2025-10-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det är nog inte antingen eller. Svart eller vitt.
Kanske är det så enkelt att det faktiskt var ett journalistiskt uppdrag som kukade ur då JBN svullnade till och inte kunde motstå att snyta av den snorande i grottan?

Ja, nog kukade det ur alltid. Det enda vettiga källskyddet som användes i detta caset är troligen en kondom. Eller kanske ett helt paket. Om han levde upp till sin benämning "Långknullaren" i fnask-kartoteket så körde han kanske slut på dem en efter en.
Citera
2025-10-19, 17:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
"Scoopet" kanske bara visade sig vara ett löst rykte som inte kunde styrkas. TV4 kanske släppte storyn efter det här besöket då de inte hade något att gå på. Jag är inte helt säker på att JBN faktiskt är skyldig här, eller även om han är det, om det finns nog med bevis för att fälla honom. Jag tror inte han fälls för det här.
Varför noterade ingen att scoopet inte kunde styrkas? Jens ska väl få tillbaka 2000:- också av chefen? Och bilrrsättning då han åkte sin privata bil? Och parkeringsavgif samt lön. Var det ens på arbetstid eller rast?
Citera
2025-10-19, 17:58
Medlem
lunarluddes avatar
Sjukt att TV4 skyddar honom
Citera
2025-10-19, 18:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Ja, nog kukade det ur alltid. Det enda vettiga källskyddet som användes i detta caset är troligen en kondom. Eller kanske ett helt paket. Om han levde upp till sin benämning "Långknullaren" i fnask-kartoteket så körde han kanske slut på dem en efter en.
Precis. Han borde kräva ekonomiavdelningen för kondomerna också. Rätt ska vara rätt.
Citera
2025-10-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Men om det är som du skriver.

Varför står TV4 bakom honom?

Jämfört med Paolo och Dermot som blev kastade åt vargarna.

Vissa har varit nära kollegor väldigt lång tid. Man kan ju misstänka att det finns viss risk att man kanske försöker skydda sin gamla kollega då. Men det är rena spekulationer och inget som jag har formell bevisning för.

Vad har du för relation till Jens?
Jag är redaktionschef på TV4, han är reporter. Jag är inte hans närmsta chef men jag är
övergripande chef på redaktionen och har regelbunden kontakt med honom.
Hur länge ni känt varandra?
I 20 år ungefär. Jag har jobbat där sedan 2004 och han började nog ganska kort därefter.
Citera
2025-10-19, 18:03
Medlem
AlanGarners avatar
Jag tror inte det är styrkt att Jens faktiskt betalade de 2000 kronorna till kvinnan. Han säger i FUPen att han tog med dem utifall han skulle behöva betala för bildmaterial utifall den prostituerade kvinnan hade något sånt.

Jag tror alla journalister ofta åker ut och undersöker spår som inte leder nånstans, det händer nog flera gånger i veckan för de flesta journalister och det glöms nog snart bort.

Angående milersättning och parkering så har jag ingen aning om hur TV4s expense policy ser ut. Eller om han faktiskt behövde betala för parkering vid lägenhetshotellet. Kanske var det TV4s egna bil, eller så får han en schablon ersättning för att använda sin egen bil i tjänsten varje månad.

Tillägg: Han bestrider ju inte att han varit där och pratat med kvinnan, så huruvida det finns parkeringskvitton och ersättning för bil är helt irrelevant.

Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Varför noterade ingen att scoopet inte kunde styrkas? Jens ska väl få tillbaka 2000:- också av chefen? Och bilrrsättning då han åkte sin privata bil? Och parkeringsavgif samt lön. Var det ens på arbetstid eller rast?
Senast redigerad av AlanGarner 2025-10-19 kl. 18:06.
Citera
2025-10-19, 18:06
Avstängd
Citat:
Jag tror inte det är styrkt att Jens faktiskt betalade de 2000 kronorna till kvinnan. Han säger i FUPen att han tog med dem utifall han skulle behöva betala för bildmaterial utifall den prostituerade kvinnan hade något sånt.

Jag tror alla journalister ofta åker ut och undersöker spår som inte leder nånstans, det händer nog flera gånger i veckan för de flesta journalister och det glöms nog snart bort.

Angående milersättning och parkering så har jag ingen aning om hur TV4s expense policy ser ut. Eller om han faktiskt behövde betala för parkering vid lägenhetshotellet. Kanske var det TV4s egna bil, eller så får han en schablon ersättning för att använda sin egen bil i tjänsten varje månad.
Du vrider till det rejält och till långknullarens fördel? Jobbar du på TV4? Ändå visade parkeringsbolaget tid och plats när han parkerade sin egen bil.
Senast redigerad av Vipan 2025-10-19 kl. 18:10.
Citera
2025-10-19, 18:09
Medlem
Citat:

Kan nog vara så att journalister åker ut och kollar spår ofta men det är nog inte varje dag man efteråt blir benämnd som "Långknullare" i mobiltelefonen hos den man besökt.

Gällande betalning av parkeringen så finns det med i FUP:en där JBN:s gedigna kontoutdrag redovisas. Så nog har han betalt för den alltid.
Citera
2025-10-19, 18:14
Medlem
Citat:

Tillägg: Han bestrider ju inte att han varit där och pratat med kvinnan, så huruvida det finns parkeringskvitton och ersättning för bil är helt irrelevant.

Bara genom att boka träff med och sen verkligen träffa den prostituerade kvinnan så gör han sig skyldig till brott. Tycker du inte det är lite dåligt agerat av honom?

Från FUP:en:

FL: Att boka träff med en prostituerad kvinna under förespeglingen att man ska köpa
sex och sedan ta sig till platsen är att bryta mot svensk lag: försök till köp av sexuell
tjänst. Står du som VD bakom att en journalist begår brott i sitt arbete?
VT: Jag är VD och som sådant överlåter jag de publicistiska besluten till mina publicister.
Citera
2025-10-19, 18:15
Medlem
AlanGarners avatar
Japp, som sagt att han varit där. bestrider han ju inte, han bestrider att han faktiskt knullat och betalat för det. Han säger att de pratade och att Jens troligtvis försökte se om han kunde få en källa på att näringslivsprofilen var skyldig.

Att hon kallade honom "knubbig" och att "de knullade länge" är ju bara kvinnans egna anteckningar och det finns ju alternativa förklaringar till det 1) hon sparar numret fel i sin telefon, det kanske var en annan kund som var knubbig och knullade länge, men hon sparade fel anteckning till numret 2) Hennes hallick går igenom hennes telefon och skulle bli arg om hon pratade med media. Hon gör ju inget olagligt, men han gör ju det, så han kanske anser att det är dåligt för affärerna att hans horor pratar med media.

De två alternativa förklaringarna är ju rimliga, så det måste ju bevisas att de är falska om han ska fällas.

Citat:
Kan nog vara så att journalister åker ut och kollar spår ofta men det är nog inte varje dag man efteråt blir benämnd som "Långknullare" i mobiltelefonen hos den man besökt.

Gällande betalning av parkeringen så finns det med i FUP:en där JBN:s gedigna kontoutdrag redovisas. Så nog har han betalt för den alltid.
Citera
2025-10-19, 18:17
Medlem
AlanGarners avatar
Det är ju förundersökningsledarens ord, det är en partsinlaga från polisen/åklagaren, vi får se hur det går i rätten.

Tillägg: För att man ska kunna dömas för försök till köp av sexuell tjänst så finns det också ett krav på att köpet ska kunna fullbordas. Det kan ju Jens/TV4 hävda att det inte fanns då Jens bara låtsades vilja köpa sex för att få prata i avskiljdhet med kvinnan, utan att hennes hallick fick veta.

Citat:
Bara genom att boka träff med och sen verkligen träffa den prostituerade kvinnan så gör han sig skyldig till brott. Tycker du inte det är lite dåligt agerat av honom?

Från FUP:en:

FL: Att boka träff med en prostituerad kvinna under förespeglingen att man ska köpa
sex och sedan ta sig till platsen är att bryta mot svensk lag: försök till köp av sexuell
tjänst. Står du som VD bakom att en journalist begår brott i sitt arbete?
VT: Jag är VD och som sådant överlåter jag de publicistiska besluten till mina publicister.
Senast redigerad av AlanGarner 2025-10-19 kl. 18:19.
Citera
2025-10-19, 18:24
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Hon minns inte honom exakt, men hon har aldrig promenerat med ngn, hon minns att vid ngt tillfälle har Tights efterfrågats men att de då alla gånger åkt av och det har knullats.

Det har ju runnit lite vatten under bron sen Knubbige Långknullaren var där, ett stort antal torskar att simmat förbi, så fullt naturligt att inte minnas alla fula fiskar.

Jo kanske.. men hur ofta är det ett välkänt tvface som hon träffar på? Hon är väl svenska? Då borde hon nångång sett tv4 och JBN, han är ju för bövelen en av de mest framträdande nyhetkommentatorer dom har på 4:an.
Av tv4 nyheternas manliga mest erfarna är det JBN, Ulf Kristoffersson, Rolf Porseryd, Per Hermanrud som syns mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in