Citat:
Ursprungligen postat av
Benfrid
Har själv Verisure skulle inte kalla det för falsk trygghet prylarna fungerar bra då min hund lyckas bränna av det ett 20 tals gånger trots dom trimmat in det för husdjur och dom ringer alltid..
Har även sett deras bilar utan för grannar då larmet gått mitt på dagen. (Dom var ute efter bil nycklarna till porschen som stod i garaget).
Känns bra med larm då barnen är hemma och som bonus kanske dom räddar jycken om det börjar brinna.
Har inga kameror där jag går naken och jag bryr mig inte om någon skulle fota mig i kallningar eller med handduk.
Betalar en bråkdel av normal efter förhandlat med dom några gånger.
Klart jag förstår att man kan slå ut larmet det är ju trådlöst men den risken är ganska liten..
Problemet är ju att det finns fall där deras larm inte funkat som de ska. Och en bråkdel av normal, vad är det. För är ganska säker på att de förhandlat ner priset åt många. Alla jag pratat med har nämligen "lägre än snittet" men då priserna inte är officiella blir det ju svårt att verifiera.
Så jag är alltså inte emot att ett företag erbjuder larmlösningar, och jag har själv larm (egeninstalerat, och uppkopplat). Men just Verisure verkar ha haft en hel del problem, och är väldigt dyra. Hade allt funkat som de ska och de inte blir hackade eller haft folk som skrattat åt bilder på deras kunder hade jag inte klagat.