Jag anser det.

Jag lurar i någon att råna PK banken, PK banken finns inte längre, så man kan tycka jag inte stämplar något. Men jag för en omfattande dialog under än längre tid, förklarar hur det ska gå till och personen blir mer med på det hela från att varit tveksam till en början. Sedan får personen vet att det inte finns någon PK bank, men det finns andra existerande banker, och tankarna på att råna bank finns kvar i huvudet.

Jag anser klart att detta är stämpling till brott. Och jag vill jämföra det med Dumpen, är ganska lika men är ju ett annat brott men ändå, jag anser just att Dumpen planterar tankar i män som kanske aldrig går ur dem, vilket då skulle vara stämpling till brott då det kan resultera flera brott i framtiden. För att det ska vara stämpling till brott behöver inte brottet utföras.

Det var min text, inte Regislators, om vi ska vara petiga.

Nåväl, från det ena till det andra.

Dumpens agerande är inte stämpling, då inget brott finns att söka anstifta ("stämpla"), såsom Dumpen har sitt modus, ens med den nu föreslagna lagstiftningen. Och alldeles oavsett, den som är en förutsättning för brott (offer) kan inte agera som brottslig stämplare eller anstiftare av brottet:

En exempelvis 14-åring, som bönar och ber om att en 44-åring ska ligga med denne, är aldrig brottslig anstiftare om samlaget äger rum, eftersom 14-åringen är en förutsättning för brottet.

14-åringen motsvarar i ditt bankexempel banken - kom och vänligen råna oss, ungefär (jag bortser från samtycke då, som inte är relevant vid 14-samlaget). Adekvatare exempel hade varit att en person anstiftar, eller söker anstifta, en annan person att våldta en tredje. Där har du din stämpling och anstiftan i juridisk bemärkelse.
Citera
2025-10-19, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är bara i era autisthjärnor som några hyllar dumpen här.
Ni sitter här år ut och år in och spyr galla över allt och alla.
Det är väl maggie och ett par till som skriver lite med er och mot dom så beter ni er som grisar, inte mycket till diskussion då
Sedan om tex jag någon ggn ibland skriver det psykologerna säger om er så är det ett jäkla snyftande och ni är bara missförstådda.
ALLA förstår varför ni skriver här, det finns ingen som går på att ni tycker att det är rättsosäkert, eller någon som går på erat gnäll att de äter på resturang eller att de åker i en för fin bil.
Fördelen med den här tråden är att alla inser att dumpen verkligen behövs och att det behöver att bli en ändring av lagen så att alla gäddor får fängelse för försök till våldtäkt av barn.

Karlsson varför är du arg och aggressiv nu igen? Kallar andra skribenter här inne för saker till höger och vänster och beskyller dem för saker helt urskiljningslöst. Hur är det fatt egentligen med dig kompis? Du kan skriva med mig om du vill ha någon att bolla med angående dumpen men då måste du lova att inte använda fula ord och kalla mig saker. Så kan jag berätta lite för dig om Patrik och Sara och deras företag dumpen. Men då får du lova att vara snäll först.
Citera
2025-10-19, 22:11
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det var min text, inte Regislators, om vi ska vara petiga.

Nåväl, från det ena till det andra.

Dumpens agerande är inte stämpling, då inget brott finns att söka anstifta ("stämpla"), såsom Dumpen har sitt modus, ens med den nu föreslagna lagstiftningen. Och alldeles oavsett, den som är en förutsättning för brott (offer) kan inte agera som brottslig stämplare eller anstiftare av brottet:

En exempelvis 14-åring, som bönar och ber om att en 44-åring ska ligga med denne, är aldrig brottslig anstiftare om samlaget äger rum, eftersom 14-åringen är en förutsättning för brottet.

14-åringen motsvarar i ditt bankexempel banken - kom och vänligen råna oss, ungefär (jag bortser från samtycke då, som inte är relevant vid 14-samlaget). Adekvatare exempel hade varit att en person anstiftar, eller söker anstifta, en annan person att våldta en tredje. Där har du din stämpling och anstiftan i juridisk bemärkelse.
Jag svarade under fel post, vet inte varför jag gjorde så fel, ber om ursäkt för det.

Så bra du förklarade om anstiftan, jag kan dock inte tycka det är okej att indoktrinera på detta sätt, jag tror bestämt att Dumpen kan plantera förstärka tankar- drifter i folk. Detta sätt kan definitivt öka risken för brott. Det kan liknas med att umgås med fel folk, det kan göra att personen gör saker som den annars inte skulle gjort.

Det kan inte vara okej att förklara signalera det är skönt att döda, bara för man inte nämner unik person unikt djur. Det kan inte vara okej att uppmana någon att döda sig själv, även om man får döda sig själv.
Citera
2025-10-19, 22:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Karlsson varför är du arg och aggressiv nu igen? Kallar andra skribenter här inne för saker till höger och vänster och beskyller dem för saker helt urskiljningslöst. Hur är det fatt egentligen med dig kompis? Du kan skriva med mig om du vill ha någon att bolla med angående dumpen men då måste du lova att inte använda fula ord och kalla mig saker. Så kan jag berätta lite för dig om Patrik och Sara och deras företag dumpen. Men då får du lova att vara snäll först.
Varför är du så fixerad vid just Sara?
Patrik kommer väldigt lindrigt undan från din intensiva framfart.
Citera
2025-10-19, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför är du så fixerad vid just Sara?
Patrik kommer väldigt lindrigt undan från din intensiva framfart.

Men Hej Meggie, Vad kul att just du skriver till mig. Det var länge sedan.

Jo det förstår du min lille vän är av den enkla anledningen att Sara är ansvarig utgivare och den av de två enligt min uppfattning genomfört de mest hårresande uttalandena och sakerna (och då menar jag att det är mitt hår reser sig för Sara har inte så mycket hår nu för tiden eftersom hon har cancer då det är en vanlig biverkning att tappa hår när man behandlas med cytostatika.)

Patrik är en luffs, en pajas som är totalt blåst skulle jag säga. Han sitter mest och tjattrar skit och skulle av egen maskin sänka dumpen på 2 veckor utan Sara så det ids jag inte ge någon uppmärksamhet.

Jag hoppas innerligt att detta var svar på din fråga kompis och skulle det vara något annat du undrar över så är du alltid välkommen.
Citera
2025-10-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Konstigt att folk blir fällda för groomingbrott om det bara räcker att blocka...

Dessutom kan ofredandet redan ha skett innan man blockar, se bara på senaste gäddans dom.

Hade du inte frågat din släkting varför hon fortsatt chatta med gamle svullo efter kukbilder mm? Dumpen är bra på att ge tummen upp när gubbarnas kukar dyker upp men t om du måste inse att det skulle aldrig hända i verkligheten. Pedofilen finns i barnets närhet och skall ha livstids fängelse men att låta påskina att Sofia 13 skulle bli kåt när Rudolf 79 med stor ölmage skriver "Hej prinsessan", jag köper det inte. Stenhårt.

Om jag skulle skicka kukar till dig vad hade du gjort? Jag kommer inte göra det men på ett mänskligt plan, hade du flörtat så som Dumpen gör? Så jävla många kåta barn finns det inte därute, dom kan möjligen vilja att nån pojke i parallellklassen skall ta deras oskuld men aldrig en fet gammal gubbe som Sara rapar. Det är så jävla dumt och faller på sin egen orimlighet, även naturens. Nyktra till nu gubbe!
Citera
2025-10-19, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
Roligt konto ändå
https://www.instagram.com/p/DP7vxbcDVlE/

Hehe ja faktiskt. det var Saras belastningsregister tom 2015 som flimrade förbi där.. brott mot knivlagen, snatteri, bilstöld, olovlig körning, knarkbrott efter knarkbrott, rattfylleri etc.. riktig svärmorsdröm den lilla horan
Citera
2025-10-19, 22:52
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Intressant. Jag har nu också läst lagrådsremissen och de uttrycker sig ganska dunkelt om hur de vill förändra synen på otjänligt försök. Men om ryggsäcksfallet skriver de så här:

I rättsfallet hade en person tagit med sig en ryggsäck som han hade hittat i ett förrådsutrymme. I ryggsäcken fanns påsar som innehöll mjöl och socker. Påsarna hade placerats i ryggsäcken av polisen i stället för den narkotika som tidigare funnits där. Hovrätten uttalade att det skulle vara att utsträcka det straff-bara området alltför långt att döma någon för försök till brott i en situation där en i förväg uppgjord brottsplan inte funnits utan tidigast kan ha gjorts upp när den handlande av en slump påträffade de aktuella påsarna. Personen frikändes därför från försök till grovt narkotikabrott. Med den nya bestämmelsen som nu föreslås skulle agerandet kunna bedömas som ett straffbart otjänligt försök, trots att gärningen framstår som påtagligt ofarlig.

Straffbar trots att det inte var narkotika.
Jämför:
Straffbar trots att det inte var ett barn.

Om de nu vill ändra innebörden av otjänligt försök i detta fall så att denna situation blir straffbar:

Gm trodde att det var narkotika redan innan försöket påbörjades, trots att narkotikan redan då var utbytt mot något annat. Objektivt saknades vid försökets påbörjan förutsättningar för brottets fullbordande.

...så bör väl även denna situation bli straffbar:

Gm trodde att det var ett barn redan innan försöket påbörjades, trots att "barnet" redan då var en vuxen. Objektivt saknades vid försökets påbörjan förutsättningar för brottets fullbordande.

Eller missar jag något?

Bra kommentar! Men ja, jag tror att du missar något.

Regeringen skriver uttryckligen att en sådan situation som förelåg i det i remissen refererade hovrättsfallet med ryggsäcken inte bör omfattas av kriminalisering, då det i det fallet inte fanns någon uppgjord brottsplan från början utan var mer något av "stundens ingivelse":

Personen som fann ryggsäcken var, om jag har förstått rätt, inte den som i förstone hade lagt dit narkotikan som sedan byttes ut av polisen, utan personen fann ryggsäcken av en slump.

För att den situation som förelåg i hovrättsfallet ska vara straffri, även om den förvisso vid en bokstavlig tolkning av den föreslagna bestämmelsen omfattas av densamma, ska den föreslagna ansvarsfrihetsgrundande undantagsregeln tillämpas. Regeringen skriver nämligen att situationen i hovrättsfallet inte är en sådan situation som bestämmelsen syftar till att straffbelägga. Det vore att fara för långt.

Vidare var det i hovrättsfallet ändå fråga om polisiär intervention i ett påbörjat brottsligt händelseförlopp, vilket då hade påbörjats av den som först lade narkotikan i ryggsäcken.

Det är en skillnad jämfört med mitt fiktiva ryggsäcksscenario i parken. Narkotika finns aldrig vid någon tidpunkt i den ryggsäcken. I den föreslagna bestämmelsens mening vidtar här polisen ingen åtgärd för att ingripa i ett från början, objektivt sett, påbörjat brottsligt händelseförlopp. Istället innebär åtgärden "socker i ryggsäck" att polisen så att säga initierar händelseförloppet.

Det är här jag jämställer med Dumpen, eller en polis som agerar precis såsom Dumpen gör: Det finns aldrig vid någon tidpunkt i händelseförloppet något verkligt barn. Därav otjänligt försök, även enligt den föreslagna bestämmelsen.
Senast redigerad av Lessler 2025-10-19 kl. 23:12.
Citera
2025-10-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Varför alla säger sektmedlemmar är för att det spelar ingen roll vad man säger till dom så har dom rätt och vi andra fel, jag menar man måste väl kunna få ha åsikter om Patrik, Sara och Dumpen och deras metoder utan att behöva bli kallad pedofil eller pedofilkramare eller hur? Se bara på Expressens sida på Facebook där det stod om Saras cancer kommit tillbaka. Tror folk tycker det är märkligt att hon lyckas få in behandlingen exakt samma dag som hon skulle upp till rättegången. Och det påpekade folk i Expressens inlägg och då vart folk anklagade för att vara pedofiler, pedofil kramare, Att man var orolig över att bli påkommen av Dumpen m.m Tycker du det är okej att folk kallar andra för pedofiler m.m? Det tycker inte jag och det är nästan som dom ser upp till Patrik och Sara som några gudar, att dom får göra exakt vad dom vill inte att få några påföljder för de fel dom gör.

Det är bara i era autisthjärnor som några hyllar dumpen här.
Ni sitter här år ut och år in och spyr galla över allt och alla.
Det är väl maggie och ett par till som skriver lite med er och mot dom så beter ni er som grisar, inte mycket till diskussion då
Sedan om tex jag någon ggn ibland skriver det psykologerna säger om er så är det ett jäkla snyftande och ni är bara missförstådda.
ALLA förstår varför ni skriver här, det finns ingen som går på att ni tycker att det är rättsosäkert, eller någon som går på erat gnäll att de äter på resturang eller att de åker i en för fin bil.
Fördelen med den här tråden är att alla inser att dumpen verkligen behövs och att det behöver att bli en ändring av lagen så att alla gäddor får fängelse för försök till våldtäkt av barn.
Citera
2025-10-19, 23:17
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargolius
Jag vet inte exakt vad du dillar om Men jag kan börja med att lugna dig med att jag inte har instagram, facebook eller någon annan social media överhuvudtaget så du får nog harva vidare helt enkelt. Lycka till nu.
Har du sett psykfallet från Linköping, Gädda #588 Raketmannen som arbetade i en godisbutik?
Du måste bara se den dårens konfrontationsvideo, han måste varit tappade ett flertal gånger i golvet som spädbarn.
Kan bara inte fatta hur han klarar sin vardag, måste bo på ett stödboende. Ful som styk är råttan också.
Citera
2025-10-19, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Har du sett psykfallet från Linköping, Gädda #588 Raketmannen som arbetade i en godisbutik?
Du måste bara se den dårens konfrontationsvideo, han måste varit tappade ett flertal gånger i golvet som spädbarn.
Kan bara inte fatta hur han klarar sin vardag, måste bo på ett stödboende. Ful som styk är råttan också.

Vadårå, han verkar mest vara störd, inte varselkläderefterbliven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in